Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

blok is in 1998 gereviceert en toen is er ook een ruilkruk in gegaan, vorige eigenaar heeft er zeker tot 2005 regelmatig mee gereden dus hopelijk zijn de keerringetjes nog goed :)

ach ik zie het allemaal wel t zal wel een langlopend project worden, vanavond eerst maar eens een blik in de tanks werpen en kijken welke ik wil gebruiken :)
 
zie het idd wel, m'n gt380 rijd nog met de originele keerringen al heb ik wel een vermoeden dat die lek zijn, maar ik houd de bakolie goed in de gaten :)
 
Is het zo dat oudere keerringen kunnen gaan lekken door het gebruik van synthtische mengolie?
 
De kans daarop is inderdaad klein,er word meestal wel afgeraden om een syntheet
in een oud kleppenhok te doen,maar bij een 2takt word die olie flink verdunt ,dus zal
het weinig kwaad kunnen,ik rij ook al zolang ik mijn GT heb met synthetische olie,hij lust
er nog steeds zat van
drunksmiley4.gif
:Y .
 
Laatst bewerkt:
ik gooi eigenlijk in al m'n 2 takkies vol synth :) heb vorig jaar een 20l vat bardahl syntronic vol synth gekocht, prima olie en ik kan dr weer een tijdje mee vooruit 8-)
 
Tijdje stil geweest hier...

Binnenkort staan de volgende dingetjes op de planning:

GT380 benzinekraan van nieuwe rubbertjes voorzien, hij blijft nu doordruppelen en dat is vervelend... Hopelijk blijft het weer dan ook nog even goed want dan kan ik weer wat km's maken en de bakolie op die manier checken :)

Jawa: Gelijkrichter eruit halen en alle soldeerverbindingen opnieuw solderen, toch best spannend als je 50km van huis bent en het laadlampje springt zo nu en dan even aan O-)

GT750 ga ik rustig mee verder, de carbs zijn al klaar, ik ga de ontsteking afstellen (meetklok - check), en de rest nalopen, wat temperatuursensors bestellen, voorvorkkeerdingen doen, electra nalopen. Ik hoop het eerste geluid vd winter of van het voorjaar eruit te krijgen :)
 
Ik geloof dat ik er ooit wel eens wat over gelezen heb inderdaad dat je beter dikkere kan hebben...
Ik heb laatst al een setje van ariete gehaald, zal eens kijken welke hoogte die hebben als ze nou te dun zijn dan rijd ik even bij roukama langs.

Bedankt voor de tip :)
 
Ik heb laatst even het setje bekeken en ik heb de R en die zijn 13mm, lijkt me prima dus :)
2 weekjes terug ook de compressiemeter aan de 750 gehangen, compressie was in orde.

Ben momenteel aan het rondkijken voor een zadelovertrek voor het rd350 giuliardi zadel dat ik van ome gijs heb gekregen. Ik ga hem pas maken voor de gt380 en 750.

Vd winter wil ik de eerste geluiden uit de 750 krijgen, kijken wat hij wel en niet doet. De ontsteking afstellen dus met de meetklok, carbs erop, electra aansluiten, nieuwe accu en bougies erin, verse peut en kijken of die wat wil doen :)
 
Even een overzichtje:

Het huidige zadel ziet er zo uit:
afb480.jpg


Optie 1:
Yamaha%20RD%20350%20Giuliari.JPG


Optie 2:
Zonder de honda en 750 four logo's
ccc_giuliiari_seat_repro_cb750_final_23.jpg


De 1e is specifiek voor een rd350 dus moet zeker op het zadel passen, de 2e lijkt erg kwa model op mijn zadel en heeft een mooi patroon op het zittinggedeelte.

Op ebay staan ook nog vele kits inc schuim maar daarbij loopt het kontje meer recht ipv in een punt :/
Denk dat ik daarmee niet goed ga uitkomen aan de achterkant van het kontje (trouwens ook leverbaar zonder opdruk of met suzuki erop :) )
!BjJdUKgCGk~$(KGrHqMH-CsEs-Gy7hmoBLSZ1fUt+Q~~_12.JPG
 
Maak het zadel goed passend en breng het weg naar een bekleder,kost niet de hoofdprijs
en scheelt je een hoop getob en het zit dan goed.
 
Laatst bewerkt:
Maak het zadel goed passend en breng het weg naar een bekleder,kost niet de hoofdprijs
en scheelt je een hoop getob en het zit dan goed.

Ik heb een goede bekleedster op de hoek zitten. Het nadeel vind ik echter dat die hun eigen overtrekken maken en ik wil juist een 'patroon' in het zittinggedeelte hebben :)

Heb m'n jawa zadel destijds zelf gemaakt, bodemplaat en schuim, en bij haar laten bekleden erg mooi maar op een giuliari vind ik een patroontje op het zittinggedeelte mooier ;)
 
net zadel 'optie 1' besteld. De honda cb (muz vd cb 350) zadels zijn toch anders dan het yammie zadel.
Helaas struikel je over de cb750 overtrekken en zijn die voor een yamaha amper te vinden. Toch vind ik dit een mooie hoes, weer een winterprojectje erbij ;)
 
Een nieuw winterprojectje heeft zich aangedient na het zien van een jawa 'tramp'. Het leek me een ideale fiets om vd wintermaanden mee te rijden.

Jawa tramp:
25068_0_1_2_350%20tramp_Image%20credits%20-%20Jawa-CZ.jpg


als basis wil ik deze jawa 640 gebruiken.
jawa%20350%20type%20640%20silver%20style.JPG


Hiervoor heb ik een kawa klr250 voorvork gekocht met 21" wiel, hiervan wil ik het wiel of de complete vork gebruiken.
Ook alvast jawa expansie uitlaatjes gekocht.
Nog even kijken of ik de orignele achterbrug ga gebruiken of dat daar ook een andere in gaat.

Eerst maar even het blokkie lopend maken want de 640 heeft 15jaar stil gestaan en de tank staat vol roest..
 
Ga je een apart tramp topic starten? de tramp achterbrug zou iets langer zijn, maar toch zou je dezelfde ketting en hulzen kunnen gebruiken?
goed, in cz weten ze vast meer.
Voordat je besteld, vertel me dan even wat een dergelijke achterbrug met kettingspanners en evt. andere bijkomende purk kost, kunnen we misschien 'sammelbestellung' doen..
m.b.t laadlampje, maak ook eens de contacten schoon, en vervang de -als je 'm er nog in heb zitten, de cz regelaar voor een- door een heel lekker ding op het andere forum-veel geneomde hella.
 
Een nieuw winterprojectje heeft zich aangedient na het zien van een jawa 'tramp'. Het leek me een ideale fiets om vd wintermaanden mee te rijden.

Jawa tramp:
[afbeelding]

als basis wil ik deze jawa 640 gebruiken.
[afbeelding]

Hiervoor heb ik een kawa klr250 voorvork gekocht met 21" wiel, hiervan wil ik het wiel of de complete vork gebruiken.
Ook alvast jawa expansie uitlaatjes gekocht.
Nog even kijken of ik de orignele achterbrug ga gebruiken of dat daar ook een andere in gaat.

Eerst maar even het blokkie lopend maken want de 640 heeft 15jaar stil gestaan en de tank staat vol roest..

Leuk project!
 
Omdat dit project pas net van de grond is heb ik voor de verandering eens foto's vanaf het begin genomen :+

In deze staat gekocht, eigenlijk best knap, nergens roest te bekennen behalve in de tank, die zit er vol mee..
Ik wil de binnenkant vd tank gaan ontroesten en dan fosfateren.
Kofferset is dr al afgehaald, liefhebbers?

Motor heeft al een electronische ontsteking *D echter nog geen vonkjes gezien, de accu is dood en met de losse accu die ik eraan gehangen heb en de oude bougies los bungelend tegen het blok hebben ook nog geen resultaat gegeven. Vd week dus maar even alle contactjes nalopen :)

 
Ik moet alles nog even checken en doormeten, m'n 1e poging was even snel in 5min, het kan best zijn dat de bougie geen goede massa maakte tegen de gecoatte cilinderkop..
 
Joehoe de jawa loopt na een 15jarige winterslaap!

Gister avond mee begonnen, gezien de tank vol roest zat eerst maar eens de carburateur uit elkaar geschroefd, als ik hem op z'n kant had kwam deze meuk eruit... Vlotterbakje was met vloeibare pakking vereeuwigt aan de carb... moest dus eerst het bakje eraf wippen.

dsc01889o.jpg


Zal het nodig zijn deze schoon te maken?
dsc01890pk.jpg


Resultaat na een half uurtje stoeien met carb cleaner, remmenreiniger, perslucht en tandenragertjes.
dsc01893jy.jpg


Vervolgens de electra nagelopen, in 1e instantie vonkte de motor niet... Wel jammer want er zit een mooie electonische onsteking op *D . Na het vervangen van de bougiekabels, doppen en bougies nog steeds geen vonk...
Even spelen met de dodemansknop en wat blijkt.... die werkt precies omgekeerd |(
Resultaat: mooie vonkjes.

Voor het plaatsen van de carb nog even de cilinderbussen gecheckt. Het zal wel een jawakwaal zijn want ook deze cilinderbus zat niet mooi op z'n plaats. Voor nu laat ik het zo maar misschien dat ik van het voorjaar de boel ga bewerken net als bij m'n andere jawa.
dsc01891nt.jpg


Carbje weer erop en los benzinetankje eraan.
3x trappen zonder choke, 2x met choke en lopen maar! *O*
Hij liep meteen mooi rond zonder horten of stoten :) Vandaag maar ff de bakolie verversen en een goede accu erin, tank ontroesten en de 1e km's rijden om te checken of alles goed is en het blokje mooi blijft lopen.
dsc01894w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi he de simpele werking van Oostblokkers *O* las ergens nog dattie Jawa Tramps op speciaal verzoek handmatig werden geassembleerd..
Succes met verbouwen,MZlllsss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan