en een 550K3 als woon-werkfiets

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Nu de 550ss me hopelijk gaat verlaten a.s. week (of later...) heb ik wel een woon-werkfiets nodig. De 550 ss was daar eenvoudigweg te goed voor, zeker als je in een vandalismeachtige (school-)omgeving werkt...afgezien van de diefstalmogelijkheid in een open motorstalling.

Dus had ik gisteren geluk dat in de buurt van nijmegen iemand een oude K3 aan het daglicht besloot bloot te stellen 8-)...en via MF te koop aanbood..

ff piccies van gisteren....

full
 
dus ik mezelf maar even kwaadgemaakt met brillo, polijstmiddel en de tank deels ontdaan van de matzwarte verf....

Had de vorige eigenaar er overheen gespoten...ding was zo seventies :+

kwestie van een fijn schuurpapiertje en een fles thinner...

full
 
full


chroomwerk is prima in orde, op een lampoor na (maar na overleg met bepaalde iemanden met een even zo bruine K3 :P is dat ook opgelost) ...uitlaat bijkans nieuw...Buddy moet wel even gemaakt worden, maar dat zit straks uit het zicht....
 
full


Benzine reeds uit de carbs gelaten, de benzine in de tank ruikt nog redelijk fris...Eerst maar es kijken of het mogelijk is om de oude dame te starten met wat nieuwe benzine.... ;)
 
Nogmaals gefeliciteerd Maarten, ziet er errug goed uit!

Vorkpoten mag je nog steeds komen ruilen hoor, maar zo te zien heb jij die van mij helemaal niet meer nodig.
 
leuk he....kost wel een paar lamme armen om die meuk eraf te krijgen, maar geeft dan ook gelijk weer een goed gevoel. Was overigens al ruim een uur bezig alleen voor een halve tank :+...

Als dit allemaal gebeurt is even de zooi ontvetten en kijken wat de ernst van de zweterij is...Lijkt wel mee te vallen. Anders maar een top-end pakkingsetje aanschaffen en monteren :)
 
Heeft Tria al eens eerder meegemaakt, volgens mij ligt er bij DiMArco nog een tijdsorginele cb350f tank met special paint. Die zat ook onder een mooi zwart laagje.
 
Jij bent met een gouden l*l geboren!!! *O*

nah...tis meer een kwestie van toeval hoor...en dan er even doorheen kunnen kijken en weten waar je naar moet kijken. Vergis je niet hoor ; nieuwe achterband, pakkingset (vaak ook de keerringen van de schakelas, kickstarteras en de oliepomp), onderste remleiding, olie en filters en je bent gelijk weer een goede 350 euri verder...en dan moet je alles nog monteren en maken....Carbs cleanen en nieuwe ringetjes....

Maar ze is in basis volgens mij wel goed behandeld geweest getuige het imitatiezadel en de marshall, chroomwerk dat niet echt superveel heeft geleden en dan nog...leuk om te zien dat die oude aanpak met de thinner werkt...Heb dat idd al eerder gedaan met een 350f tank...kwam een mooi tijdsorigineel design naar voren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan