Ducati SuperSport

Zou het dan kunnen? :]

8189443043_8f2ca4c599_z.jpg


Maar eerst moet ik aan het sleutelen -O-
 
ik vind dat jij toch wel een hele mooie ss hebt de meeste oude types zien er groezelig uit maar als deze er nog altijd zo uit ziet is tie echt netjes
Inderdaad, mooie fiets, deed me denken aan de mijne en dat ik er nog wat onderdelen van heb liggen...:

- frame met kenteken, mag nu weg voor 250 euro
- topkuip incl kuipruit: 65 euro
- topkuipsteun: 20 euro
- spiegelset: 30 euro
- remschakelset origineel: 50 euro
- carburateurs Mikuni: 125 euro
- voorspatbord rood: 25 euro
- achterwiel incl tandwiel en band: 100 euro

Mocht iemand nog wat nodig hebben voor het nieuwe seizoen.
 
Goedemorgen allen,

Bijdeze wil ik mezelf ook even voorstellen in dit topic. Ik ben Wes en ben sinds september vorig jaar trotse eigenaar van een Duc 900 SS I.E. Gisteren eindelijk weer even een stukje gereden, heerlijk!

full
 
ik vind dat jij toch wel een hele mooie ss hebt de meeste oude types zien er groezelig uit maar als deze er nog altijd zo uit ziet is tie echt netjes
Dank je *D

En toch is de leeftijd op sommige punten ook wel te merken (logisch ook).
Plekje onderaan de tank waar de lak vergaan is (wss door met de knieën te klemmen), plekjes roest op het frame. Hier en daar puntjes en krabbetjes in de lak.

M'n 750SS zag er eigenlijk stukken beter uit. Maar de SL gaat volgend jaar allicht op schoonheidskuur (mits voldoende budget).

3933922804_53b3afc40f_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Bijdeze wil ik mezelf ook even voorstellen in dit topic. Ik ben Wes en ben sinds september vorig jaar trotse eigenaar van een Duc 900 SS I.E. Gisteren eindelijk weer even een stukje gereden, heerlijk!

[afbeelding]

WELKOM Wes

Mooi ding , geniet iederdag dat je kan rijden .
De winter heeft ons genoeg getraft.
 
Is het geen idee om dat tijdens de motorforum megameeting te doen?
13 mei?
lijkt mij wel gezellig, ik ben vorig jaar geweest en toch wel veel forumgenoten gezien en gesproken.
groet
Bas
 
Als je mei hebt gehad voor de motor meeting is er de 2e zondag in september is de Supersport-dag, Heino zal weer rood staan van de Ducati's. Ben je in het bezit van een Supersport, maak haar dan nog even op en top blinkend en kom haar showen in Heino. Een deskundige jury zal de mooiste Supersport belonen met een artikel uit de clubwinkel.

Geen paniek als je niet in het bezit bent van een Supersport. Met ieder ander type ben je van harte welkom. Het regiocafe is open vanaf 12.00uur. Ook kan men weer shoppen in de clubwinkel.

Tot de 2e zondag in september bij regio cafe Heino.
 
Goedemorgen allen,

Bijdeze wil ik mezelf ook even voorstellen in dit topic. Ik ben Wes en ben sinds september vorig jaar trotse eigenaar van een Duc 900 SS I.E. Gisteren eindelijk weer even een stukje gereden, heerlijk!

[afbeelding]


mooie duc en de uitlaten zijn ook heel skon!


gisteren mijn eerste ritje ook weer gehad van dit jaar

GroteFoto-TS7QQZAX.jpg
 
Na 4 weken kreeg ik dus te horen dat Ducati de kit niet meer levert voor 25kw. Heb al heel wat lopen bellen met de RDW en een Ducati dealer. Wat een hoop gezeur allemaal :(

Mijn vraag is dus of iemand nog een officiële 25kw kit heeft voor de Ducati 750 Supersport (2001)?
 
Na 4 weken kreeg ik dus te horen dat Ducati de kit niet meer levert voor 25kw. Heb al heel wat lopen bellen met de RDW en een Ducati dealer. Wat een hoop gezeur allemaal :(

Mijn vraag is dus of iemand nog een officiële 25kw kit heeft voor de Ducati 750 Supersport (2001)?

Ik heb mijn 750ss ('92) ook twee jaar op 25kw gereden. Destijds hier en daar geïnformeerd om hem terug te laten voeren, de ene dealer deed het voor 150 euro, vanwege het vele afstellen, de ander zij dat het niet kon, en uiteindelijk was ik voor 35 euro klaar..

Bij mij hebben ze een plaatje (het zogenaamde 'setje') geplaatst op de gasklep. Dit is niet meer dan een stalen plaatje en een boutje welke verhinderen dat de gaskraan helemaal open gedraaid kan worden. Vervolgens op de testbank zetten, de schroef zover uitdraaien dat je precies op 25kw uit komt, en vervolgens een uitdraai maken van de testrun.

Je rijd dan dus rond met een uitdraai, zonder kentekenpapieren aan te passen. Ideaal, want dat scheelt je nog eens nieuwe papieren ook. De meest goedkope oplossing, en donders simpel weer ongedaan te maken! Hiervoor hoeft verder niets aangepast te worden.. Wel voor de zekerheid ff bij je verzekering melden.

Gr Sjoerd
 
Ik heb mijn 750ss ('92) ook twee jaar op 25kw gereden. Destijds hier en daar geïnformeerd om hem terug te laten voeren, de ene dealer deed het voor 150 euro, vanwege het vele afstellen, de ander zij dat het niet kon, en uiteindelijk was ik voor 35 euro klaar..

Bij mij hebben ze een plaatje (het zogenaamde 'setje') geplaatst op de gasklep. Dit is niet meer dan een stalen plaatje en een boutje welke verhinderen dat de gaskraan helemaal open gedraaid kan worden. Vervolgens op de testbank zetten, de schroef zover uitdraaien dat je precies op 25kw uit komt, en vervolgens een uitdraai maken van de testrun.

Je rijd dan dus rond met een uitdraai, zonder kentekenpapieren aan te passen. Ideaal, want dat scheelt je nog eens nieuwe papieren ook. De meest goedkope oplossing, en donders simpel weer ongedaan te maken! Hiervoor hoeft verder niets aangepast te worden.. Wel voor de zekerheid ff bij je verzekering melden.

Gr Sjoerd
its alive! alive!
 
Ik heb mijn 750ss ('92) ook twee jaar op 25kw gereden. Destijds hier en daar geïnformeerd om hem terug te laten voeren, de ene dealer deed het voor 150 euro, vanwege het vele afstellen, de ander zij dat het niet kon, en uiteindelijk was ik voor 35 euro klaar..

Bij mij hebben ze een plaatje (het zogenaamde 'setje') geplaatst op de gasklep. Dit is niet meer dan een stalen plaatje en een boutje welke verhinderen dat de gaskraan helemaal open gedraaid kan worden. Vervolgens op de testbank zetten, de schroef zover uitdraaien dat je precies op 25kw uit komt, en vervolgens een uitdraai maken van de testrun.

Je rijd dan dus rond met een uitdraai, zonder kentekenpapieren aan te passen. Ideaal, want dat scheelt je nog eens nieuwe papieren ook. De meest goedkope oplossing, en donders simpel weer ongedaan te maken! Hiervoor hoeft verder niets aangepast te worden.. Wel voor de zekerheid ff bij je verzekering melden.

Gr Sjoerd


ik heb ook een 25kw setje er op laten zetten
alleen kreeg het achteraf toch niet op kenteken gezet terwijl de dealer zij dat het wel kon voordat ik de motor had kocht
zou zijn omdat mijn motor ooit geimporteerd is geweest uit belgie, dat zou de reden zijn dat ik het niet op kenteken krijg

alleen zover ik weet is het alleen geldig als het op het kenteken staat dat het om een 25kw motor gaat en anders niet
 
Laatst bewerkt:
Na 4 weken kreeg ik dus te horen dat Ducati de kit niet meer levert voor 25kw. Heb al heel wat lopen bellen met de RDW en een Ducati dealer. Wat een hoop gezeur allemaal :(

Mijn vraag is dus of iemand nog een officiële 25kw kit heeft voor de Ducati 750 Supersport (2001)?
http://www.ebay.nl/itm/Drossel-Dros...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35b1c09ea6

Je mag inmiddels wel 35kW rijden maar daar is nog geen reductie set voor. En ook geen 3e typegoedkeuring denk ik... En idd, wat een gezeur allemaal die rijbewijsregels. Met 17 jaar mag je tegenwoordig Ferrari rijden maar een 600cc Ducati uit 96 ofzo is levensgevaarlijk volgens de wetgevers.. :?
 
http://www.ebay.nl/itm/Drossel-Drosselsatz-25-kW-Ducati-750SS-V2-/230615457446?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35b1c09ea6

Je mag inmiddels wel 35kW rijden maar daar is nog geen reductie set voor. En ook geen 3e typegoedkeuring denk ik... En idd, wat een gezeur allemaal die rijbewijsregels. Met 17 jaar mag je tegenwoordig Ferrari rijden maar een 600cc Ducati uit 96 ofzo is levensgevaarlijk volgens de wetgevers.. :?

beetje vreemd die typegoedkeuring....ik ken iemand die op zijn kenteken ducati 996RS heeft laten plaatsen..... die zijn nog nooit met typegoedkeuring geleverd..... dan moet een 25KW of 35KW toch ook gewoon geplaatst kunnen worden ????
 
Moet je volgens de zelfbouw-keuring gaan denk.

Ben iig blij nooit met een kw-beperking te maken hebben gehad *D
Nadeel was dan wel dat ik wat langer met m'n scooter rondreed :+
 
Ik zou graag mijn motor officieel op 25kw (liever 35kw natuurlijk) hebben, dus ook op kenteken.

Het keuren van de motor naar 35kw/25kw kost zo'n 480 euro en gaat via de RDW Productbeoordeling (voorheen IKF). Ben ik uiteindelijk achter gekomen na het bellen met meerdere RDW afdelingen. Wat een hoop gezeur allemaal.
 
He gasten,

Had al een keer wat gevraagd, maar zal me maar is netjes voorstellen

ff1b2d5f-ccaa-4961-8b7f-4aa73ff61205_zps12a879ed.jpg


Dit is m'n 750SS, 1994, 36dkm
Heeft een aantal jaren stilgestaan en ik heb hem eind vorig jaar aangeschaft.

Olie en filter ververst, remvloeistof ververst, nieuw luchtfilter, irridium bougies, nieuwe banden (Pirelli Diablo) nieuwe riemen en kleppen gesteld. Hij moet er weer tegenaan kunnen.

Heb diverse andere motoren maar dit is de eerste Duc! met wat beter weer maar is een keer op rijden. Wel rete veel zin in!

groeten,
 
Laatst bewerkt:
He gasten,

Had al een keer wat gevraagd, maar zal me maar is netjes voorstellen

Dit is m'n 750SS, 1994, 36dkm
Heeft een aantal jaren stilgestaan en ik heb hem eind vorig jaar aangeschaft.

Olie en filter ververst, remvloeistof ververst, nieuw luchtfilter, irridium bougies, nieuwe banden (Pirelli Diablo) nieuwe riemen en kleppen gesteld. Hij moet er weer tegenaan kunnen.

Heb diverse andere motoren maar dit is de eerste Duc! met wat beter weer maar is een keer op rijden. Wel rete veel zin in!

groeten,

En met carburateur verwarming!
 
Terug
Bovenaan Onderaan