Vakantie Dolomieten, welke uitvalsbasis?

RommelD

Die hard MF'er
22 jun 2004
423
0
Bremen
Ik ga aankomende zondag op vakantie naar de Dolomieten. We gaan deze keer echter met een aanhanger ernaar toe en dan vanuit 1 camping rond rijden. Maar de vraag is nu:
- Wat is de ideale uitvalsbasis? Dus welke mooie camping met goede faciliteiten die mooi in de bergen gelegen is vanwaaruit je eigenlijk zeer mooie dag tourtjes kan maken?

Penny for your thoughts! :} :]

Net even een gebied doorgekregen van een italiaanse motor collega:
Google Maps

:} :} :}

Weet iemand een goede camping daar in de buurt?
 
Laatst bewerkt:
Heb een jaar geleden bij Hotel Da Remo in Tenna gezeten, prima uitvalsbasis voor zowel tochten door de bergen als schitterende ritten langs o.a. het Garda mee.

Heb zelf geen ervaring met kamperen maar op deze lijst staat bv camping marmolade, die er wel goed uitziet op het eerste oog:

Zuid Tirol DolomietenItalië
 
Laatst bewerkt:
In Tenna waar ook da remo ligt is ook een camping aanwezig! Perfect dorp voor de ideale motorvakantie. Lekker hangen aan het meertje als je even geen zin hebt om te rijden (en dan niet de drukte zoals het gardameer) heeeeeerlijke pizeria in het dorpje en als je dagtochtjes wil doen naar bijvoorbeeld venetie is dat ook goed te doen.
 
tour-1.jpg



tour-2.jpg



tour-3.jpg



tour-4.jpg
 
Krijg nu al weer zin om die kant uit te gaan als ik die kaartjes zie. Kleine leuke toevoeging op het eerste kaartje is de manghen pas te pakken en zo het suk linksonder af te snijden. Dit is geen gumpas maar wel een erg gaaf zeer hooggaand pasje! Zeker aan te bevelen!

Kaartje 2 en 3 zijn heel goed te combineren

Kaartje 4 raad ik het aan het witte weggetje rechts van Merano te pakken. De Pennersjoch die je omhoog pakt is overigens erg vaak gesloten
 
ik heb 2 jaar terug bij Lago di Caldaro gezeten onder Bolzano.. heeft als voordeel dat je wat lager zit en wat betere temperaturen hebt..

Kan je zo in principe zo beide kanten opwippen (Gavia, Stelvio - Sella Gruppe e.d. )

plaatje erbij.. 8-)
full
 
Ik hoop voor TS dat de sneeuw inmiddels weg is.

Een plaatje van vorige week: Afgesloten wegens verse sneeuw.
:(
full
 
Wij zaten twee jaar geleden in de buurt van Bolzano (zag hierboven ook al iemand met die tip ;) ) en dat is zeer goed bevallen. Het hotel wat minder, maar de omgeving des te meer :) :]
 
Wij zijn net terug, check hier ons reisverhaal:
Motorvakantie 2010: Oostenrijk en Italie?

Ik zie op de plaatjes dat de mendola pas niet wordt meegenomen? Die is zeker ook de moeite waard!
 
Gavia pas mis ik
Zeer mooie pas met veel mooie ver gezichten.
Hij is niet snel, veel smalle wegen met blinde bochten zonder vangrail dus koppie er bij.
Maar ik vindt hem veel mooier dan de stelvio(door het uitzicht) :Y .
Je kunt kiezen vanuit bormio of stelvio of gavia ;)
 
Wij zijn net terug, check hier ons reisverhaal:
Motorvakantie 2010: Oostenrijk en Italie?

Ik zie op de plaatjes dat de mendola pas niet wordt meegenomen? Die is zeker ook de moeite waard!

Zeg Flooriz, kijk ook eens in de door mij geplaatste pdf-bestanden O-)
 
Gavia pas mis ik
Zeer mooie pas met veel mooie ver gezichten.
Hij is niet snel, veel smalle wegen met blinde bochten zonder vangrail dus koppie er bij.
Maar ik vindt hem veel mooier dan de stelvio(door het uitzicht) :Y .
Je kunt kiezen vanuit bormio of stelvio of gavia ;)


Vonkenboer, pdf-bestand 6 misschien O-) ?
 
Mooie routes allemaal, ik zal ze zeker meenemen deze zomer. Weten jullie toevallig nog treffens in Italië eind augustus/begin september??

Een plaatje van vorige week: Afgesloten wegens verse sneeuw

In de winter lukt het ook, hoor! We hebben vorig jaar zo'n 3000 km door de Alpen gereden in de winter.

full
 
Zeg Flooriz, kijk ook eens in de door mij geplaatste pdf-bestanden O-)
hij zegt ook "plaatjes" O-)

Maar aangezien jij zo trots bent op je eigen gevonden linkjes, weet je vast ook wel op WELK plaatje deze pas staat ? (kon hem zelf ook niet zo gauw vinden, had ook liever gezien dat de kaarten altijd het noorden boven hadden ...)

Mocht je nog moeten zoeken, het is op de oostenrijkse/italiaanse grens , als er een grossglockner route is, staat deze er waarschijnlijk op die kaart bij ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan