het grote Harley-Davidson topic deel drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker tm 2003.

Daarna toch standaard in de rubbers (of zit ik er weer eens naast :? ).
 
ja ,..mijn brommertje trilt ook , ....maar niet zo dat ik tintentelende frieten krijg...

tussen bibberen en bibberen zit nog een wereld van verschil natuurlijk :P :P :P
 
Moet zeggen dat mijn dyna echt 100x beter is dan mijn 883. Maar daar kan het waardeloze le perra zadel ook aan meegeholpen hebben. Nu kan ik gewoon 300km rijden zonder een reettransplantatie te moeten ondergaan.....
 
Moet zeggen dat mijn dyna echt 100x beter is dan mijn 883. Maar daar kan het waardeloze le perra zadel ook aan meegeholpen hebben. Nu kan ik gewoon 300km rijden zonder een reettransplantatie te moeten ondergaan.....


niks mis met lepera zadels hoor.
ik kan op mijn bare bones,(dunste in assortiment) ook rustig 300 km rijden zonder pijn te kijgen.

is een kwestie van af en toe een pauze inlassen en je rit uitsmeren.

ik doe nu al zon 2 jaar over de 300 km en geen centje pijn hoor.
 
ja idd als je 8 uur op een barkruk kan zitten kun je dat ook op een broodplank.......ik kan dat niet overgens.

ik vind drie uur achterelkaar meer dan zat
kan het op de vrachtwagen wel maar dan MAG ik ook maar 4,5 uur aaan een stuk dan moet ik verplicht drie kwartier rust.
 
Vandaag de heg maar weer eens geknipt:

trim-the-bushes.jpg
 
Fantastisch, hoe kom je er op? Jij heb ook werkelijk een hele vreemd kijk op tuinieren he
 
hahaha mag je bij ons ook wel keer komen :)

een dik zadel wil niet direct zeggen dat het een goed zadel is, gaat om het optimaliseren van de drukpunten.
 
de wildstar van m'n broertje bibbert ook, maar die blijft nog wel op de plek staan als ie stationair op de standaard leunt.

mijne moet ik met een tie-rip de voorrem vastzetten anders staat ie straks midden op straat..

achjah, ze bibberen allebei wel wat ;)
 
hahaha mag je bij ons ook wel keer komen :)

een dik zadel wil niet direct zeggen dat het een goed zadel is, gaat om het optimaliseren van de drukpunten.
van dikke zadels krijg je juist eerder een dooie reet :Y

nu mag ik helemaal nergens over praten gezien mijn zadel O-)


zit vlak :X
GroteFoto-EMG36PZ4.jpg


en compleet :o

02032010695.jpg

DSCF4239.jpg


maar goed..
ik ben dan ook gek :?
nooit last van een reuzel reet :N
 
wat doe jij nu nog wakker dan? Nachtploeg ofzo?

Kun je trouwens niet beter je spatbord verlengen en die met een stukkie leer bekleden? Heb je groter zitvlak dan nu..
Of je moet een machtig smalle kont hebben..

Dikke zadels geven over het algemeen idd meer pijn dan dunne..
Ben ook nog op zoek naar een soloseat. Zoiets dat op een heritage springer zit, maar dan zonder die flapjes er aan :)
ben alleen bang dat ie te dik is..
 
zelf een maken een idee,zo moeilijk is dat niet.

kartonnen malletje maken voor je bodemplaat(kartonnetje verknippen is minder erg dan gelijk je dure aluminium of rvs te verknippen.

malletje namaken is aluminium of in rvs...niet in gewoon staal/blik,gaat namelijk zelfs als het gespoten is op de duur roesten.

vervolgens je vulling maken.
niet die zachte schuimrubber troep uit je sofa snijden! ten eerst krijg je dan ruzie met de vrouw en ten tweede is dat veel te zacht om als zadelvulling te fungeren.
er is matriaal wat wel eens in de geluidsisolatie gebruikt wordt,is steviger,is meestal een smaenstelling van allemaal kleinere vlokken schuimrubber.
wat ook doeg werkt bij dunnere zadels is zwarte siccaflex...wordt op die rijstraketten ook wel gebruikt.
als tweede laag kun je een witte zachte schuimrubber vlieslaag over je vulling trekken om het glad te maken.

bekleden.

dit kun je laten doen door de lokale stoffeerder,bekleder.of iemand die ook paardenzadels maakt
als je erg handig bent kun je dat ook zelf

als materiaal kun je vinyl of echt leer nemen.

leer heeft wel meer onderhoud nodig maar als het kwaliteit is en goed gemaakt is gaat het een levenlang mee.

wil je echt wat byzonders(bewerkt leer met je naam of weet ik het wat dan zou je easy lw kunne vragen,die doet veel met leer bewerken
 
Mal maken door in dat indrukbare piepschuim te gaan zitten.Dan een negatieve afdruk maken en bekleden met polyester.
Schaal losmaken en door zadelmaker af laten maken.
Zelfs de maat van je ballen kun je er in verwerken.
 
Harley panzadel op een pogo.Ik heb dat gecombineerd met een streetfighter stuurtje.
Beetje raar gezicht maar ik zit nu comfortabeler dan op zo'n harlery bankstel met windscherm.
En vol druk op het stuur dus perfect sturen.
Als mensen klagen over slecht sturende Harleys wordt dat grotendeels veroorzaakt door de kutpositie waarop 90% van de Harley rijders op de motor zitten.Achterover ,voeten naar voren en graag nog een riser of een aap.
Als ik in die houding op een R1 ga zitten kom ik ook daar de bocht niet mee om.

Ik zit met de voeten iets naar achteren en vol met druk op het stuur.
Gammele FLH stuurt als een scheermes.

002-38.jpg


Ik ben 1,88.
Pan in voorste postie..Motor 6 cm verlaagd.Streetfighter stuurtje.Klaar voor het circuit.
 
Laatst bewerkt:
zelf een maken een idee,zo moeilijk is dat niet.

kartonnen malletje maken voor je bodemplaat(kartonnetje verknippen is minder erg dan gelijk je dure aluminium of rvs te verknippen.

malletje namaken is aluminium of in rvs...niet in gewoon staal/blik,gaat namelijk zelfs als het gespoten is op de duur roesten.

vervolgens je vulling maken.
niet die zachte schuimrubber troep uit je sofa snijden! ten eerst krijg je dan ruzie met de vrouw en ten tweede is dat veel te zacht om als zadelvulling te fungeren.
er is matriaal wat wel eens in de geluidsisolatie gebruikt wordt,is steviger,is meestal een smaenstelling van allemaal kleinere vlokken schuimrubber.
wat ook doeg werkt bij dunnere zadels is zwarte siccaflex...wordt op die rijstraketten ook wel gebruikt.
als tweede laag kun je een witte zachte schuimrubber vlieslaag over je vulling trekken om het glad te maken.

bekleden.

dit kun je laten doen door de lokale stoffeerder,bekleder.of iemand die ook paardenzadels maakt
als je erg handig bent kun je dat ook zelf

als materiaal kun je vinyl of echt leer nemen.

leer heeft wel meer onderhoud nodig maar als het kwaliteit is en goed gemaakt is gaat het een levenlang mee.

wil je echt wat byzonders(bewerkt leer met je naam of weet ik het wat dan zou je easy lw kunne vragen,die doet veel met leer bewerken

Als ik dat allemaal al zelf heb gedaan Axe, wat ik misschien ook wel ga doen, waarvan volgens mij het bekleden netjuist het simpelst is. Dan ga ik ook zelf uitzoeken hoe ik leer moet bewerken zodat ik daar mijn afbeeldingen en naampjes e.d. in krijg..
Dan wil ik namelijk ook álles zelf doen. Stukje voldoening hé :)
 
aluminium plaat met beetje leer:
[afbeelding]

zit wel beetje hard ja :+

Zou me om dat zadel de minste zorgen maken. :z
Niks zo lekker als een draaiende :z drukgroepplaat met gekervde moertjes in je enkel. :Y

Of een draaiende 3 inch belt op je poten.Pas nog iemand gesproken die dot overkomen is.Belt trok zijn kuitbeen half uit zijn onderbeen.
Na paar jaar evalidatie kan hij niu 25 meter zonder krukke lope. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan