Vakantie Dolomieten, welke uitvalsbasis?

ik heb 2 jaar terug bij Lago di Caldaro gezeten onder Bolzano.. heeft als voordeel dat je wat lager zit en wat betere temperaturen hebt..

Kan je zo in principe zo beide kanten opwippen (Gavia, Stelvio - Sella Gruppe e.d. )

plaatje erbij.. 8-)
[afbeelding]

als de camping vrij is as Dinsdag liggen wij in Ora (onder Bolzano)
vorig jaar op de stelvio pas geweest, was een hele belevenis.
full
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor de kaartjes Troy!

Was een top vakantie. We zaten op de camping Fasso di Fassa. Hele goede douch gebouw, maar het italiaanse personeel in het restaurant :X :r Wel een lekker chikie achter de balie die nederlands is :Y

Maar we hebben maar 3 dagen gereden, 1e dag gelijk het rondje gereden dat ik in mijn first post had staan. Deze viel wel tegen. Super uitzicht, maar de haarspelbochten waren te scherp om een beetje leuk te sturen. Tevens had ik het Assen ritme er nog goed in zitten en ben met afdalen bij 1 van de erg scherpe (en glad opgepoleiste asfalt) haarspelbochten weg gegleden. Volgens mijn neef had mijn achterband geen grip meer en gleed ik met 20 Km/h een paar meter. Gelukkig niets met mij aan de hand en ook de schade aan de motor is voor onder de 100 euro wel te repareren :] Maar toch jammer natuurlijk. Nu wist ik wel waarom ik vergeten was om mijn mooie Bos carbon demper erop te zetten na de TT :}

De volgende dag hebben we route 1 van Troy gereden met het afsnijden over het witte stuk (Manghen pas). Dit was nu echt een TOP rit. Erg goede bochten om te gummen, erg weinig verkeer, goed asfalt en de haarspelbochten zijn veel ronder en hebben vaak een soort kuipvorm zodat je er veel soepeler en sneller doorheengaat! :}
Ook de Mangen pas is echt aan te rijden. Het heeft nog steeds erg veel bochten en je gaat over een stuk smallere weggetjes (lijkt een beetje op oostenrijk met al het gras om je heen) en Koeien :)

De dag daarna was ik ziek, dus alleen met de auto naar Bolzano.

De laatste dag hebben we route 2 gedaan. Weer erg leukl We hebben dan alleen afgesneden bij Sela di C. naar Caprille omdat het laat werd. Je rijdt ook op het einde van deze route langs een erg leuk stuwmeer waar ze al het gesmolten sneeuw opvangen (buurt van Pso di Fedalo)!

De enige opmerking die ik heb over de routes is dat ze wel lang zijn. Route 1 en 2 waren met afsnijden nog steeds 400/500 km en dus 8 uur onderweg met pauzes en verplichte Regenschuilpauzes. Tevens de vele bergen afdalen gaat op het einde van je dag goed doorwerken op je polsen en schouders. Maar zeker super kaartjes!!

Al met al was het dus een top weekje, eerst TT Assen en toen op zondag naar de Dolomieten. Op donderdagnacht zijn we dan om 3 uur weg gereden zodat we op vrijdag de wedstrijd van NL weer konden zien om 16:00!
 
Terug
Bovenaan Onderaan