zelfgemaakte hulpstukken/ gereedschap

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
498
0
drenthe
hallo,
ik vind het zelf leuk om een beetje te knutselen en zelf onderdelen en deregelijke te maken. maar ik weet zelf zo gauw niks meer. nu vraag ik me af wat hebben jullie allemaal al gemaakt als extra gereedschap enzo. graag fotos of tekeningen en misschien heb ik of andere leden er nog wat aan

alvast bedankt
 
Zo'n ding:
2rz6i6u.jpg
 
en dan boutje met dat gat erin waar dient dat voor dan?
Improviseren met m'n olie-lekkende carburateurverwarming (heb ik een topic over gemaakt).

Ziet er uit als een banjo bout. Zo te zien is er ook van onderen een gat ingeboord. Zo'n bout kost geen appelflap, dus geen idee waarom je het zelf zou maken :W
Klopt. Alleen konden de dealer en een onderdelenzaak me niet helpen, dit setje kwam uit Engeland, met M8x1 draad, terwijl ik alleen M8x1.25 tapjes had. Om die reden zelf gemaakt.

Banjo-setje had trouwens de prijs van zeker 20 appelflappen :P
 
Laatst bewerkt:
Ok,
dat is een flesopener....
(ik moest even een keer extra kijken.)

Ik gebruik dit als remontluchter.
CIMG0494.jpg

Dankzij het doorzichtige slangetje en het jampotje onderin kan je hier gewoon met de mond aan zuigen. Werkt heel gedoseerd.
De beddenpomp van de camping is (met een kurk) ook bruikbaar.

En deze:
CIMG0490.jpg

een polijstborstel voor de gaten en lastig te polijsten stukken.
(dikke spijker met een stukje stof er omheen)

Natuurlijk de verbouwde lijmtang om kleppen uit een kop te prutsen:
Nok-sav-5.jpg


of het klepsteltooltje voor de GS500:
Klepsteltooltje.jpg
 
ga deze de eerst volgende keer ook een proberen kijken of het bij mij ook zo lekker werkt vind het wel een lache idee en idd hoe kom je er op


Gevolg van jarenlange studie :Y :Y



















:+ :+


Gebruik wel een stevige fles, de plastic flessen die nu veel in omloop zijn zijn te zacht (trekt dicht door vacuum). De meeste 1 liter flessen zijn nog wel van hard plasic
 
dit zijn een paar dingen die ik zelf een keertje gemaakt heb, zijn zeer simpele dingen maar werkt wel

om je pistonpen te verwijderen/plaatsen als die echt vast zit

do07k1.jpg



als je je vliegwiel wilt verwijderen en je hebt je cillinder er af kan je dit onder je zuiger doen en draai je hem zo los

mj8q5v.jpg



om kleine lagers van een as te halen

2hrodh1.jpg


vliegwiel blokkeer sleutel

2e4j0w1.jpg
 
Mijn knutsels (die ik ff snel bij elkaar kon pakken).

Links een zuigerveer-bij- elkaar-houd-ding, gemaakt van een plastic frisdrankblikje.

2e van links is een huls waarmee klepseals op de "schoorsteentjes"gedrukt kunnen worden.
Dan loop je niet de kans ze te beschadigen of scheef te duwen.

3e van links is een houten dinges om onder de zuiger, om de drijfstang heen, te plaatsen om hem zo te blokkeren.

4e van links is een hulpstuk om, met de lijntang, de klepveren in te kunnen drukken.
In het bovenste aluminium deel past de schotel van de lijmtang en het messing onderstuk valt netjes over de veerschotels heen, zodat de zaak netjes centrisch samen gedrukt wordt.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan