MF Gooi en Vechtstreek deel 71, bijna Eifeltijd!!!

Coonie's stuiter probleempje :P

  • Geen gehips vóór 10 uur 's morgens!

    Stemmen: 10 35,7%
  • Mies: Hortensia's (alle kans)

    Stemmen: 2 7,1%
  • Vinnut wel gezellig, maar dan alleen met veel drank op

    Stemmen: 2 7,1%
  • Dé rede waarom ik helemaal niet mee ga :')

    Stemmen: 1 3,6%
  • Eikel!

    Stemmen: 4 14,3%
  • Laat lekker gaan, maar niet tijdens het onbijt/koffie

    Stemmen: 5 17,9%
  • Als Zot meedoet vind ik alles goed :')

    Stemmen: 4 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    28
Status
Niet open voor verdere reacties.
ka-nonne B|

Weet er nog iemand een trucje hoe je op je werk even een tukje kunt doen zonder dat iemand dat in he gaten heeft? :Z :Z :Z
Plek zat voor hier, maar dikke kans dat ik niet wakker wordt van de bel :/

Dus geen tips vanaf hier :P














en voor de rest :^
 
Michiel: :')

En Jan? Al *O* ?

Zoonlief is weer helemaal ingestort en ligt te slapen. Moeders doet ook maar heerlijk mee :Z
 
Laatst bewerkt:
hehe... met een tandje kleiner is dat niet zo veel moeite hoor; 135km -> 12L tanken :]



Geniet ervan straks :Y
Net 18 liter getankt met 300km gereden.

Valt me voor wat boemelen met de nodige spielerei niet tegen gezien de huidige vertanding. (Op Assen werd ik er door een R1 uitgetrokken vanuit de Strubben maar ik kon gewoon in de slipsteam blijven hangen en had hem er zelfs weer bij de Ruskenhoek uit kunnen remmen. Verstandig geweest en niet gedaan maar niet slecht voor een TCtje... Top op de rechte stukken ligt nu ook zo'n 20km 't uur hoger... :P )
 
Jan, ik stel voor dat de power-nap in de volgende CAO-onderhandelingen wordt opgenomen! ;) Goeiedag zeg... :Z

[me=Bartje]poetst ondertussen z'n handafdruk van z'n wang...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Net 18 liter getankt met 300km gereden.

Valt me voor wat boemelen met de nodige spielerei niet tegen gezien de huidige vertanding. (Op Assen werd ik er door een R1 uitgetrokken vanuit de Strubben maar ik kon gewoon in de slipsteam blijven hangen en had hem er zelfs weer bij de Ruskenhoek uit kunnen remmen. Verstandig geweest en niet gedaan maar niet slecht voor een TCtje... Top op de rechte stukken ligt nu ook zo'n 20km 't uur hoger... :P )
Komt dat omdat je voor (1 tandje) kleiner hebt EN achter (2?) groter?... Ik ben nu iets van 10km/u naar beneden gegaan met mn topsnelheid, maar de acceleratie is wel stukken beter!

Zou een tandje of 2 achter erbij nog een positief effect hebben (op oa het benzine verbruik?)
 
Laatst bewerkt:
:N

Ik heb wat stekers nodig. -O-

red_bull_mini_bcn.jpg
 
Komt dat omdat je voor (1 tandje) kleiner hebt EN achter (2?) groter?... Ik ben nu iets van 10km/u naar beneden gegaan met mn topsnelheid, maar de acceleratie is wel stukken beter!

Zou een tandje of 2 achter erbij nog een positief effect hebben (op oa het benzine verbruik?)
:N integendeel ;)
 
Komt dat omdat je voor (1 tandje) kleiner hebt EN achter (2?) groter?... Ik ben nu iets van 10km/u naar beneden gegaan met mn topsnelheid, maar de acceleratie is wel stukken beter!

Zou een tandje of 2 achter erbij nog een positief effect hebben (op oa het benzine verbruik?)

Per tandje achter zul je 3-8km/h harder of zachter gaan afhankelijk van huidige top snelheid. tandje dr bij is dus ongeveer 5km/h dr af... etc etc.

Per tandje voor zul je gemiddeld 10-20 km/h harder of zachter gaan op top.

Dus je kunt het zelf een beetje schatten. Tuurlijk heeft het vermogen er ook mee te maken maar ik ga er voor het gemak van uit dat je voldoende vermogen hebt voor kleine veranderingen.
 
Komt dat omdat je voor (1 tandje) kleiner hebt EN achter (2?) groter?... Ik ben nu iets van 10km/u naar beneden gegaan met mn topsnelheid, maar de acceleratie is wel stukken beter!

Zou een tandje of 2 achter erbij nog een positief effect hebben (op oa het benzine verbruik?)
Idd voor -1 en achter +2. Komt er eigenlijk op neer dat ik de 6 volledig kwijt ben en de ooit gemeten GPStopsnelheid nooit meer ga halen door de toerenbegrenser.

Dus idd veel sneller richting topsnelheid die dan wel weer lager ligt. (rij ik toch niet)

Denk dat mijn bezineverbruik alleen bij lange stukken snelweg met 140+ veel qua verbruik gaat schelen.

Motor draait nu zo'n 11% meer toeren.
 
Per tandje achter zul je 3-8km/h harder of zachter gaan afhankelijk van huidige top snelheid. tandje dr bij is dus ongeveer 5km/h dr af... etc etc.

Per tandje voor zul je gemiddeld 10-20 km/h harder of zachter gaan op top.

Dus je kunt het zelf een beetje schatten. Tuurlijk heeft het vermogen er ook mee te maken maar ik ga er voor het gemak van uit dat je voldoende vermogen hebt voor kleine veranderingen.
Stuk makkelijker... ;)

Gearing Commander ⚙
 
Komt dat omdat je voor (1 tandje) kleiner hebt EN achter (2?) groter?... Ik ben nu iets van 10km/u naar beneden gegaan met mn topsnelheid, maar de acceleratie is wel stukken beter!

Zou een tandje of 2 achter erbij nog een positief effect hebben (op oa het benzine verbruik?)

Wat betreft je brandstof verbruik. die veranderd afhankelijk er van of je bij je gemiddelde snelhied op een gunstiger punt in je vermogens kromme komt of niet. maar dan heb je dus een dyno uitdraai nodig waar de airfuel ratio ook opstaat.
 
Idd voor -1 en achter +2. Komt er eigenlijk op neer dat ik de 6 volledig kwijt ben en de ooit gemeten GPStopsnelheid nooit meer ga halen door de toerenbegrenser.

Dus idd veel sneller richting topsnelheid die dan wel weer lager ligt. (rij ik toch niet)

Denk dat mijn bezineverbruik alleen bij lange stukken snelweg met 140+ veel qua verbruik gaat schelen.

Motor draait nu zo'n 11% meer toeren.
Yep, dat zal het bij mij ook wel met name geweest zijn... Moet het nog maar even aankijken. "schrok" alleen wel een beetje van het verbruik die eerste rit :X Aan de andere kant heb ik ook nog nooit zo uhhh "sportief" gereden op de openbare weg als toen :P paar keer stukjes op nieuwe top gereden en verder vele sprintjes hoog in de toeren :9


Ben iig niet van plan om het nog erger te gaan maken nu... benzine is al duur genoeg B|
 
Laatst bewerkt:
Yep, dat zal het bij mij ook wel met name geweest zijn... Moet het nog maar even aankijken. "schrok" alleen wel een beetje van het verbruik die eerste rit :X Aan de andere kant heb ik ook nog nooit zo uhhh "sportief" gereden als toen :P paar keer stukjes op nieuwe top gereden en verder vele sprintjes hoog in de toeren :9


Ben iig niet van plan om het nog erger te gaan maken nu... benzine is al duur genoeg B|

Precies, het hogere brandstof verbruik is vaak meerendeels veroorzaakt door je rechterhand omdat het zo leuk is om harder op te trekken. verder doordat de motor bij de zelfde toerentallen met acceleren zwaarder belast wordt zal het verbruik hoger liggen omdat je meer koppel kunt leveren door de hogere belasting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan