zelfgemaakte hulpstukken/ gereedschap

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
498
0
drenthe
hallo,
ik vind het zelf leuk om een beetje te knutselen en zelf onderdelen en deregelijke te maken. maar ik weet zelf zo gauw niks meer. nu vraag ik me af wat hebben jullie allemaal al gemaakt als extra gereedschap enzo. graag fotos of tekeningen en misschien heb ik of andere leden er nog wat aan

alvast bedankt
 
Men neme een plastic kleerhanger, breekt daar de zijkanten vanaf zodat je alleen nog maar het haakje en een stuk plastic waar ie aan bevestigd is over houdt. Voila, een verentrekker is geboren :+

Geen pics van op het moment, maar het werkt best goed.
 
full


Kleppenlichter, Werkt perfect... Alleen nog iets verzinnen om ze weer in elkaar te zetten haha!
 
Zo n echte spanner kost echt geld, dus ik was opzoek naar een alternatief. Er is vanalles te maken..maar het kan ook dmv wat duw en trek werk met een handje extra wat de Denker al vermelde.
Zou anders 100 euro per poot moeten betalen voor nieuwe keringen en olie.
Dat gaan we dus niet doen he :)
 
ik meen dat een 175 euro een normale prijs is om een voorvork van verse olie en keerringen te voorzien.
een set keerringen is al snel 20 euro , olie 25 en zeker als je met de motor komt moet de hele boel gedemonteerd worden.
maar volgens mij heeft een vtr geen upside down, dus wat jij (basman) er precies mee wil snap ik niet ;)

Ik zou voor veel mensen adviseren het iemand anders te laten doen, voor mijn eigen R1 zou ik best het naar HK wegbrengen als het uitbouwen in een nette prijs verrekend word.
Een VTR zou ik sowieso anders spul inzetten, heb de mijne destijds verkocht omdat de voorvork en achterdemper eigenlijk vervangen moesten worden ...

Magna, valt best mee hoor, HK maar vast ook andere leveren een paar tools om een UDS vork zelf te kunnen servicen.
 
Het is voor de triumph daytona 675 van de vrouw. De voorvork moet gewoon geserviced worden. 100 euro is per poot los aangeleverd.
Ik ging ervan uit dat speciaal gereedschap vereist was maar dat is allemaal zelf te maken.
En dat hoort ook bij de hobby, zoveel mogelijk zelf doen. :Y
Mbt de vtr, deze heb ik al voorzien van "progressieve" veren ad voorkant.
Slaat nu niet meer door en van links op rechts gooien gaat geweldig goed. Zeker icm doorsteken voorkant en ophogen ad achterkant.
De achterkant zet je lekker strak en dan monteer je een kettingset a la 15-45 ipv 16-41, en dan kan het feest beginnen :]

Is het al voorjaar? -O-
 
Laatst bewerkt:
zo n ontluchter heb ik ook gemaakt, werkt prima. Ook compleet lege systemen vul ik met behulp van onderdruk.
Een balanceerbokje moet ik ook nog eens maken.
Werkt dat een beetje?
 
Laatst bewerkt:
full

Wiellagers verwijderen.
Keilbout met draadeind. Heb ik succesvol mijn wiellagers mee vervangen. Je kan ook een schuifgewicht om het draadeind zetten, bv een vuisthamer zonder steel.
Je hebt ook zoiets maar die is wat duurder.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorwiel zit vast met een grote zeskant, maak je niet zo vaak los, dus om een grote inbussleutel te kopen, wat werkt is een bout m12 en 2 moeren,

moeren aan het begin vd draad tegen elkaar vastzetten (een hechtje op de bout samen met een electrode nog beter) de kop m12 in de zeskant en draaien maar aan de vastgezetten moeren.

werkt goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan