Ducati SuperSport

Oja! de eerste road test was goed, de motor staat hoger op de poten nu. stuurt goed en veert ook nog goed, de Ohlins poten zijn beter dan de originele showa poten.
Duikt vele malen minder en is tig keer stabieler.
De lucas schijven, P4 klauwen en radiale rempomp van n 1098 doen t erg goed, je kunt t achterwiel omhoog remmen zonder dat je de vering helemaal onderin drukt.

Omdat de motor voor hoger kwam door de 120-70 band ipv 120-60 en de kont naar beneden ging omdat een 180-50 lager is dan een 160-60 moest dat weer recht gezet worden. Heb nu een 180-60 van Pirelli achterop. Nu staat ie weer in balans.

Hij stuurt goed en de gearing klopt ook nog redelijk. Ik gebruik nu een 36t 749/999 achter tandwiel met 520 ketting. Deze moet wel aangepast worden omdat een 749/999 een andere steek heeft dan een RSV tandwiel. ik moest een 749/999 tandwiel gebruiken omdat een RSV tandwiel vanaf 42 tanden is, dus dat schiet niet op.
 
Hello,

even een vraag. ik ben bezig met een verbouwingsproject van een 1000ss en kom ruimte te kort onder de (nieuwe) tank. het beste zou zijn om de airbox te verwijderen en hier losse filters te plaatsen. moet ik ergens anders rekening mee houden dan dat de ECU moet worden aangepast?
ik kom nu niet echt verder dus hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!!
 
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


Een prachtige SL900 die te koop staat!
 
Mooi mooi mooi, maar ik ben nog super blij en tevreden met die van mij. Gisteren weer heerlijk gereden. Tijd voor een wasbeurtje met wat TLC dan kan ze weer stralen. Blijft een heerlijke motor en zodra je dat motorblok hoort en voelt lopen dan kun je niet anders dan aan het gas draaien . . . . . verslavend. En nog steeds oud bezitters van een SS die met verlangen terugkijken naar de motor en je vertellen dat je de motor NOOIT weg moet doen!
 
Bij het opruimen van de schuur kwam ik nog een 4tal
Spiegels van mijn 94er super sport tegen 3hiervan zijn goed in eentje zit het weer in maar het glas is heel en ook nog een origineel achter tandwiel en een toerenteller kabel
Voor spiegels vraag ik 20,- per stuk degene met het weer erin mag voor 10,-weg.
Tandwiel 5,-
Toerenteller kabel 20,-
Verzend kosten zijn voor de koper.
Foto's kan ik via wats up versturen.
Bellen mag ook 0615028996
 
Vraagje aan mensen die een Michelin Pilot Power hebben,
hoeveel kilometer rijden jullie ongeveer met zo'n band?

Kan aan mijn vlotte rijstijl liggen maar ik gok dat hij met net iets meer dan 6000KM op is.. :/
Is dit normaal met een V-twin of moet ik gewoon zuiniger zijn met mijn bandjes :9
 
hoe zachter de band en hoe harder de rijstijl , hoe korter de band mee gaat.
Ik heb zelf ook wel bandjes binnen 5dkm opgereden, maar dat waren meestal battlax banden.
Wel lekker veel grip trouwens
Groet
Sebas
 
Vraagje aan mensen die een Michelin Pilot Power hebben,
hoeveel kilometer rijden jullie ongeveer met zo'n band?

Kan aan mijn vlotte rijstijl liggen maar ik gok dat hij met net iets meer dan 6000KM op is.. :/
Is dit normaal met een V-twin of moet ik gewoon zuiniger zijn met mijn bandjes :9

Ik heb die van mij er pas 300km onder zitten, en onder een compleet andere motor (ZRX1100), maar dat heb ik wel vaker gehoord ja. Kreeg het advies om eens naar de sportsmart van Dunlop te gaan kijken. Deze schijnen ook goede grip te leveren, maar met een langere levensduur.
Kijk anders ook eens in het grote bandentopic... Daar zitten ook wat experts ;).
 
Ik heb een 750SS van '97 met bijna 50.000km en het schakelen gaat ieder jaar een beetje zwaarder cq, de koppeling "Rupft" zoals de Duitser zegt.
Hij sluit wel goed (de koppeling).
Enig idee? Koppelingskorf? of toch eerder (aiai) de schakelwals?

Groeten,

Xir
 
Pilot power is n goede band, gaan op naar gelang er mee word gereden 5000-8000km is goed mogelijk.

Zwaar schakelen doen ze allemaal, goede olie erop, goed koppelen en gewoon aan wennen. :)
 
Ehm...neenee, niks wennen.
Ik hab hem pas een jaar of 15 ;) , het wordt met het jaar erger.
Niet zwaar (dat was de koppeling altijd al en is dus normaal), maar op het sleeppunt von de koppeling heb ik zo'n pakken-niet-pakken stotterpunt.
Happen bij het pakken zeg maar.
Dat en ik breek bijna mijn voet bij het schakelen, okay, dat al 15 jaar, maar ook dat gaat steeds zwaarder.
 
Oke leuk! Heb de mijne in 2001 gekocht. Altijd nog blij dat ik m nooit weg heb gedaan.
Al rijd ik er nu niet meer zoveel mee.

Wellicht is idd de kopelingskorf ingeslagen, soms willen platen dan ook wel eens breken. Kom je pas achter als je hem los hebt. Heb evt nog wel een 750 koppeling liggen die goed is.
 
Wellicht is idd de kopelingskorf ingeslagen, soms willen platen dan ook wel eens breken. Kom je pas achter als je hem los hebt. Heb evt nog wel een 750 koppeling liggen die goed is.

Ik zal hem dus uit mekaar moeten halen, doe ik pas als ik teruge ben van vakantie, vroegst Juni... (mischien ook pas komende winter, 't is rijdentijd!) :]
 
Zo effe Oma eruit trappen. Wordt er nog gereden op die supersports of staan ze allemaal onder een dekentje?

Ik ben vanmorgen teruggekomen van Isle of Man. Naar de Manx GP & Classic TT geweest. Daar ga je natuurlijk op een (semi-)klassieker heen:

21jt4qx.jpg


2laq9ub.jpg


nfk5g2.jpg


Met de 750 Sport die ik een jaar geleden in onderdelen van een MF'er kocht heb ik een aantal rondjes rond het eiland en natuurlijk ook het circuit Mountain Course geknald.

Er rijden deze dagen vele duizenden motoren rond op het eiland, van Suzuki Bandit tot Brough Superior maar de 750 Sport kreeg veel aandacht. Had ik niet verwacht :)

In goed gezelschap: de 900SS

bffl7c.jpg


De 900 rookt wel flink en de staande cilinder zweet ook aan alle kanten, zelfs door de carterontluchting... Niks nieuws maar 't wordt nu wel tijd om er eens iets aan te doen. De 750 presteert bijzonder fijn! :)
 
Mooi man z'n Sport 750 nooit meer weg doen :] die van mij staat al een aantal maanden werkloos in de garage,heb er voor de fun nog wel een 900SSie bijgekocht om de 750 te sparen.
Ding worden zeldzaam en gaan als ze echt orig.zijn geld waard worden :)
full
 
Deze voor erbij als ik zin/tijd heb om ff te rijden *D komt er iemand die een leuke prijs bied mag die ook weg :Y
full
 
Technisch de beste/rijpste maar optisch :r
'k heb toen voor een nieuwe gestaan, toen voor een ST2 en toen maar de Aprilia gekocht.

Maarja, Terblanche hé

Zou de hele inspuiterij van de i.e. zo in een (carburateur) 750SS passen?
 
Laatst bewerkt:
opzouten oma!

Stiekem toch weer op zoek naar een supersportje voor erbij, maar ik schrok wel even van de prijzen! Die zijn toch wel een stukje gestegen! "mijn" 750SSie kocht ik voor 1700,- en dat was een echt nette, en daar heb je tegenwoordig een oud beestje met +50dkm voor
Oef...
Groet
Sebas
 
opzouten oma!

Stiekem toch weer op zoek naar een supersportje voor erbij, maar ik schrok wel even van de prijzen! Die zijn toch wel een stukje gestegen! "mijn" 750SSie kocht ik voor 1700,- en dat was een echt nette, en daar heb je tegenwoordig een oud beestje met +50dkm voor
Oef...
Groet
Sebas

Ik heb een paar jaar geleden ook op 't punt gestaan mijn 900SS te verkopen maar toen schrok ik ook van de prijzen. Ze werden bijna weggeven. Gelukkig heb ik 'm toen dus niet verkocht. Het was m'n eerste motor en nu blijft hij vooral om die reden lekker staan.

50K op een motor van minstens 20 jaar oud vind ik nou niet echt veel. Hoge kilometerstanden zijn bij deze blokken ook niet echt een probleem.

Als je nog een leuke voor "erbij" zoekt: Motoren - Ducati - Motoren en Scooters - Speurders.nl
 
even oma wegjagen met een overpeinzing.

ook ik vind nog steeds dat er geen mooiere duc dan de sport te vinden is haast en ze worden idd steeds bijzonderder en vorig jaar al gemerkt dat ze altijd de aandacht naar zich toe weet te trekken, maar 1,5 week terug heb ik er voor het eerst weer een paar honderd km heerlijk mee liggen sturen, maar moet toch toegeven dat mijn lichaam er steeds meer moeite mee heeft om het vol te houden, dus nu twijfel ik toch wel weer heel erg of ik haar van de hand zal gaan doen...
Gisteren al even stiekem staan kwijlen bij een 1100S hyper...
nog nooit op gereden, dus weet niet eens of mijn lichaam daar wel blij van wordt, maar met name door de zijspanklapper die ik twee jaar geleden gemaakt heb, krijgen mijn knieën steeds meer last van de beperkte ruimte en mijn polsen... auw...
full
 
Als je het financieel en qua ruimte kunt hebben, zou ik zeggen: Sport houden voor de mooi :9~ en de heb ;) en een wat gemakkelijkere fiets ernaast zetten voor de km's :]
 
Laatst bewerkt:
Kunnen,kunnen..
Als je echt graag wilt kan er uiteraard heel veel...
Maar ik denk niet dat ik nog meer motoren erbij moet willen hebben... Met vier startklare, twee project basissen en nog een paar compleet aan onderdelen zijn t er eigenlijk al meer dan ik met mijn tijd aankan...
Gooi dan die oude zooi gewoon weg zal je denken... Maar dat kan ik ook nog niet.

Ik laat t nog even bezinken en ga nog eerst weer een paar ritjes met de Sport proberen en voorlopig iig nog niet proefrijden op iets anders... Het vervangen van de Sport is iets wat om de zoveel tijd steeds weer naar boven komt borrelen, maar eerlijk is eerlijk echt goed er afstand van doen kan ik ook nog niet...
Lastig hoor die luxe problemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan