Het grote GSX-F topic - deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe is het met jullie stepjes gesteld? Mijn rubbers zijn los aan het raken, afgesleten en ze zijn zo droog dat ze het niet lang meer uit gaan houden vrees ik. Ik zit er aan te denken om gewoon zonder rubbers te rijden, moet ook prima werken als je rubberen schoenen of laarzen hebt? Die Slash cut dingen zijn wel mooi, maar dan ben je om het echt netjes te krijgen toch best wel wat kwijt voor 4 stepjes en 4 montagedingen. En originele tweedehands kopen is ook weer zo wat; als ik iets vervang zet ik er liever meteen wat mooiers op :+

Ik ga er ook maar eens een BT023 120 voor op laten zetten denk ik. De voorband heeft zijn beste tijd onderhand ook wel gehad, en vanaf 145 op GPS komt er een speed wobbletje in. Waarschijnlijk omdat ik achter een BT023 heb en voor zo'n Dunlop originele band :)

Bij mij is het Rubber van t stepje er aan 1 kant af :p
Rijdt prima :]
 
tekoop
een aluminium kettingbeschermer voor een gsx650f
Origineel van suzuki

vraag prijs: 1 volle tankbenzine en een bak koffie

Foto-TOCFDOGZ-D.jpg


gr ruud
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zo'n 300 km op 15L en een beetje. Als ik 'm eenmaal op reserve heb gezet ga ik zo snel mogelijk tanken... als ik in de tank kijk zit er dan trouwens altijd nog wel een paar liter in.

Ben woensdag heel blij geweest met de 223 op 13 l , heb nu weer 180 gereden en hij zit op 2 mm van het rood. geloof dat ik normaal onder de 1 op 15 zit

Vandaag ook even me helm wezen halen en net ff testritje gemaakt. Wat is die caberg een prut helm vergeleken met die hjc :W
 
Ja hoor ik heb t weer voor elkaar...



... Ben ik de motor net aan t wassen zie ik een flinke schroef in de achterband -O-

Wat zouden jullie doen?
De band is niet plat en ook is t profiel zeker voldoende. Voor ligt er een behoorlijk nieuwe band op (Macadam)
en achter zit hetzelfde merk band op.
Zouden jullie er een nieuwe band op laten zetten en dezelfde band-soort als voor?
Of kan er een prop ofzoiets in worden geschoten en is dit wel verstandig bij een motor?
 
Ja hoor ik heb t weer voor elkaar...



... Ben ik de motor net aan t wassen zie ik een flinke schroef in de achterband -O-

Wat zouden jullie doen?
De band is niet plat en ook is t profiel zeker voldoende. Voor ligt er een behoorlijk nieuwe band op (Macadam)
en achter zit hetzelfde merk band op.
Zouden jullie er een nieuwe band op laten zetten en dezelfde band-soort als voor?
Of kan er een prop ofzoiets in worden geschoten en is dit wel verstandig bij een motor?

Als je de schroef markeerd op de plek waar hij het rubber raakt en hem erna er voorzichtig uit trekt/schroeft kun je ongeveer bepalen hoe diep hij in de band zat. Met een beetje mazzel heeft e alleen in het profiel gezeten. Heb hetzelfde eens met een stuk glas gehad iig.

Als de schroef er niet te diep in zat en de band niet merkbaar leeg loopt zal het wel meevallen. Bij een achterband kan men zover ik weet nogal goed en betrouwbaar een prop plaatsen mocht deze band toch lek zijn.
 
Als de schroef in het midden van de band zit zou je gewoon een prop erin kunnen laten zetten of van binnenuit laten plakken. Zit hij echt op de wang of zijkant van het profiel zou ik eerder aan vervangen denken.
 
Als je de schroef markeerd op de plek waar hij het rubber raakt en hem erna er voorzichtig uit trekt/schroeft kun je ongeveer bepalen hoe diep hij in de band zat. Met een beetje mazzel heeft e alleen in het profiel gezeten. Heb hetzelfde eens met een stuk glas gehad iig.

Als de schroef er niet te diep in zat en de band niet merkbaar leeg loopt zal het wel meevallen. Bij een achterband kan men zover ik weet nogal goed en betrouwbaar een prop plaatsen mocht deze band toch lek zijn.

Ja ik heb de schroef er nog niet uitgehaald. Deze zit in het midden over het loopvlak. Ik durf te wedden dat als ik de schroef eruit haal, dat de band gelijk leegloopt. (de kop van de schroef is behoorlijk dik)

Ik zal er wel een prop in laten schieten.

Uiteraard merk je zoiets in het weekend -O-
 
Ja ik heb de schroef er nog niet uitgehaald. Deze zit in het midden over het loopvlak. Ik durf te wedden dat als ik de schroef eruit haal, dat de band gelijk leegloopt. (de kop van de schroef is behoorlijk dik)

Ik zal er wel een prop in laten schieten.

Uiteraard merk je zoiets in het weekend -O-

Ay... dat is k*t!
Als je hem er inderdaad in laat zitten (uitkijken dat je hem er juist niet verder in rijdt dan) zou ik er alleen nog maar de betreffende afstand tot je dealer mee rijden om de eventuele prop erin te laten zetten -O-
 
Hoe is het met jullie stepjes gesteld? Mijn rubbers zijn los aan het raken, afgesleten en ze zijn zo droog dat ze het niet lang meer uit gaan houden vrees ik. Ik zit er aan te denken om gewoon zonder rubbers te rijden, moet ook prima werken als je rubberen schoenen of laarzen hebt? Die Slash cut dingen zijn wel mooi, maar dan ben je om het echt netjes te krijgen toch best wel wat kwijt voor 4 stepjes en 4 montagedingen. En originele tweedehands kopen is ook weer zo wat; als ik iets vervang zet ik er liever meteen wat mooiers op :+

Ik heb er voor 5 euro een nieuw rubbertje op laten zetten. Ik zou het voor het geld niet laten.

Als iemand nog een gratis whisperkit wil moet je even zoeken op de A9 '(
 
Ik heb er voor 5 euro een nieuw rubbertje op laten zetten. Ik zou het voor het geld niet laten.

Als iemand nog een gratis whisperkit wil moet je even zoeken op de A9 '(
Oh dat is niet veel inderdaad. Ik moest wel even m'n quote na lezen, want ik dacht dat het om de voorband ging :+ Waar heb je dat laten doen, dat 'rubbertje' (:+)?

Zonde van die whisper kit, maar werkt dat spul een beetje in een stille helm? Oordoppen zijn lekker stil, maar ik heb eigenlijk nooit zin om die in te doen dus ik doe dat eigenlijk alleen bij lange ritten. -- edit: oh, is blijkbaar een shoei-only dingetje?
 
Laatst bewerkt:
ja werkt enorm goed. Toen die eraf viel stopte ik omdat ik dacht dat er iets goed mis was. Zoveel herrie maakte het. Ik gebruik overigens alleen de kraag, niet dat dingetje onder m'n kin. Dan krijg ik geen lucht meer. Er zijn meerdere merken met een whisperkit alleen heet het dan anders.

Maar met een goed passende helm, whisperkit en oordoppen is het heel erg stil
 
Okok dan weet ik dat ik iig niet hard hoef te zoeken om ze voor 5 euro te krijgen :)

Morgen bandje bestellen, hopelijk kunnen ze die er meteen dinsdagavond onder zetten, hoef ik geen een dag te fietsen naar m'n werk :P (behalve morgen want dan gaan we voetbal kijken en bier drinken. en vrijdag.)
 
Zijn er modellen bekend van rond '95 waarvan de benzie kraan niet aangesloten zit?
Had de meter namelijk al ver in het rood staan zonder hoeven om te schakelen op reserve (voor de zekerheid alle 2 de standen geprobeerd). En toch maar eens in de tank gekeken waarna er nog maar een heel klein plasje benzine zichtbaar was (stond bijna droog) :?
 
Laatst bewerkt:
Die van mij is van 96 en wilde toch echt een keer niet starten. Tot ik hem op reserve gezet heb.

Idem dito na een tijd stil gestaan te hebben met pri.
 
Avond!
Hier een simpel zieltje na een zwaar weekend!
Weer heelhuids geariveerd vanuit de TT!
Moet zeggen dat de race niet zo heel bijzonder was op wat inhaalmanouvres na, zelfs de commentator was spontaan verdwenen bij het begin van de 250cc :?
Op de camping was het ook niet meer echt wat het geweest is. ieder jaar wordt het steeds een nettere camping.
Verders wel genoten in Assen zelf en aan het overvloed van meergranendrankjes :9

@ bramC. Heb volgens mij je fiets zien staan gisteravond op J&B na de races. ver achterin geloof ik. stonden nog een of twee fietsen naast je tegen de tent aan. zag alleen geen volk rond de tent dus ben maar doorgegaan.

waar liijkt ie nou toch op?? :9



Hoe is het met jullie stepjes gesteld? Mijn rubbers zijn los aan het raken, afgesleten en ze zijn zo droog dat ze het niet lang meer uit gaan houden vrees ik. Ik zit er aan te denken om gewoon zonder rubbers te rijden, moet ook prima werken als je rubberen schoenen of laarzen hebt? Die Slash cut dingen zijn wel mooi, maar dan ben je om het echt netjes te krijgen toch best wel wat kwijt voor 4 stepjes en 4 montagedingen. En originele tweedehands kopen is ook weer zo wat; als ik iets vervang zet ik er liever meteen wat mooiers op :+

Ik ga er ook maar eens een BT023 120 voor op laten zetten denk ik. De voorband heeft zijn beste tijd onderhand ook wel gehad, en vanaf 145 op GPS komt er een speed wobbletje in. Waarschijnlijk omdat ik achter een BT023 heb en voor zo'n Dunlop originele band :)

Mijn rechterstepje mist om de een of andere reden wat metaal :9
verders zitten de rubbers er nog wel op. lijkt me wel dat je ook gewoon zonder de rubbers kunt rijden.

Zijn er modellen bekend van rond '95 waarvan de benzie kraan niet aangesloten zit?
Had de meter namelijk al ver in het rood staan zonder hoeven om te schakelen op reserve (voor de zekerheid alle 2 de standen geprobeerd). En toch maar eens in de tank gekeken waarna er nog maar een heel klein plasje benzine zichtbaar was (stond bijna droog) :?
Als je tank ver genoeg leeg is stopt ie vanzelf met rijden. totdat je hem dan op reserve zet.
mocht dit niet gebeuren zit je vlotter misschien vast ofzo :?
weet eigenlijk ook niet wanneer de motor bepaald dat je tank bijna leeg is en op reserve moet rijden

Die van mij is van 96 en wilde toch echt een keer niet starten. Tot ik hem op reserve gezet heb.

Idem dito na een tijd stil gestaan te hebben met pri.
Je bedoelt dat je motor enkel op pri wilde starten nadat hij lang stil gestaan heeft?
dan is waarschijnlijk ook de benzine uit je carbs verdampt geweest, maar had ie uiteindelijk ook wel gestart als je benzine kraan gewoon op on had gestaan.
 
Als je tank ver genoeg leeg is stopt ie vanzelf met rijden. totdat je hem dan op reserve zet.
mocht dit niet gebeuren zit je vlotter misschien vast ofzo :?
weet eigenlijk ook niet wanneer de motor bepaald dat je tank bijna leeg is en op reserve moet rijden

Bedankt voor de feedback.
Alleen zijn bij mijn Bandit de vlotter en de brandstofkraan 2 van elkaar losstaande onderdelen...
De vlotter bepaald hierbij alleen het vloeistofniveau welke deze middels een weerstand aangeeft op de brandstofmeter.
De brandstofkraan hierbij werkt met een soort "rietjes" met 2 verschillenden niveaus. een lange en een hele korte. Als het vloeistofniveau beneden het hogste "rietje" komt krijgt ie geen brandstof meer waarna je middels de kraan omschakeld naar het korte "rietje" (reserve stand).
Ik neem aan dat dit bij de GSX600F net zo werkt? :?
 
Bedankt voor de feedback.
Alleen zijn bij mijn Bandit de vlotter en de brandstofkraan 2 van elkaar losstaande onderdelen...
De vlotter bepaald hierbij alleen het vloeistofniveau welke deze middels een weerstand aangeeft op de brandstofmeter.
De brandstofkraan hierbij werkt met een soort "rietjes" met 2 verschillenden niveaus. een lange en een hele korte. Als het vloeistofniveau beneden het hogste "rietje" komt krijgt ie geen brandstof meer waarna je middels de kraan omschakeld naar het korte "rietje" (reserve stand).
Ik neem aan dat dit bij de GSX600F net zo werkt? :?
Dat zou idd heel goed kunnen! de vlotter en de kraan zijn bij de f overigens ook seperaat van elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan