Slimme trailers...

Zo, 2 avonden bezig geweest met de eerste keer monteren van mijn Motolug. Viel me behoorlijk tegen. Vooral het "no tools required" stukje op de site is behoorlijk misleidend (of noem me naïef), want je moet zelf de wielen vastzetten met een momentsleutel. Maar goed, dat is in principe maar 1x nodig. Ik betwijfel of ik het monteren ooit in mijn eentje in 10 minuten kan, maar misschien is het net als met mijn contactlenzen. Die indoen verliep de eerste weken ook dramatisch. Inmiddels kan ik het met mijn ogen dicht ;)


Wij doen 20 minuten over de trailer ( dubbele) 30 minuten om de motoren erop te zetten en goed vast te maken dan de auto volgooien in 10 minuten, kortom binnen 1 uur zijn we weg.
 
Ff opgezocht en me "auto" 1.59m breed, de trailer 1,52. Net niet dus! Levert het anders problemen op? Behalve dat je met je trailer ergens achter blijft hangen :P
Nee geen probleem maar wel iets dat je vergeet op een moment dat je er juist om zou moeten denken. })
 
Ff opgezocht en me "auto" 1.59m breed, de trailer 1,52. Net niet dus! Levert het anders problemen op? Behalve dat je met je trailer ergens achter blijft hangen :P

Waarschijnlijk niet, hangt een beetje af van het trekkend voertuig, ben net terug uit DL met m'n dubbelverlengde bus (zonder ruiten in de achterportieren) met een normaal klein aanhangertje erachter.

Deze heb ik de gehele weg (100km over secundaire wegen) misschien 10 keer in de spiegel kunnen zien. Achteruit rijden is onmogelijk, voor je iets van een aanhanger ziet heb je al 20 a 30 graden disseluitslag.

Met een personenauto is het, zeker beladen met een motor erop, láng niet zo spannend. Daarbij is het verschil zo minimaal dat je altijd gewoon het spatbord van de aanhanger kan verbreden of met afstandsbussen monteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma :W

Ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een demontabele mototrailer.
Helaas heb ik alleen niet heel veel te besteden dus een motolug gaat het al niet worden...
Deze ziet er wel interessant uit, heeft iemand hier ook ervaring met dit model?
 
Hallo Oma :W

Ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een demontabele mototrailer.
Helaas heb ik alleen niet heel veel te besteden dus een motolug gaat het al niet worden...
Deze ziet er wel interessant uit, heeft iemand hier ook ervaring met dit model?
Wel een geinig ding, duidelijk "geinspireerd" op de motolug.
Ik vind de as wel erg smal, ik vermoed dat ie daardoor wat wiebelig zou kunnen zijn.
En de wipwap waar het voorwiel overheen moet lijkt me vrij hoog (wat het opladen zwaar maakt).
 
Hallo Oma :W

Ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een demontabele mototrailer.
Helaas heb ik alleen niet heel veel te besteden dus een motolug gaat het al niet worden...
Deze ziet er wel interessant uit, heeft iemand hier ook ervaring met dit model?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb gehoord van vrienden die er bij zo een zijn gaan kijken dat ie ingeklapt nog steeds best veel ruimte inneemt en niet zo handig weg te zetten is. (het is van horen zeggen, dus zelf gaan kijken lijkt me het beste)
 
....Wel een geinig ding, duidelijk "geinspireerd" op de motolug.
Ik vind de as wel erg smal, ik vermoed dat ie daardoor wat wiebelig zou kunnen zijn.
En de wipwap waar het voorwiel overheen moet lijkt me vrij hoog (wat het opladen zwaar maakt)....
Eens.
Wat dacht je van het afladen... Er óp kun je de mótor nog laten doen


Details lijken op de Motolug maar deze kan blijkbaar niet uit elkaar terwijl er wel zo'n klemconstructie om de as zit.
Schijnbaar is ie alleen maar zo smal gemaakt om hem nog enigszins opbergbaar te maken.

Je kunt de as dus ook niet vervangen door eentje die wél breed genoeg is.

Niet alleen lijkt me dit heel instabiel in snelle bochten; het helpt ook niet om de spanbanden fatsoenlijk te bevestigen, de bevestigingspunten zitten veel te dicht bij de motor.
 
Hallo Oma :W

Ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een demontabele mototrailer.
Helaas heb ik alleen niet heel veel te besteden dus een motolug gaat het al niet worden...
Deze ziet er wel interessant uit, heeft iemand hier ook ervaring met dit model?


Ben er een tijd geleden ook mee bezig geweest. Je moet 'm wel wat aanpassen wil je er wat mee gaan doen was het advies van dhr. Dekkers himself. Het asje is namelijk niet zo breed en daardoor kan de aanhanger wat instabiel worden bij belading. Zeker in snelle bochten of harde wind. Een stuk pijp ertussen zou dit moeten verhelpen (schijnbaar makkelijk verkrijgbaar bij een ijzerhandel). De haak zou je ook wat hoger moeten plaatsen door er wat plaatwerk tussen de koppeling en de aanhanger te maken. Hiermee kwam de aanhanger aan de achterkant wat hoger te liggen waardoor die niet de weg zou kunnen raken. Daarnaast was het advies nog om de verlichting naar achteren te brengen.
Verder een heel leuk ding!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn standaard Erde trailer ook wat aangepast.

Beugels voor vervangen voor steadystands, middenstuk dicht gezet met aluminium traanplaat zodat je daar makelijk kunt staan en verder nog wat extra bevestigingsogen gemonteerd zodat de kya tyre down's goed te bevestigen zijn.

Erg fijne trailer nu waar de motoren makkelijk alleen op zijn te plaatsen. Door de kya tyre down hoef je de motor ook niet meer in de veren te trekken. Ik plaats alleen nog twee spanbandjes aan de duo voetrusten voor mijn eigen gemoedsrust maar nodig is het niet.

Standaard.
full
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel érg veel vertrouwen in je wielklem. Onder een dergelijke flauwe hoek kunnen je spanden nauwlijks een beweging naar achteren opvangen en een beweging naar voor zelfs in het geheel niet.

Edit: Zie dat er nog een spanband door het voorwiel zit, dan valt het wel mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel érg veel vertrouwen in je wielklem. Onder een dergelijke flauwe hoek kunnen je spanden nauwlijks een beweging naar achteren opvangen en een beweging naar voor zelfs in het geheel niet.

Edit: Zie dat er nog een spanband door het voorwiel zit, dan valt het wel mee ;)


Inderdaad, er zit natuurlijk een spanband om het voorwiel anders zou die er bijvoorbeeld bij een flinke hobbel zo uit kunnen schieten. Tevens duwt de Kya Tyre down de motor ook naar voren. Die tyre down span je echt strak op, je motor zal er echt niet naar achteren uitrollen. De banden aan de stepjes zijn om zijdlings krachten op te vangen.

Twee weken geleden nog een noodstop voor een overstekende kat gemaakt, vol in de ABS. Niets aan de hand. Jaar geleden veel te snel over een diagonaal op de weg staande spoorovergang die ook nog naar beneden helde gereden. Zag te laat het grote hoogteverschil en zat met geknepen billen in de achteruikijkspiegel te kijken. Geen krimp. Echt motoren staan zo vast op deze trailer, kun je volgens mij op zijn kop hangen.

Filmpje van Kya zelf.
 
beste motor vrienden,

Heb al 2 weken zo'n opvouwbare motolug trailer, en jezus wat een rammel ding. Ik heb maar ca. 100km gereden met mij bmw gs er op, en verder wordt het niet. Ik vertrouw het voor geen meter.
Na 50km kwam er een eng geluid van achter, blijkt dat de wiellager uitelkaar was aan het draaien. Naar huis gereden ( heel voorzichtig ) en motor er af, en dat troep op marktplaats gezet. Geld terug was geen optie van de importeur. Lekker weer. Verkoop je troep en dan vervolgens geen garantie geven. LET OP VOOR DIT ROMMEL
Misschien is er iemand die dat ding wil opknappen. Maar ik ga echt niet aan iets waar ik zoveel geld voor heb uitgegeven weer gaan lagers wisselen en de passing voor de pennen aanpassen. Belachelijk.
 
Laatst bewerkt:
beste motor vrienden,

Heb al 2 weken zo'n opvouwbare motolug trailer, en jezus wat een rammel ding. Ik heb maar ca. 100km gereden met mij bmw gs er op, en verder wordt het niet. Ik vertrouw het voor geen meter.
Na 50km kwam er een eng geluid van achter, blijkt dat de wiellager uitelkaar was aan het draaien. Naar huis gereden ( heel voorzichtig ) en motor er af, en dat troep op marktplaats gezet. Geld terug was geen optie van de importeur. Lekker weer. Verkoop je troep en dan vervolgens geen garantie geven. LET OP VOOR DIT ROMMEL
Misschien is er iemand die dat ding wil opknappen. Maar ik ga echt niet aan iets waar ik zoveel geld voor heb uitgegeven weer gaan lagers wisselen en de passing voor de pennen aanpassen. Belachelijk.
Welkom op MF.
We vinden het altijd een beetje vreemd als iemands eerste post bestaat uit het zwart maken van een product of leverancier. Te vaak hebben we gezien dat er een dosis rancune of commercieel gewin achter zat. Ik kan zo op afstand natuurlijk niet bepalen of dat hier ook zo is. Maar opmerkelijk is het wel.

Inmiddels is duidelijk geworden dat dit verhaal een niet erg accurate versie van de werkelijkheid is, om het maar heel voorzichtig uit te drukken.
 
Laatst bewerkt:
beste motor vrienden,

Heb al 2 weken zo'n opvouwbare motolug trailer, en jezus wat een rammel ding. Ik heb maar ca. 100km gereden met mij bmw gs er op, en verder wordt het niet. Ik vertrouw het voor geen meter.
Na 50km kwam er een eng geluid van achter, blijkt dat de wiellager uitelkaar was aan het draaien. Naar huis gereden ( heel voorzichtig ) en motor er af, en dat troep op marktplaats gezet. Geld terug was geen optie van de importeur. Lekker weer. Verkoop je troep en dan vervolgens geen garantie geven. LET OP VOOR DIT ROMMEL
Misschien is er iemand die dat ding wil opknappen. Maar ik ga echt niet aan iets waar ik zoveel geld voor heb uitgegeven weer gaan lagers wisselen en de passing voor de pennen aanpassen. Belachelijk.

Geld terug is wat anders dan garantie geven. Ik ben meerdere keren met de Motolug naar Zuid-Frankrijg gereden en de Eiffel, met twee motoren. Hij rammelt wat, maar dat is inherent aan de demontabele eigenschap. So what. Een beetje kogellagervet op de trekhaak doet wonderen.
 
....Heb al 2 weken zo'n opvouwbare motolug trailer, en jezus wat een rammel ding....
Raar verhaal...

Je bent helemaal weg van je BMW GS maar daar heb je hier nog nooit iets over geschreven; nee, het eerste dat je hier doet is deze Motolug de grond in boren.

Als je het zo'n slecht ding vindt waarom koop je het dan ? En je wilt hem meteen kwijt omdat er een lager stukgelopen is ? Dat is gewoon garantie....

Zelf heb ik mijn motor een paar maal meegehad naar de Alpen op de Motolug trailer. Dat ging prima; de trailer rijdt stabiel, de motor staat er stevig op, op- en afladen kun je alleen en je pakt hem daarna zo weer uit elkaar.

Het zou kunnen dat er wat rammelt maar daar is ie niet minder stevig om. Had je jouw GS wel goed vastgesjord ? Dat is immers nodig voor de stabiliteit van deze prima opvouwbare trailer...
 
En dat is ondernemer (volgens zijn profiel) :?
Niet een erg zakelijke aanpak en ook het taalgebruik is niet bepaald een staaltje van correcte grammatica.
Ik weet niet wat je doet maar een offerte met dergelijk taalgebruik zou het bij mij niet goed doen en dat is denk ik maar goed ook want je manier van omgaan met een geschil is ook al ergerlijk.
Verder weet je blijkbaar niet hoe het zit met rechten en plichten, lang wachten op een geschil is er dan vast niet bij :+
 
Wij rijden al een aantal jaar heel Europa door met onze motolug aanhanger, gaat prima.

Toen we hem per post ontvingen waren er een aantal dingen kapot zoals een afdekkapje en kapje van de lamp, waarschijnlijk tijdens het vervoer gebeurd. Ik heb een foto van de kapotte onderdelen gemaild en kreeg binnen een paar dagen de nieuwe toegestuurd met de opmerking dat ze het heel vervelend vonden.

Dus mocht er iets kapot zijn misschien eerst de mogelijkheid tot herstel bieden. Wie weet heb je dan nog jaren plezier van je aanhanger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan