Motor terug van 25kw begrensing, gas blijft hangen= crash

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Mensen ik heb slecht nieuws:

Me Thundercat is denk ik totall loss

Had hem om 8 uur ofzo opgehaald, ik dus lekker rijden, harstikke blij. Nu vond ik het gas al raar aanvoelen, maar ik dacht komt door die 25kw(op gashendel begrensd)

Ik ff naar 1 van me vrienden toe, en hij vond het gas ook raar aanvoelen(hij maakte ff toeren in z'n vrij, vond ie ook ff leuk).

Ik rond 10 uur richting Lage Bergse Bos, zo naar Nesselande strand als bestemming.

Rij rustig over een kruispuntje , daarna wou ik weer gas geven, van 40 naar 60(max snelheid daar) en toen bleef ineens me gas hangen!!

En tja het was ook nog in een bocht, dus ik direct op de remmen(kneep ze niet vol in, maar ja gas bleef hangen + remmen en dat moest want ik zat in een bocht), en je raadt het al, voorwiel blokkeert en hoppa daar ging ik

Motor is waarschijnlijk totall loss, heeft 30 meter ofzo geschoven, zo door een hek met draad een grasveld in, ik kwam in de berm tot stilstand.(precies met me benen om een paaltje, niet hard btw kwam precies daar stil te liggen).

Had geen motorkleding nog, dus behoorlijke schaafwonden aan de rechterkant.

Dus haal mij maar uit het BBQ en Walibi lijstje, gaat hem niet worden, kan nu gaan sparen voor een nieuwe fiets.

Kan ik trouwens de schade verhalen op degene die hem begrenst heeft, zo ja, hoe zou ik dit moeten doen, nog nooit eerder nodig geweest namelijk.

Update: Gashang probleem had een andere oorzaak, kon de monteur niks aan doen, helaas had de desbetreffende monteur met 3 verschillende dingen mij belazerd waardoor ik toen dacht dat dit ook zijn schuld was. Had het topic ook de avond van m'n crash aangemaakt, dus een beetje te snel eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij dat als hij dit eerst niet deed, je dit inderdaad kunt verhalen op het bedrijf / persoon die de begrenzing heeft uitgevoerd. Rechtsbijstand van ej verzekering inschakelen, of indien je dit niet hebt, je opties bespreken met een advocaat. :)

Wat betreft het niet dragen van motorkleding, voor sommige mensen geldt; wie niet horen wil moet maar voelen.
 
Gevalletje rechtsbijstand inderdaad.... hoewel ik al niet verder rij als mijn gas niet lekker aanvoelt. (en dat argument zal de verzekeraar van de garage -of waar je het ook hebt laten doen- ook zeker een keer roepen)
 
Het voelde gewoon anders aan, en hij bleef in de 2 uur daarvoor ook niet hangen of iets wat er maar op leek. het voelde gewoon anders.

Ter vergelijking: Me eigen scooter gaat het gas heel erg makkelijk open, heel erg soepel, soepeler dan bij de meeste.

En bij de bezorgscooter waar ik op rij(ludix) gaat het wat stroever, maar blijft het niet hangen ofzo, en schiet direct terug. Bij mijn motor ook gewoon, voordat ik hem wegbracht was dit ook al zo, maar minder als toen ik hem op kwam halen. Maar ik als net beginnende rijder denk uiteraard van, zal wel zo horen vanwege de 25kw.

Want als ik in die 2 uur ervoor al iets gemerkt zou hebben, zou ik gewoon meteen stoppen met rijden, maar ik merkte ervoor dus gewoon niks vreemds.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kwam dat 'rare' gevoel doordat de beste man ook even je ketting had gespannen ofzo?
Als ik hem was zou ik dit zeggen ivm jouw aankaarting van 'het rare bij gas geven'.
Maw. succes met het verhalen van de schuldvraag, ik geef je 0,1% slagingskans.
En by the way: doen de schaafwonden pijn? :')
 
Misschien kwam dat 'rare' gevoel doordat de beste man ook even je ketting had gespannen ofzo?
Als ik hem was zou ik dit zeggen ivm jouw aankaarting van 'het rare bij gas geven'.
Maw. succes met het verhalen van de schuldvraag, ik geef je 0,1% slagingskans.
En by the way: doen de schaafwonden pijn? :')

De gashendel voelde anders aan, niet hoe de motor reageerde op het gas.


En je bent niet grappig
 
Laatst bewerkt:
Voelde anders aan in de zin van: Leek alsof hij sneller op zn max zat? Eerder zwaar werd? Toen mijn motor van de gasbegrenzing af ging leek het alsof er geen einde aan kwam. Misschien was het gevoel wel normaal? En dat je gas blijft hangen is kut, maar... daar heb je een knop voor? :? Ik weet dat het kut is, maar ik denk niet dat je de schuld elders neer kunt leggen..

Sorry trouwens voor die opmerking, maar ik walg van motorrijders die zonder beschermende kleding rijden. Kan het derhalve niet laten om er lullig over te doen.
 
Indien het een garagebedrijf betreft dan zou je die aansprakelijk kunnen stellen. Maar het is aan jouw aannemelijk te maken dat het gas daadwerkelijk is blijven hangen. Laat het wrak niet brengen naar DIE garage maar naar een andere.
 
Voelde anders aan in de zin van: Leek alsof hij sneller op zn max zat? Eerder zwaar werd? Toen mijn motor van de gasbegrenzing af ging leek het alsof er geen einde aan kwam. Misschien was het gevoel wel normaal? En dat je gas blijft hangen is kut, maar... daar heb je een knop voor? :? Ik weet dat het kut is, maar ik denk niet dat je de schuld elders neer kunt leggen..

Sorry trouwens voor die opmerking, maar ik walg van motorrijders die zonder beschermende kleding rijden. Kan het derhalve niet laten om er lullig over te doen.

Nee de gashendel voelde gewoon anders aan als je hem draaide, gewoon anders eigenlijk een kleine beetje stroever leek het wel, maar dat komt door de 25kw dacht ik.

En ja die killswitch(neem aan dat je die bedoeld), ik zat net voor een bocht, ik moest gewoon direct op de remmen, want dat ding trekt hem natuurlijk door als het gas blijft hangen, gebeurde allemaal binnen 1 seconde, en ik verwacht uiteraard niet dat het gebeurd, dus dan heb je voor die knop geen tijd, gaat gewoon allemaal te snel.
 
Indien het een garagebedrijf betreft dan zou je die aansprakelijk kunnen stellen. Maar het is aan jouw aannemelijk te maken dat het gas daadwerkelijk is blijven hangen. Laat het wrak niet brengen naar DIE garage maar naar een andere.

Heb hem bij Ultimate Motors gebracht, hij is begrensd bij KMS Motoren.

Maar die man van UM werkt nu vanuit z'n eigen huis, maar had wel eerst een eigen winkel.

Dit is de site in elk geval:

http://www.ultimatemotors.nl/index2.htm

Ik ben trouwens WA alleen verzekerd, hoe moet ik dit nou aanpakken, wat is de 1e stap die ik moet ondernemen om hem aansprakelijk te stellen? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
 
Heb hem bij Ultimate Motors gebracht, hij is begrensd bij KMS Motoren.

Maar die man van UM werkt nu vanuit z'n eigen huis, maar had wel eerst een eigen winkel.

Dit is de site in elk geval:

http://www.ultimatemotors.nl/index2.htm

Ik ben trouwens WA alleen verzekerd, hoe moet ik dit nou aanpakken, wat is de 1e stap die ik moet ondernemen om hem aansprakelijk te stellen? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

ik kan niet maffen maar om je vraag te beantwoorden heb je sowiezo een aantal verklaringen nodig:

ten eerste contact op nemen met de verzekering/rechtsbijstand aangezien hun vast meer verstand van dit soort zaken hebben dan iemand hier op het forum :9


ten tweede het proces verbaal als de politie die heeft opgemaakt,
ook zal je een ooggetuige wel kunnen gebruiken cq de mensen die je hebben geholpen,
daarna zou ik een verklaring van je kameraad op papier laten zetten en hem als eventuele getuige achter de hand houden,

voor de rest zal je de schade moeten laten keuren/bekijken voor het te claimen bedrag in geval van total loss zal je de dagwaarde uitgekeerd kúnnen krijgen.

ik weet niet of dit kan maar eigenlijk zal er een proef moeten worden gedraaid op een testbank om überhaupt aannemelijk te maken dat je gas is blijven hangen aangezien het direct na het ongeluk volgens de politieman/vrouw dinges is vastgesteld dat alles normaal leek
 
Contact opnemen met je eigen verzekering en om advies vragen wat te doen.
Probleem is alleen dat wanneer de gaskabel onderin gerafeld is en het bedrijf daar niet aangezeten heeft het niet hun fout kan zijn.
Lastige zaak dus...

Erg klote voor je iig, succes met het herstel.
 
Thx

Maar ja voordat ik hem wegbracht voelde het gas soepeler aan.

En volgens mij had de poltie geen proces verbaal opgemaakt :? De politie agent zei volgens mij dat die dat niet nodig vond.

Kan ik dit alsnog laten doen??
 
Laatst bewerkt:
Thx

Maar ja voordat ik hem wegbracht voelde het gas soepeler aan.

En volgens mij had de poltie geen proces verbaal opgemaakt :?

Kan ik dit alsnog laten doen??

dit kan je als het goed is nog wel laten doen, zeker weten doe ik het ook niet. het kan iig wel helpen als je een PV hebt als een soort van bewijs dat je de waarheid spreekt over wat er is gebeurt/ hoe het is geëindigd aangezien politie wordt vertrouwd (mogen niet liegen van de wet :9)
 
Laatst bewerkt:
Daar ging het allemaal ff te snel voor, als ik dat zou hebben gedaan zou ik alsnog gecrasht zijn, aangezien ik direct moest remmen. En tja, als je het niet verwacht.......
 
Oke :) Naja ik vind het vervelend voor je. Ik hoop dat de boel allemaal een beetje naar behoren wordt gefixt. Succes er maar mee zo net voor de zomer.
 
Dat 25 kw verhaal is dus een geluk bij een ongeluk.

Maar ik vind het een beetje vreemd verhaal, een motor begrenzen met zijn gashendel. Meestal worden motoren begrensd door intern in de motor (bij de brandstoftoevoer) de motor te begrenzen.
 
Laatst bewerkt:
M'n lesmotor was ook begrensd bij het gas. Wordt blijkbaar vaak gedaan.

Maar ja buiten de crash en hele nare gebeuren om:

Toen ik voor het eerste belde, had die vent het over 300 euro ongeveer aan kosten(25kw, carbs cleanen en een onderhoudsbeurt).

Nu was het uiteindelijk 490, wel 40 afgekregen, maar alsnog 150 meer. Volgens die vent had ik de 1e keer niet gezegd dat de carbs schoongemaakt moesten, terwijl ik dat zelfs als allereerste goed en duidelijk gezegd had,. En volgens hem deed ook de verlichting het niet bij hem.

En ik ben 99% zeker van dat dat gelul is. Toen ik de motor wegbracht, deed de verlichting het nog gewoon(echt op die avond zelf nog getest), en bij hem zou de verlichting het plots niet doen. Hij had het erover dat een contactje schoongemaakt moest worden.

Dus ja, een beetje erg ongeloofwaardig die meneer. En dus daarna een gaskabel die blijft hangen, oliefilter was volgens hem ook vervangen, maar ik zat toevallig ernaar te kijken bij het tankstation, maar zag dat er gewoon beschadigde plekken op het oliefilter zat(een deuk in elk geval). Dus vraag me ook wel af of het daadwerkelijk is vervangen.

1 ding weet ik wel, daar gaat nooit meer een tweewieler van mij naartoe.
 
Laatst bewerkt:
Ja, about that, hoe gaat dat allemaal in zijn werk, wat is de 1e stap die ik moet doen??

Heb in elk geval geen rechtsbijstand van de verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Is er al iemand die koppelingshendel heeft genoemd?



of de killerswitch..... of contactsleutel omdraaien.


wel raar dat die garagist die motor zo aan je aflevert. hij zal zelf toch wel even getest hebben nadat hij klaar was met sleutelen? zoiets moet hij toch ook merken?


ik zou persoonlijk naar die vent gaan....en zeggen dat hij dit mag gaan oplossen voor zijn kosten.... en dat je anders aangifte gaat doen van poging tot doodslag.

kijken of hij hapt.



doen de schaafwonden pijn? :')


volgende keer gaan wij met z'n allen even in jouw topic lachen als jij van je motor afdonderd goed?
 
Laatst bewerkt:
@martinQ: geen eigen koophuis of woon je nog bij je ouders met koophuis? Over algemeen zit er wel een rechtsbijstands verzekering bij in het verzekeringspakket van het huis. Die je ook voor dit soort zaken kan gebruiken.

En zoals Oh! Misschien een beetje te direct heeft gezegt.
Hoop wel dat je ervan geleerd hebt dat zonder kleding rijden niet fijn is(als je valt).

Iig succes met de afhandeling. En en benieuwd in hoeverre je zoiets kan verhalen.

Keep us posted!
 
Terug
Bovenaan Onderaan