Das erste Fehn Wochenende

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.749
54.374
Völlenerkönigsfehn Germany
Het eerste Fehn wochenende gaat op vrijdag 27 augustus van start. Vanaf 11:00 staat er een bestelbus klaar op het Jack Middelburg plein gelegen aan het TT-cicuit. Hier in kan een ieder zijn tent en andere spullen deponeren. Om 12:00 gaat de rit (plus minus 130 km) volgens het **folow up systeem** van start.
full


Via een mooie route door het Drentse Groningerlandschap gaan we richting Duitsland. Onderweg zal er als eerste in Exloo een koffie/rook-tankpauze worden ingelast. Dan rijden we door naar vesting Bourtange waar in het vestingdorp nog even de benen gestrekt kunnen worden.
Na deze korte stop zetten we de tocht voort en zullen dan al vrij snel het Duitse landschap doorkruisen op weg naar onze laatste tussenstop voor die dag. Het betreft hier een pannenkoeken restaurant om de inwendige mens wat te verzorgen. Dit zodat u niet met een lege maag de nacht in hoeft. Bij dit restaurant is ook een klein veen museum gevestigd. Ik heb kunnen regelen met het pannenkoekenhuis dat wij ons voor een bedrag van € 10,50 zoveel kunnen eten als wij willen, en wij dan ook nog een rondleiding door het museum krijgen.
Als iedereen zat, voldaan en uitgekeken is, dan zetten we het laatste deel van de tocht in. Hier is ook nog de mogelijkheid om de motor alvast voor de volgende dag af te tanken. Om +- .. : .. komen we dan op de camping aan.
Waar wij eerst een heeeeeel oud Germaans ritueel moeten uitvoeren.

Want wie kent er niet de verhalen van mensen die door het veen en moeras trokken en waar nooit meer iets van vernomen is. Wij bevinden ons hier ook in een veen gebied en de Witte wieven en de ridder op het witte paard worden hier ook regelmatig waargenomen.
Met hun prachtige stemmen neuriën de witte wieven het geluid van een motorfiets. Dit om de motormannen het veen in te lokken.
De ridder op het witte paard lokt op zijn eigen mysterieuze wijze de vrouwen het veen in.
Om dit te voorkomen en de geesten gunstig te stemmen is het een noodzakelijk kwaad om het ritueel uit te voeren .
Als dit door een ieder is volbracht kan men met een gerust hart de tent op gaan opzetten. Daarna, als het weer het toe laat, dan sluiten we dag af met een drankje bij knetterend houtvuur. En anders is er altijd een mogelijkheid om onder droge omstandigheden de regen te trotseren.

full





( Het is natuurlijk ook mogelijk om alleen aan dag twee deel te nemen. )



Dag twee begint met koffie en belegde keizerbroodjes.
Om 11:30 start dan de rit ( plus minus 175 km) door het Duitse Ost-Friesland. Wederom zal deze tocht ook weer volgens het ** Folow up systeem ** verreden worden.
full

Deel 1 van de route is plus minus 58 km
full

Het eerste deel van de tocht zal via de dijk van het Eemskanaal gaan, daarna rijden we via gehuchtjes en dorpjes richting de kust van de Dollard. Hier zullen wij via een lange dijk op een verlaten boorplatform (Bohrinsel ) aankomen om onze eerste tussenstop te maken.
full


full

Deel 2 van de route is ongeveer 35 km

Dan gaan we weer verder langs de dijk van het Ems-kanaal weer naar beneden het duitse veengebied weer in. In Leer maken we onze tweede korte tussen/tankstop, er is dan weer even tijd om de benen te strekken. Daarna rijden we naar Amdorf,Want hier gaan we een oversteek maken met een op handkracht voortgetrokken veerpond. En aan de overkant aangekomen is het dan tijd voor een hapje en drankje.
full

full

Als iedereen weer een beetje op krachten is, dan gaan we weer verder op ons laatste deel van de route door het veengebied . Hier zal ook nog wel even in gestopt gaan worden voor de nicotineverslaafden onder ons :P
full

Deel 3 van de route is ongeveer 80 km

full


full

full

full

full

full


Terug op de camping gaan we ons dan te goed doen aan BBQ en een drankje.
Sterke drank zult u zelf mee moeten nemen omdat het voor mij onmogelijk is om dat allemaal op voorraad te hebben.
Bier zal er voldoende zijn net als wijn en frisdrank.


Dag drie is bedoelt om uit te slapen. Rond 10:30 zal het brood arriveren en kan er ontbeten worden. Daarna kan een ieder zijn weg naar huis inzetten. En als u besluit dat u nog een dag langer wilt blijven, dan is dat ook geen punt.




De prijzen:

Camping is gratis.
Ontbijten € 5.- PP
BBQ € 12,50 PP
Frisdrank € 0,25 per consumptie
Glas wijn/ ½ liter bier € 0,50 om veel gedoe met bijhouden van de vloeibare consumpties te voorkomen stel ik een vrijwillige bijdrage voor.
Voor het hele weekend exclusief de drank reken ik een bedrag van €20.-

3 weken voor het weekend zal iedereen een mail ontvangen waarin een bankrekeningnummer word vermeld waarop u onder vermelding van u nicknaam het bedrag op over kunt maken. Dit om er voor te zorgen dat de gene die zegt te komen ook daadwerkelijk komt.

Mocht het bovenstaande u interesseren post dan even welke dagen u wil. En wat u eet en drinkt. Dan kan ik daar tijdens de inkoop rekening houden.

Dus bijvoorbeeld zo:
Deelname dag 1 en 2
2 x ontbijt en BBQ (bier)


Notulen

full


OVB


1 Ukkie





Nog even een kleine toevoeging:


Het is de bedoeling dat de routes op een tempo gereden word die voor een ieder goed te doen is. Dus ook mensen die net een rijbewijs hebben of weinig rijervaring hebben kunnen gewoon mee doen.
Denk je even een weekendje te kunnen racen, meld je dan niet aan. Want dan is dit niet de toertocht die jij zoekt.
Hou je aan de verkeer/folow up regels. Blijf op je plaats en haal niet in. Helaas heb ik al eens eerder op een toertocht mee moeten maken dat er twee mensen en hun motoren in de kreukels lagen. Dit bederft voor iedereen de pret, dus doe dat jezelf en een ander niet aan.



** de regels van het folow up systeem en de aansprakelijkheid vind u HIER
 
Laatst bewerkt:
Wat Uk betreft kan het iig, die is dan nog niet naar school
voor mezelf moet ik ff kijken of ik vrij kan krijgen.
gelijk maar ff mailtje over sturen, je hoort van me :j
 
shipperdeships- allemaal leuke dingetjes die georganiseerd worden als ik al weer aan het werk ben.... (en er is net geregeld dat ik van woensdag t/m vrijdag werk B| )

zaterdag heen, zondag terug??
nog ff in beraad- klinkt wel heeeeeeeel erg leuk!
 
Ik ga morgen eens in de planning duiken, maar het klinkt goed.
U hoort nog van mij/ons
 
Jaaaaaaaaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik doe mee :Y

Dag 1 en dag 2 incl. BBQ.

Ik drink graag een rood wijntje en zal dus een paar cent aan vrijwillig verplichte bijdrage meenemen :P

Nu nog even op jacht naar een tentje :X

~[edit]
even voor de notulen
2x nacht
2x ontbijt
1xBBQ (wijn rood)
 
Laatst bewerkt:
Jaaaaaaaaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik doe mee :Y

Dag 1 en dag 2 incl. BBQ.

Ik drink graag een rood wijntje en zal dus een paar cent aan vrijwillig verplichte bijdrage meenemen :P

Nu nog even op jacht naar een tentje :X

\[edit]
even voor de notulen
2x nacht
2x ontbijt
1xBBQ (wijn rood)
tentje heb ik eventueel wel voor je (heb er tenslotte 4 liggen hier)- maar is wel een eindje uit de buurt.... :o
 
tentje heb ik eventueel wel voor je (heb er tenslotte 4 liggen hier)- maar is wel een eindje uit de buurt.... :o
Ach, is een leuk ritje voor het weekend er voor *D

Ik hou het in gedachten en laat het weten als ik er gebruik van zou willen maken ;)
 
De Brêge's hebben hier ook wel zin in :Y . Maar hoe en wat moet hier ook nog bekeken worden. Ben net weer aan 't werk dan; dus de baas ziet me aankomen '( .
Brêge-miss zit dan kwa werk nog wel wat makkelijker. Ik zou altijd nog later de vrijdagmiddag kunnen komen, 't is niet zo ver bij ons(en zeker niet bij mijn werk)vandaan. :) .

Wij houden dit topic zeker in de gaten. :Y
 
Alleen dag 2 OVB en misschien blijf ik dan slapen want op 1 dag heen - rit - terug lijkt me iets aan de vele kant.


Hoor net dat dochter pas in september naar school hoeft en dus zou het kunnen zijn dat we komen op de eerste dag al
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, maar helaas kunnen wij er niet bij zijn.

OWB in september, ovb MegaTour in augustus... werkgever ziet ons aankomen :+
 
Ik zal mij hier ook even voorstellen. Ik ben Els en ben woonachtig in Assen, dus het lijkt mij wel een leuk idee om het hele weekend mee te doen, dus voor mij :

Deelname dag 1 en 2
2 x ontbijt en BBQ (bier)
 
Ik heb ook al toestemming om weg te blijven van het werk *D ritje is dus ook ok.
uiteraard ook ontbijtservice en bbq
Ukkie komt in principe mee, tenzij ze weer wat anders opeens vindt :+

duimduim voor ms.Nohome ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan