motortrailer

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.G.

MF veteraan
10 jul 2005
1.653
0
terneuzen
Mooie stevige motor trailer.

2 supersports passen makkelijk,

Er zit een as onder tot 1000 kilo.

goede banden, incl reserveband.

2 poten aan de achterzijde om hem stabiel neer te zetten wanneer je erop of eraf rijd.

Oprijplaat, nieuwe lichtbalk.

Prijs 500 eurie

2r2ojlt.jpg


24lsff6.jpg


nnwqxs.jpg
 
Mag niet in DLD ;)
Dus, ik ben sowieso iets nodig om te overleggen met het kenteken aanvragen.


En wat is er aan laadvermogen aangegeven ?

Que?

Bedoel je nu dat je achter een personen auto geen AHW mag hangen met het kenteken van de luxe wagen die ervoor zit? Vertel je me wel iets nieuws en ik denk dat hier toch echt de regels van NL voor opgaan.

Maar vertel vooral wat jij misschien weet wat ik niet weet. Ik woon op 20m van de grens dus ben wel benieuwd.
 
in NL mag dit ook niet, draag gewicht van as is hoger dan 750 kg, dus aanhanger moet eigen kenteken
 
Rijbewijs B geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto of bestelauto met aanhangwagen. De aanhangwagen mag inclusief laadvermogen niet meer wegen dan 750 kilo. In bepaalde gevallen is met alleen rijbewijs B een zwaardere aanhangwagen toegestaan dan 750 kilo. Hierbij gelden twee voorwaarden:
1 De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa* van het motorvoertuig dat de aanhangwagen trekt;
2 én de toegestane maximum massa** van de totale combinatie mag niet meer bedragen dan 3500 kilo.

Heeft dus nix temaken met wat je as mag hebben
 
Laatst bewerkt:
het is een 1000 kilo as je mag het alleen niet hoger belasten tot 750 totaal gewicht anders moet hij officieel een eigen keteken hebben

in nl mag je tot en met 750 kilo totaal gewicht dus aanhangwagen incl lading niet meer dan 750 kilo rijden zonder e achter b (aanhangerijbewijs) is niks mis mee gewoon je eigen (zwarte witte) plaat er op knallen en gaan met die banaan


is ie zwaarder als 750 kilo en word je aangehouden word je vaar verzocht om het niet meer te doen evt over laden in je kofferbak als mogelijk maar heb dit nog nooit mee gemaakt

of er moet van alles mis zijn met je aanhangwagen (geen verlichting/lading los/banden slecht) noem maar op mja dan vraag je er ook om toch

voor de rest lijkt dit me een prima ding toch
 
Laatst bewerkt:
Que?

Bedoel je nu dat je achter een personen auto geen AHW mag hangen met het kenteken van de luxe wagen die ervoor zit? Vertel je me wel iets nieuws en ik denk dat hier toch echt de regels van NL voor opgaan.

Maar vertel vooral wat jij misschien weet wat ik niet weet. Ik woon op 20m van de grens dus ben wel benieuwd.

Nee alle aanhangers moeten in DLD gekentekend zijn. Er zijn wel uitzonderingen, maar dan val je hoofdzakelijk onder langzaam verkeer. Dus deze aanhanger moet in Duitsland gewoon van een kenteken worden voorzien.

Bron: FZV §3: Notwendigkeit einer Zulassung

Maar goed, de vraag is nu of er ook papieren bij zijn. Aankoopbewijs, gegevens omtrent het voertuig?
 
Laatst bewerkt:
Nee alle aanhangers moeten in DLD gekentekend zijn. Er zijn wel uitzonderingen, maar dan val je hoofdzakelijk onder langzaam verkeer. Dus deze aanhanger moet in Duitsland gewoon van een kenteken worden voorzien.

Bron: FZV §3: Notwendigkeit einer Zulassung

Maar goed, de vraag is nu of er ook papieren bij zijn. Aankoopbewijs, gegevens omtrent het voertuig?
als ie in NL toegelaten is, geldt dat in dld ook imho, er zit toch een kenteken op? Anders zouden al die arme sleurhutrijders onder de 750 kg nu acuut om een kenteken moeten... :P
 
als ie in NL toegelaten is, geldt dat in dld ook imho, er zit toch een kenteken op? Anders zouden al die arme sleurhutrijders onder de 750 kg nu acuut om een kenteken moeten... :P

Waarom zouden die dat dan moeten :?
Volgens mij heeft dat niet te maken met een samenstel wat Nederlands gekentekend is.

Grote uitzondering tussen NL en DLD is: in NL is de aanhanger verzekerd door het trekkende voertuig. In DLD is de aanhanger zelf verzekerd.

maar uh, wou van dit verkooptopic geen aanhanger discussietopic maken. Ik wil gewoon weten of ik dat ding hier op kenteken kan krijgen
 
Laatst bewerkt:
met hier bedoel je dus duitsland (denk dat je dan ff zelf de duitse rdw moet bellen of hoe het daar ook heten mag

hier in nederland hoeft zo iets tot 750 kilo geen kenteken te hebben en is het voertuig be basis dus lift de aanhanger mee op de verzekering van het trekkende voertuig dus geen probleem om hier mee te rijden gewoon kopenen gaan met die banaan en onder de 750 kilo blijven

en kom je in duitsland geen probleem je bent nederlander dus heb je je te houden aan de nerderlandse regels (als ze niet in strijd zijn met andere regels van het bezoekende land (denk aan winterbanden in combo met sneeuw) niet verplicht maar je mag alleen niet rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan