SR en XT 500 verbouw

Ik ben blij met wat response heren. Ik vind de opmerking van BobberB het meest zinnig. Ik ben geneigd een rvs voorbocht te kopen, alleen kan hem even niet vinden. Kedo is uitverkocht en was de goedkoopste...... De bocht onderlangs is bouwjaar specifiek en ben er daarom aan begonnen. Alleen de bocht achter de stepjes omhoog heeft een veel te grote radius. Als ik weer wat moed heb vervang ik dat stuk met lasbochten zodat hij meer de lijnen van het frame volgt, daar wordt ie puur beter van. Het nadeel van de bocht uit de latere bouwjaren is de toegankelijkheid met sleutelen, en de hitteafvoer van het blok. Ben ondertussen maar begonnen met andere dingen, zoals koplamp en bedrading etc, waarvan verslag later.
 
Kom ik dit plaatje tegen bij Sideburn wordt ik ook wel blij van. Bedoel ik niet van wat er op zit....
full
 
Wat vinden jullie hiervan, lees het topic van texoot maar na....
full
 
Geen flauw idee,onderdelen zijn door heel nl verspreid.Net als de Muz trouwens... :+

Je kunt deze toch wel aanpassen?
 
Nou ik heb het dempertje gewoon omgedraait kon ik ook smaller werken. Uiteindelijk moet dit het worden, voorlopig wel tevreden, kom misschien ooit een leuk dempertje tegen wat minder massief oogt. Het blok loopt goed op deze en het geluid is naar m'n zin, niet te lawaaiig.
full
 
Hij is niet superlicht maar het is dan ook een reflectie-demper. Een supertrapp zou het ook leuk doen, maar is een absorbtie-demper.
full
 
Bezig geweest met een bescherming voor broek en schoenen tegen de uitlaat. Op de laatste xt, 10 jaar geleden brande ik de eerste dag m'n nieuwe Touareg pakkie al kapot op de uitlaat, nu maar effe anders.
full
 
Daarna aan de slag met een kentekenplaat en achterlicht. Idee gepikt van een duitse gast op internet. Een led-lichtje kost minder stroom wat de xt toch al niet te veel heeft.
full
 
Onderste rondje is voor een ronde reflector, wettelijke plicht!
Heb geen foto geplaatst van het mooie blauwe nummerbord omdat het me opgevallen is dat veel MF-ers dit afschermen en me afvraag waarom?
 
omdat ze bang zijn dat iemand middels kenteken kan natrekken waar de motor staat en m dan ophalen :)
 
Sorry,maar die uitlaat is echt geen pan!
Ik vind de lijn niet mooi en door de schokbreker komt ie te veel naar buiten.
Ik weet dat je wel iets mooiers kan maken.Desnoods zelf een bocht maken uit segmenten?
 
Niet zeiken Nico, bij stampertje lag ie nog veel meer naar buiten en toen hoorde ik je er niet over.
Kom maar 's kijken, hij zit dicht genoeg tegen de motor aan. Over de lijn kun je twisten......
Oke de plaat gedeeltelijk in beeld met de stempels die er in horen. Boven het rijkskeurmerk en onder de geregistreerde maker. En niet te vergeten de oude lettervorm!
full
 
Nog een kleine update. Heb een aluplaat gemaakt voor de elektriek met een verdekte hoofdschakelaar en aansluiting voor 12v voeding.
full
 
Hij hangt mooi in de rubbers en er kan nog net een accuvervanger bij. Afgedekt met een alu-schildje. Ik vind de ori zijkappen niet mooi, dekken het frame teveel af.
full
 
Weet nog niet of ik al die blink ga hoogpolijsten (heb ik geen geduld voor) of dat de boel gespoten wordt...... Andere kant nog.
full
 
Mooi vorderingen! Kapje vind ik mooi en zelf de ketting beschermer. Heb je die zelf gemaakt of een oude aangepast?

Jotex:
''Hij is niet superlicht maar het is dan ook een reflectie-demper. Een supertrapp zou het ook leuk doen, maar is een absorbtie-demper.''


Tis net andersom, ST is een reflectie demper :)
 
Alles op z'n tijd Oma!

Bobber de meeste dingen maak ik zelf, das voor mij de lol, alleen tijd.....schrijdt voort!

Ik meende dat een reflectiedemper een demper was die de gaspulsen door verschillende kamers leid. ST is een demper met een centrale buis met gaatjes met demperwol er omheen: absorbtie dus.
Correct me if i'm wrong!

Ondertussen begonnen met inventariseren wat ik aan blokjes heb liggen.
Hier een xt blok waarvan de stopper van de kickstart kapot was geslagen en vervolgens dwars door carterwand heen! zie foto.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan