Suzuki Intruder Customizen

huttenkloas87

Rookie
27 apr 2010
5
0
Dag mensen,

Heb een aantal vragen.
Ik zie vaak op internet van die custom motoren zoals de Suzuki Intruder.

Bijv:

full


of

95357726_dfbbc1392b.jpg


Zoiets vind ik dus echt mooi!
Alleen als ik op marktplaats kijk zie ik echt veel verklote Intruders die echt lelijk zijn gecustomized. Dus ik weet de meeste die maken zo'n motor zelf en dat wil ik dus ook wel aangezien je nooit zo'n mooie kant en klare kunt kopen zoals bij deze foto's.

Maar waar haal je nou zulke onderdelen vandaan?
Bijvoorbeeld die mooie kleine spatborden, een éénzits zadel, een mooi stuur, en een mooie brede achterband etc. Ook het kabelwerk zul je dan aan moeten passen want hoe kaler hoe mooier vind ik zelf en oldskool matzwart is ook super!

Mijn eigenlijke vraag is dus kun je zulke onderdelen kant en klaar kopen en zelf monteren? of is dat allemaal speciaal gemaakt? Is er bijvoorbeeld een internet site met die betreffende onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk vind je de mijne wel mooi dan: (VS800)
imag0499y.jpg


??
De kleur is een kwestie van smaak dus ik snap het best als je dat wat minder vindt, zeker als je van zwart houdt. Mijn persoonlijke mening is dat je niet bepaald origineel bezig bent als je een project in het zwart uitvoert, daar rijden er werkelijk al zat van rond. Over deze kleurcombinatie: Ik hoor net zoveel mensen die het wel als die het niet mooi vinden. Hoofdzaak is dat ik het zelf mooi vind. :Y
Blijft over het customizen. Ben er een half jaartje aan bezig geweest.
Er zit een ander achterspatje op dat ik op marktplaats heb gescoord en de rest (spiegels, uitlaten, knippers, ... ) heb ik gekocht bij louis.de. Vrijwel alles is opnieuw verchroomd en ik heb het geheel door een professional laten spuiten.

Het zadel is nog het originele, de aansluiting van het zadel op de achterkant is ook een eigen creatie. Kijk anders even op www.ioch.com > forum > 600, 700, 750, 800 techniek.
Daar vind je een verslag van het hele project inclusief alles wat ik eraan gedaan heb.
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Heb een aantal vragen.
Ik zie vaak op internet van die custom motoren zoals de Suzuki Intruder.

Bijv:

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Zoiets vind ik dus echt mooi!
Alleen als ik op marktplaats kijk zie ik echt veel verklote Intruders die echt lelijk zijn gecustomized. Dus ik weet de meeste die maken zo'n motor zelf en dat wil ik dus ook wel aangezien je nooit zo'n mooie kant en klare kunt kopen zoals bij deze foto's.

Maar waar haal je nou zulke onderdelen vandaan?
Bijvoorbeeld die mooie kleine spatborden, een éénzits zadel, een mooi stuur, en een mooie brede achterband etc. Ook het kabelwerk zul je dan aan moeten passen want hoe kaler hoe mooier vind ik zelf en oldskool matzwart is ook super!

Mijn eigenlijke vraag is dus kun je zulke onderdelen kant en klaar kopen en zelf monteren? of is dat allemaal speciaal gemaakt? Is er bijvoorbeeld een internet site met die betreffende onderdelen?


ken je google al ? is eigenlijk een dochterpagina van MF
 
bij br-custom.com....oftewel brouwer in nijkerk.....kijk daar eens voor nderdlen..hebben ze mooie intruders gebouwd
 
Hopelijk vind je de mijne wel mooi dan: (VS800)
[afbeelding]

??
De kleur is een kwestie van smaak dus ik snap het best als je dat wat minder vindt, zeker als je van zwart houdt. Mijn persoonlijke mening is dat je niet bepaald origineel bezig bent als je een project in het zwart uitvoert, daar rijden er werkelijk al zat van rond. Over deze kleurcombinatie: Ik hoor net zoveel mensen die het wel als die het niet mooi vinden. Hoofdzaak is dat ik het zelf mooi vind. :Y
Blijft over het customizen. Ben er een half jaartje aan bezig geweest.
Er zit een ander achterspatje op dat ik op marktplaats heb gescoord en de rest (spiegels, uitlaten, knippers, ... ) heb ik gekocht bij louis.de. Vrijwel alles is opnieuw verchroomd en ik heb het geheel door een professional laten spuiten.

Het zadel is nog het originele, de aansluiting van het zadel op de achterkant is ook een eigen creatie. Kijk anders even op www.ioch.com > forum > 600, 700, 750, 800 techniek.
Daar vind je een verslag van het hele project inclusief alles wat ik eraan gedaan heb.


He thnx voor je reactie en voor de site! inderdaad zoiets als jij hebt vind ik ook mooi. Die knipperlichten lekker klein achterin etc. Less is More op een motor vind ik! Kleur vind ik ook niet eens lelijk zeker niet met de aankomende wk ;) maar wil gewoon een matzwarte het liefst! Hoe heb je dat bijvoorbeeld gedaan met de bedrading van de achter knipperlichten en het plaatsen van de knipperlichten is dat gaatje boren en klaar en bedrading wegwerken ofzo?

Edit:

Zie het al op de site waar jou project staat. Je doet alles zelf wat een werk trouwens haha!
 
Laatst bewerkt:
zucht ....sommige mensen moet je werkelijk alles uitleggen.
dat zadel is het orgineel...is namelijk tweedelig.

enne waarom verbind je mattzwart gelijk met oldschool?
wordt zo langzaam een beetj ziek van al dat volk wat zich een set whitwalls monteert,zn velgen rood schilderd en de rest mattzwart en vervolgens roept ik heb een oldskool motor...ook al is dat een drekster indringer of schaduw??
rotop dat heeft nix meer met oldschool te maken.
net als de term bobber war iedereen maar al te makkelijk mee gooit.....slaat ook nergens op.
negen van de tien van dat soort creaties hebben in de verste verte nix met wat voor bobber ook te maken
 
zucht ....sommige mensen moet je werkelijk alles uitleggen.
dat zadel is het orgineel...is namelijk tweedelig.

enne waarom verbind je mattzwart gelijk met oldschool?
wordt zo langzaam een beetj ziek van al dat volk wat zich een set whitwalls monteert,zn velgen rood schilderd en de rest mattzwart en vervolgens roept ik heb een oldskool motor...ook al is dat een drekster indringer of schaduw??
rotop dat heeft nix meer met oldschool te maken.
net als de term bobber war iedereen maar al te makkelijk mee gooit.....slaat ook nergens op.
negen van de tien van dat soort creaties hebben in de verste verte nix met wat voor bobber ook te maken

Ik heb een matzwarte (steenslag spuitbus) BMW als winterfiets/boodschappenfiets. Is dus ook een oldschool. Gisteren lag de voorspatter eraf, dus toen was het een oldschoolbobber. Weer wat geleerd.
 
Aftermarket onderdelen zijn makkelijk zelf te plaatsen.

Als je zelf handig bent kan je veel.
Heb zo zelf mijn origineel achterspatbord aangepast voor led verlichting.
Richtingaanwijzers (Allycators) met de hand gepoleist.
En dan nog wat rvs bouten en moeren voor de vering gefabrikeerd.
Ben nog bezig met forwardcontrols in RVS
full
 
Aftermarket onderdelen zijn makkelijk zelf te plaatsen.

Als je zelf handig bent kan je veel.
Heb zo zelf mijn origineel achterspatbord aangepast voor led verlichting.
Richtingaanwijzers (Allycators) met de hand gepoleist.
En dan nog wat rvs bouten en moeren voor de vering gefabrikeerd.
Ben nog bezig met forwardcontrols in RVS[afbeelding]

Ja klopt dat denk ik zelf ook. Zo'n kant en klare zoals BR custom kost bijna 13000.
Mijn max zal wel zijn 7 a 8000 denk ik. Zit er aan te denken om een standaard model te kopen en dan te laten spuiten en een mooi achterspatbord, en grootste achterband wat past te plaatsen. En of de uitlaat nou naar beneden wijst zoals BR custom of de uitlaat zoals jij hebt zou me een worst wezen vind ze allebei wel mooi dus! Owjah en een ander stuur niet te vergeten ;)
 
Laatst bewerkt:
Pepe! joune is toch nog steeds oldskool!! helemaal met die zijspan nu *D zitte ''roest'' vlekke op joh! OLDSKOOL!

mooi artikel in BT!
 
Laatst bewerkt:
weet iemand trouwens of er veel verschil zit tussen een vs700/vs750 en een vs1400?
kwa waarde zal de 1400 wel wat hoger liggen maar kwa rijgenot etc dan?
Ook met in het achterhoofd dat je hem wil custimizen.

Heb namelijk deze gezien op mp:

http://motoren.marktplaats.nl/motor...return=eJxLtDKwqq4FAAZPAf4=&fta=#photoGallery

deze ziet er op het oog goed uit en ik zal er dan nagenoeg zoiets van willen maken:

95357726_dfbbc1392b.jpg


Alleen dan ander zadel en achterspatbord voor de rest vind ik hem top.

Maar weet iemand hoe het dan zit met het verwijderen van logo's/stikkers zal dat te doen zijn zonder dat je de hele motor moet spuiten?

ook heb ik al deze band op het oog:

motorbanden online @ motorbandenmarkt.nl : Motorbanden, voordelige keus, ga kijken en bespaar

Zal zoiets passen op een standaard intruder? wat is de breedste band eigenlijk wat standaard past onder een intruder?

En welke velgen zijn dat bij de motor hierboven met het lichtbruine zadel?
 
Laatst bewerkt:
He thnx voor je reactie en voor de site! inderdaad zoiets als jij hebt vind ik ook mooi. Die knipperlichten lekker klein achterin etc. Less is More op een motor vind ik! Kleur vind ik ook niet eens lelijk zeker niet met de aankomende wk ;) maar wil gewoon een matzwarte het liefst! Hoe heb je dat bijvoorbeeld gedaan met de bedrading van de achter knipperlichten en het plaatsen van de knipperlichten is dat gaatje boren en klaar en bedrading wegwerken ofzo?

Edit:

Zie het al op de site waar jou project staat. Je doet alles zelf wat een werk trouwens haha!


plakband :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan