Klussen : Stalling voor de motor

Bedankt weer voor de reakties ..

Nijmegen en Hoogvliet-RT liggen nogal uit elkaar .. maar aangezien we bij gemeente Rotterdam horen deel ik je zorgen :-D
Voor de ventilatie zijn er inmiddels bovenin een aantal gaten geboord en een schuifroostertje achter gemaakt.
Over wegblazen maak ik me nog geen zorgen, hij wordt aardig afgeschermd door de schuur en de schutting die er nog achter staat, en het gewicht is behoorlijk met al die palen en dat hout.
Het hok is ook wel verankerd aan de schuur, maar wel zodanig dat bij het zakken van de grond en stenen het hok gewoon mee kan zakken.
Water tussen schuur en dak/hok .. denk dat je gelijk krijgt, zit amper meer dan een centimetertje tussen .. water kan er wel tussendoor en zakt hopelijk er tussen in de grond.
Dak heeft dezelfde vorm als de schutting die er achter staat en komt er net niet bovenuit, estetisch vormgegeven heet dat :D
Diarree kleurtje .. het was dit .. of groen .. beits was in de aanbieding .. vrouwtje wilde geen groen dus dan maar dit.
Binnenkant verven .. goed idee .. en nodig ook denk ik .. alleen de beits is op .. en de binnenkant denk ik maar niet zo donker maken
Plaatje er op .. zo iets als m'n avatar zou er goed op staan denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor de reakties ..

Nijmegen en Hoogvliet-RT liggen nogal uit elkaar .. maar aangezien we bij gemeente Rotterdam horen deel ik je zorgen :-D
Voor de ventilatie zijn er inmiddels bovenin een aantal gaten geboord en een schuifroostertje achter gemaakt.
Over wegblazen maak ik me nog geen zorgen, hij wordt aardig afgeschermd door de schuur en de schutting die er nog achter staat, en het gewicht is behoorlijk met al die palen en dat hout.
Het hok is ook wel verankerd aan de schuur, maar wel zodanig dat bij het zakken van de grond en stenen het hok gewoon mee kan zakken.
Water tussen schuur en dak/hok .. denk dat je gelijk krijgt, zit amper meer dan een centimetertje tussen .. water kan er wel tussendoor en zakt hopelijk er tussen in de grond.
Dak heeft dezelfde vorm als de schutting die er achter staat en komt er net niet bovenuit, estetisch vormgegeven heet dat :D
Diarree kleurtje .. het was dit .. of groen .. beits was in de aanbieding .. vrouwtje wilde geen groen dus dan maar dit.
Binnenkant verven .. goed idee .. en nodig ook denk ik .. alleen de beits is op .. en de binnenkant denk ik maar niet zo donker maken
Plaatje er op .. zo iets als m'n avatar zou er goed op staan denk ik.

Ik moest toch iets te zeuren hebben O-) iedereen was zo positief ;)
 
ik ben ook begonnen met zo'n klusje. gister partij balken gehaald, vandaag een blokhutje (3x3) en nu timmeren. dak andersom, geheel 20 cm verhogen, afdak ernaast van 3x3, vloer/wanden en dak isoleren etc. vandaag bodemframe in elkaar geschroefd en in de menie, hoop morgen op te schieten :)
full
 
ik ben ook begonnen met zo'n klusje. gister partij balken gehaald, vandaag een blokhutje (3x3) en nu timmeren. dak andersom, geheel 20 cm verhogen, afdak ernaast van 3x3, vloer/wanden en dak isoleren etc. vandaag bodemframe in elkaar geschroefd en in de menie, hoop morgen op te schieten :)[afbeelding]
Heb je die dakdragers erop gezet om de (eventuele) klap op te vangen?

Zag laatst ook een doehetzelver met zijn handel op/over de A1.
Zijn vrachtje houten balken staken zo`n 3 meter uit z`n aanhangertje, althans het restant dat er nog in lag.
Het merendeel lag over de rijbanen en zodoende was deze bobdebouwer met oom agent een spelletje mikado aan het spelen.
(ik nam aan dat ze een spelletje aan het spelen waren omdat de agent de stand bijhield in een boekje)

Kortom, ik vind het een beetje onverantwoord om zo te gaan rijden.

Desondanks hoop ik dat je motorhuisje er net zo mooi uit gaat zien als die van ts.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, maar inderdaad ventilatie, afwatering, schilderwerk, en afsluiten.
Binnenkant ga je al schilderen, en ventilatie zat er ook al in las ik.

Dan zou ik misschien een gootje maken in het hok zelf, met een pijpje in de hoek.
Misschien nog een idee om een grondanker erin te maken, en een slotje op de deur te doen?

Ook handig is een stopcontactje (doorboren vanuit de schuur?) voor je accu.
 
Ha, mooi dat mijn hokje weer inspiratie geeft aan anderen om er een te bouwen, succes ermee!

Andere oplossingen met verrijdbare hokken zien er ook goed uit, had zo iets ook al bekeken, maar vondt het niet zo handig in verband met de plek die je nodig hebt om het hok te verrijden en de ruimte die dan overblijft om de motor er weer uit te rijden, openen van koffers en dergelijke gaat ook niet zo handig als je langs de muur parkeert.


Mooi ding, maar inderdaad ventilatie, afwatering, schilderwerk, en afsluiten.
Binnenkant ga je al schilderen, en ventilatie zat er ook al in las ik.
Dan zou ik misschien een gootje maken in het hok zelf, met een pijpje in de hoek.
Misschien nog een idee om een grondanker erin te maken, en een slotje op de deur te doen?
Ook handig is een stopcontactje (doorboren vanuit de schuur?) voor je accu.

Bedankt, ventilatie is geregeld, paar dagen in de gaten houden of er zich toch al vocht ophoopt, anders maak ik er nog meer gaten en roosters in.
Gootje/pijpje voor de afwatering .. denk inderdaad dat ik dat nog ga doen, smal gootje zoeken wordt dat dan.
Grondanker .. ook een goed idee, ook voor de verzekering.
Slot erop moet ik ook nog doen, en wat dievenklauwen aan de kanten bij de scharnieren, want bij deze sharnieren zitten de bouten aan de buitenkant en makkelijk eruit te halen ..
Stroom heb ik doorgetrokken vanuit de schiuur, stopcontact en verlichting ook, heb nog een plekkie over voor de oplader.

Werk aan de winkel .. van de week maar weer naar de bouwmarkt :)
 
mijn bouwsel onder constructie :)

maatje groter maar ook enkel als stalling voor de motor. kan mooi in het midden staan dat ik er goed omheen kan lopen ;)

afdakje ernaast voor de overige troep :}
full


edit: hutje is ongeveer 3x3, afdak wat er rechts van komt tot aan bestaande halfsteens schuurtje is ruim 3.5x3.5
 
Laatst bewerkt:
Mooie kleurstelling, rood met geel. Maar is het hutje niet wat groot voor uw 'bike' ? Misschien ook beter om paddock aan te schaffen in plaats van hem op de grond te leggen. Of zet hem misschien tegen de wasdraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan