Beste spul om je motor te laten glimmen?

Revusion

Rookie
3 aug 2009
17
0
Hallo allemaal!

Ik heb een tijd op het forum rond zitten kijken, maar ben er nog steeds niet uit. :+

Wat is volgens jullie het beste spul om je motor te wassen?Voor de volgende onderdelen:
- Chroom delen op de motor zoals de uitlaat etc.

- De delen die gelakt zijn.

- De velgen.

Ik kwam uiteindelijk uit bij het merk S100 of auto shampoo van Meguiars. Alleen weet ik niet of dat dit super spul is?
 
Mequiars heeft een hele range die ook bovenstaande delen dekt.

Ik heb zelf shampoo/conditioner en wax (soort starterskit) en ik ben helemaal weg er van :} :}


Alleen het is niet goedkoop :$
 
Laatst bewerkt:
Voor het wassen, kan je het beste gewoon een goede autoshampoo gebruiken. Om je motor echt te laten glimmen heb je veel meer nodig ;)

Mequiars heeft een hele range die ook bovenstaande delen dekt.

Ik heb zelf shampoo/conditioner en wax (soort starterskit) en ik ben helemaal weg er van :} :}


Alleen het is niet goedkoop :$


Voor meg betaal je in mijn ogen te veel wat je er voor terug krijgt. Er zijn betere spullen te vinden voor minder geld.
 
Laatst bewerkt:
Heb laatst m'n motor gepolijst met Commandant 5 (met de hand, wel een werk!). Daarna gewaxed, ding is nu 1 spiegel hehe :P
 
Ik zet mijn Kawasaki in de Pledge Bijenwax Classic. Heerlijk uitsmeerbaar spulletje. Weet alleen nog niet hoe het blijft zitten na een regenbuitje.
Ruikt ook nog eens heerlijk naar honig ;)

Zoek maar eens op pledge, hier op mf!
 
Laatst bewerkt:
Het duurt even om in te smeren, maar dan heb je ook wat. :P



oreal-glam-shine-holograpic-dazzling-plumping-lip-color-fusion-05574651102.jpg
 
Laatst bewerkt:
- Chroom delen op de motor zoals de uitlaat etc.
als het geoxideerd is, dan met speciale spul te koop bij elke motorzaak. Anders bij Action kan je een flesje auto shampoo & Wax kopen

- De delen die gelakt zijn.
autoshampoo & Wax

- De velgen.
Dasty bij Wibra

:Y
 
Het zoveelste topic over poetsen, maar het beste is en blijft gewoon:


Eerst met dasty ontvetter alles schoonpoetsen,
dan met Pledge meubelwas de gespoten delen extra laten blinken.
 
Motor afspoelen met water.
Daarna wassen met autoshampoo van het Kruidvat en een zachte Gardena borstel.
Ook vooral de "details"schoonmaken, dus niet alleen het lakwerk.

Dan afblazen met lucht uit een compressor, je wil niet weten waar er overal water tussen blijft zitten.

Afdrogen met een theedoek..

Als je echt zin hebt dan neem je een vochtige lap met Turtle Wax (kost de helft bij de Action) en daarmee wrijf je alle delen in, behalve de matzwarte of kunststof delen, nawrijven met een droge doek.Let vooral op de details, onderzijdes, achterbrug, koelribben en alle hoekjes.

Het schoonmaken van die kleine details geeft en mooie algehele indruk.

En niet het chroom gaan poetsen met Belgom of Autosol, dat zijn schuurmiddelen, alleen doen als er echt vuil op zit.

Tussendoor kan je het lakwerk inspuiten met Pledge of imitatiespul van de Lidl, kost ook minder.

P.s,

Ook handig is het om een beetje glansspoelmiddel (afwasmachine) door je sop te doen, geeft wat minder (kalk) vlekken als het te snel opdroogt.

Het is een kwestie van bijhouden, maar dat is met alles zo.
 
Tot zo'n auto in de zon staat, zie je al die krassen van zo'n poetsapparaat.
(Beetje nutteloos accessoire voor een motor)

Dacht het niet dat is alleen als zo´n poets maschine met 2 linker handen word gebruikt, zal dus ook nooit me auto naar een auto poets centrale brengen waar ze zo´n ding ook in de handen drukken van een 16 jarige puistenkop, tja dan krijg je dat wel!

Maar het werkt wel die stappen plannen, belangrijk is ook dat je bijvoorbeeld nxt wax niet dik aan brengt en even laat kuren een half uurtje voordat je weer uitpoetst*D
 
Kijk uit met Dasty.. je hebt binnen no-time doffe plekken op je gelakte delen.

Mijn negatieve persoonlijke ervaringen ermee:

*Doffe plek op spatbord KTM 525 EXC
*Doffe plekken op achterwiel Ducati 998
*Rare vlekken op linker brembo klauw en ipv goudkleurig is de klauw veranderd in een licht gelige kleur van de Ducati 998
*Vlekken op zwart carterdeksel VFR


Ik meng het spul nu 40% dasty / 60% water. Nu kan ik het gewoon gebruiken zonder dat ik vlekken krijg of doffe uitslag. Inspuiten en direct wassen en binnen 20sec de zooi er weer afspuiten met overvloedig water..
 
Terug
Bovenaan Onderaan