Advies bandenpomp voor de compressor

icecubes

MF'er
6 mrt 2006
61
0
Almelo
Hallo allemaal,

Ik wil graag een goede bandenpomp hebben die ik op mijn compressor kan aansluiten.
Op deze manier wil ik de bandenspanning van mijn motor en auto nauwkeurig kunnen controleren. Nu heb ik al een tijdje zo'n knakending die destijds bij de aanschaf van mijn compressor zat maar die functioneert niet meer.

Ik wil dus een nieuwe kopen maar ik kan heel weinig bruikbare informatie op internet vinden welke apparaten nu secuur en goed zijn. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of mij een bepaalde pomp kunnen aanbevelen? Het ding moet dus wel gewoon kwaliteit zijn en geen rommel.

Alvast bedankt.
 
http://www.everthammink.nl/product_...id=8495&hamm=c00728e46f1e038e5d8b299ac5143c21

HAP Automaterialen, De webwinkel voor al uw Automaterialen!

dat was toch 5 sec zoeken op internet.

maar je kunt natuurlijk ook even naar een goede gereedschapshandel gaan.

Bedankt voor de moeite maar dit kan ik zelf ook vinden ;)
Elke shop zal adverteren dat hun bandenpomp geweldig is.

Ik wil graag ervaringen van mensen die ook daadwerkelijk kunnen bevestigen wat wel of niet goed is. Dus een advies wat nu ook echt een goede pomp/meter is.
 
Ja en dan, als ik je adviseer om dezelfde meter te kopen als ik heb en je leest later ergens dat hij niet goed zou zijn, krijg ik dan ook zo'n vriendelijke reactie?

Bedankt voor de moeite maar dit kan ik zelf ook vinden


Zoek dan lekker zelf, als de antwoorden niet voldoen aan JOUW verwachting.
 
Ja en dan, als ik je adviseer om dezelfde meter te kopen als ik heb en je leest later ergens dat hij niet goed zou zijn, krijg ik dan ook zo'n vriendelijke reactie?

Bedankt voor de moeite maar dit kan ik zelf ook vinden


Zoek dan lekker zelf, als de antwoorden niet voldoen aan JOUW verwachting.

Volgens begrijp jij mij niet echt? Lees anders mijn eerste post nog eens goed door zodat je ziet wat daadwerkelijk de vraag is van mij is.

Er staat trouwens ook een smiley achter. Daarnaast bedank ik hem wel voor de moeite(was niet sarcastisch bedoeld). Ik geef alleen dat ik echt benieuwd ben naar praktijkervaringen. Dingen opzoeken op internet heb ik al gedaan anders ga ik de vraag hier niet stellen. Staat overigens ook in mijn openingspost.

Iemand een idee wat goed is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus laatst ook naar die dingen gezocht.
Je vind genoeg van die dingen.
Geld ook voor bandenspanningsmeters.
Genoeg te krijgen, duur goedkoop, enz.
Maar of ze ook echt kloppen?
Geen idee.
Ik heb nu zo'n ding van Moto-Port, maar als die een keer valt klopt die niet meer is al bekend.

Ik houd dit topic ook een in de gaten :).

Hoop dat er mensen komen die echt goede kloppende meters weten te vinden.
 
wat een heerlijke stoere keyboardridders hier weer :') . Het enige wat ts wil horen is; 'ja ik gebruik deze al een aantal jaar naar volle tevredenheid. Stevig en betrouwbaar ding en niet te duur'. Is dat nou zo moeilijk?! Zelf zoeken kan hij ook wel zoals hij al aangaf, hij zoekt gebruikerservaringen.
 
er staat ook welke pomp je kan aanbevelen, dat heb ik dan ook gedaan door een link te geven.
gebruikers ervaring?
zelf gebruik ik een michelin bandenspannings meter zoals in de 2e link.
die overigens ook nog eens geijkt is, zoals in de advertentie staat.
al jaren heb ik zo'n ding, nog nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
er staat ook welke pomp je kan aanbevelen, dat heb ik dan ook gedaan door een link te geven.
gebruikers ervaring?
zelf gebruik ik een michelin bandenspannings meter zoals in de 2e link.
die overigens ook nog eens geijkt is, zoals in de advertentie staat.
al jaren heb ik zo'n ding, nog nooit problemen mee gehad.

kijk, dat is nou een mooie gebruikerservaring :Y
 
Okay thnx Bananeman. Die Michelin voelt dus in elk geval degelijk aan. Ik had deze ook al een beetje in de peiling voordat ik dit topic begon.

Daarnaast heb ik zelf deze van Rodac(RC1150) gevonden. Alleen of die degelijk en nauwkeurig is? Kwa prijs maakt het niet zo heel veel uit. Ik heb geen idee wat nu beter is.

http://toolsonline.nu/product_info.php?products_id=463
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een RODAC ce 1100 meen ik is een geijkte meter kost wel paar euries ik had em met korting voor 89 eus bij mijn dealer. Je moet letten of de meter geijkt is die goedkope troep is leuk.....maar ik heb ook eigen banden montage app en rij steving door op mijn 1000rr en de vrouw 600 rr en dan is bandenspanning toch wel belangrijk! Maar had de meter al voordat ik mijn banden app had....... rij ook altijd een paar tienden zachter als voor geschreven.
 
Deze zelfmade bandenpomp werkt uitstekend,wel een goede manometer gebruikt.
goed hoeft niet altijd duur te zijn.
full
 
Ik heb een RODAC ce 1100 meen ik is een geijkte meter kost wel paar euries ik had em met korting voor 89 eus bij mijn dealer. Je moet letten of de meter geijkt is die goedkope troep is leuk.....maar ik heb ook eigen banden montage app en rij steving door op mijn 1000rr en de vrouw 600 rr en dan is bandenspanning toch wel belangrijk! Maar had de meter al voordat ik mijn banden app had....... rij ook altijd een paar tienden zachter als voor geschreven.

Toevallig ben ik op dit moment ook bezig met het zoeken naar een geschikt bandenmontage apparaat. Zie mijn andere topic.

Ik heb zelf op dit moment zoiets van liever wat meer betalen en zeker weten dat het goed is ipv goedkope rommel.

Wellicht dat er nog meer mensen met postieve of negatieve ervaringen zijn?
 
en daarvoor heb je jezelf hier lid gemaakt om dat te melden, terwijl je amper 4 minuten op dit forum actief bent geweest.

toch leuk, dat er nog mensen zijn die wel nog moeite doen om te helpen *D
 
Laatst bewerkt:
en daarvoor heb je jezelf hier lid gemaakt om dat te melden, terwijl je amper 4 minuten op dit forum actief bent geweest.

toch leuk, dat er nog mensen zijn die wel nog moeite doen om te helpen *D

Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar advies geven is gratis :)

Ik kreeg deze tip van een boer die ik ken. Hij gebruikt dit model altijd voor zijn trekkerbanden waar bandenspanning erg belangrijk is blijkbaar!
 
alles wat geijkt is zou voldoende moeten zijn.
die michelin vind ik erg fijn in gebruik en goede bescherming met die rubberen rand.

een simpel bandendruk metertje van 10 euro kan al voldoende zijn voor het meten van de druk.
de afwijking/onnauwkeurigheid is dan maar 0,1 bar.
 
Rodac RC1165

Meetklok wordt in de EU gemaakt door bepaald niet de minste op dat gebied: Home - WIKA Benelux
En toevallig maken die ook veel meetklokken voor o.a Schräder, Rema, etc.

Let bij het vergelijken op de diameter van de klok. Soms is het nogal appels met peren vergelijken als je voor de helft van het geld ook een 50% kleinere manometer krijgt.

Goedkope digitale metertjes zijn tegenwoordig ook best nauwkeurig, alleen zijn de batterijen altijd leeg op de avond voor je op vakantie gaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan