R1 2008 tuning

R1CV

MF veteraan
21 feb 2009
1.407
0
Arnhem
Hoi Allemaal,

Ik heb gister mijn R1 laten afstellen met een powercommander III. Er zit een two brothers uitlaat op, cat. vervanger en open luchtfilter.

Nou het ding loopt as een kanon alleen zit er een maar aan.
Op de dynojet missen we 20 pk!!

Kerel van tuning zegt dat de motor begrenst is, dit kan op ECU zijn maar ook op luchtfilter box ??

De motor komt uit engeland. ECU begrenzen dan begrens je toch meer pk ?
Normaal begrens je de motor dan toch nog meer, maar niet voor 20 pk ?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

En al het de ECU is dan betekend dat een nieuwe ECU ?


Groeten,

Clint
 
Normaal stuurt de ECU je mengsel en ontsteking aan wat nu gedaan wordt door de PC toch :?
Lijkt me dan dat de begrenzing vie het luchtfilter wordt gedaan maar ik heb geen ervaring met een PC dus ik kan het ook helemaal mis hebben :+
 
Klinkt logisch wat je zegt! die kerel van tuning zei wel dat hij het niet kon zien aan de waarden dat hij begrenst was op luchtfilter. Maar hij was wel veeeeeeel te rijk afgesteld voordat hij eraan begon
 
Nou, als ie veeeeel te rijk staat..... stel hem eerst eens goed af dan. Dan ga je misschien al snel de goede richting op.

Hij is goed afgesteld (beter lezen :+ ) Juist na de run kwamen we erachter dat we wat PK's missen. Al voelt het niet zo: Ik rijd er een standaard Yamaha r1 er mee uit
 
Hij is goed afgesteld (beter lezen :+ ) Juist na de run kwamen we erachter dat we wat PK's missen. Al voelt het niet zo: Ik rijd er een standaard Yamaha r1 er mee uit
Als je een standaard R1 eruit rijdt met deze "opgevoerde" R1 dan kom je toch ook geen vermogen tekort.
Of die standaard R1 die je eruit trekt blijkt geen standaard R1 te zijn maar een afgevoerde(25kw _O- )R1 lol

Ik snap je punt eigenlijk niet helemaal(of is het misschien een beetje een vertakt topic om te vermelden dat jou R1 sneller is dan die van een ander O-)