Op de motor naar de efteling

Sybrain

Rookie
4 nov 2009
21
0
He,

Ik ben van plan met mijn vriendin morgen op de motor naar de efteling te gaan. Nu zat ik mij een paar dingen af te vragen.
Ten eerste zie ik op de site dat er wel een garderobe is, maar dat je per kledingstuk €1,50 moet neerleggen en kluisjes pas bij een groepsgrote >20 worden verhuurd.
Hebben jullie hier ervaring mee, wat is het handigste om te doen?

Ten tweede, parkeren. Kan ik met motor zo naar binnen en ergens een plekje zoeken, of wordt ik gewoon behandeld als auto. Is het veilig om daar te parkeren, of zal ik em ergens in het dorp ('illegaal') op een stoepje neerzetten.

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Groeten
 
Ik zou m'n motor lekker daar voor de ingang neerzetten op een mooi/veilig plekje.

En geen flauw idee wat je met de kleding kan/moet doen :+
 
Laatst bewerkt:
Er zijn geen speciale motorparkeerplaatsen, al kun je m makkelijk kwijt in de hoekjes van de 'autoparkeerplaatsen' of bij de campers.

Bij de hoofduitgang kun je uitrijden met een parkeermunt. Die slagbomen zijn niet zo gemaakt dat je er met de motor langs kunt, dus dat zal betalen worden.

Veilig? Het is een hele grote parkeerplaats waar niet constant surveuillance is. In de wijk parkeren is voor mijn gevoel onveiliger.

Ik weet niet hoe er in de wijk wordt omgegaan met motoren, maar auto's mogen daar alleen parkeren met een vergunning om 'zwart' parkeren te voorkomen.

Heb je geen koffers waar je de kleding in kunt stoppen? Dat zou het meest handige zijn denk ik. Ik heb helaas geen ervaring met de garderobe, maar die zou dan net na de ingang zitten, waar je ook rolstoelen e.d. kunt huren. Een kluisje kun je vergeten, dat is inderdaad alleen voor groepen.
 
Laatst bewerkt:
Bel de efteling *D
Die zijn dan ook weer blij dat er een keer niemand belt met de vraag wanneer ze de administratie naar H.B. Gijs kunnen brengen
*O*
 
Lang slot meenemen en die door je mouw en broekspijp doen met helm erbij, en dan maar hopen dat er geen hond is die het als een mooi plekje aanziet om er even zijn behoefte te doen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wel vaker motoren bij de Efteling in de fietsenstalling staan.
Als je voor het Huis van de 5 Zintuigen (de ingang) staat, aan de rechterkant...

Alhoewel ik persoonlijk mijn motor liever vrij van draadezels zou parkeren ivm het makkelijk omvallen van die dingen....
 
Je kan je motor ook bij mijn schoonouders voor de deur zetten!Die wonen er bijna naast! :P

Maar ff zonder gein,

Volgens mij mag je idd je motor rechts naast de ingang parkeren tussen de 2 wielers!
 
He,

Ik ben van plan met mijn vriendin morgen op de motor naar de efteling te gaan. Nu zat ik mij een paar dingen af te vragen.
Ten eerste zie ik op de site dat er wel een garderobe is, maar dat je per kledingstuk €1,50 moet neerleggen en kluisjes pas bij een groepsgrote >20 worden verhuurd.
Hebben jullie hier ervaring mee, wat is het handigste om te doen?

Ten tweede, parkeren. Kan ik met motor zo naar binnen en ergens een plekje zoeken, of wordt ik gewoon behandeld als auto. Is het veilig om daar te parkeren, of zal ik em ergens in het dorp ('illegaal') op een stoepje neerzetten.

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Groeten

Korte broek en T-shirt. Hoef je alleen de helm maar naar de garderobe te brengen.
 
Je kan je motor ook bij mijn schoonouders voor de deur zetten!Die wonen er bijna naast! :P

Maar ff zonder gein,

Volgens mij mag je idd je motor rechts naast de ingang parkeren tussen de 2 wielers!
Ja klopt, da's de fietsenstalling en daar mogen volgens mij ook motoren staan! Dus niet het hoofdparkeerterrein oprijden.

En die is de hele dag bewaakt dus helmen met kettingslot aan je motor, alleen je kleding nog ergens laten.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, da's de fietsenstalling en daar mogen volgens mij ook motoren staan! Dus niet het hoofdparkeerterrein oprijden.

En die is de hele dag bewaakt dus helmen met kettingslot aan je motor, alleen je kleding nog ergens laten.

Je moet dan toch de hoofdingang voorbij rijden , bochtje naar links nemen en dan halverwege de bocht links afslaan?
 
Ik heb vroeger bij de efteling gewerkt, bij de ingang op precies te zijn, handleiding voor motor parkeren bij de efteling:

- Als je komt aanrijden op de europalaan buigen er 3 banen naar links het efteling terrein op, zorg er voor dat je op de meest rechtse baan staat.
-Meteen na de ingang is er nl een splitsing naar links er rechts, tijdens de ochtendspits staat hier een verkeersregelaar, die regelt als volgt (0, 1 of 2 banen naar links, overige banen rechtdoor. De meest rechtse baan gaat dus praktisch altijd rechtdoor en dat wil je op de motor ook graag!
Je komt dan nl. aan de zo genaamde "lange kant" van de parkeerplaats.
- Je rijdt helemaal door naar het einde, waar ook de campers geparkeerd worden. Daar is nl. een speciale motorparkeerplaats.
- Bij de motorparkeerplaats (helemaal tegen de ingang aan) staan paaltjes waar je de motor tussen kunt zetten, kans dat er iemand tegen aan rijdt is dus klein want ze moeten dat eerst door de paaltjes heen. Alleen een goldwing krijg je niet tussen de paaltjes gestalt.... Een kettingslot kun je ook om de paaltjes heen leggen maar het zijn wel van die recycle paaltjes dus niet echt hufterproof

Officieel moet je met de motor ook een parkeerkaart kopen om er af te rijden (munten zijn er sinds 2004 niet meer) Maar neem je de meest linkse slagboom, die tegen het controlehuisje, dan kun je er gratis langs. (die slagboom is korter omdat hij anders tegen de luifel van het controlle huisje komt.) (met wat stuurmanskunsten krijg je daar een smart nog wel langs)

Voor helm en pak zou ik gewoon een grote tas mee nemen (een jutte postzak bijvoorbeeld, past alles in en leeg neemt hij geen ruimte in) Duw alles er in en breng het voor 1,50 per postzak naar de bewaakte garderobe.
 
Laatst bewerkt:
Tshirtje en korte broek is een optie, maar toch maar niet.
Je zou dus bij de fietsen kunnen parkeren en de ingang is, als ik het goed begrijp aan de andere kant dan van de autos? (Kinkenpolder aan de zuidkant van het parkeerterrein?)

-edit- ik zal eerst ff bovenstaand bericht lezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Tshirtje en korte broek is een optie, maar toch maar niet.
Je zou dus bij de fietsen kunnen parkeren en de ingang is, als ik het goed begrijp aan de andere kant dan van de autos? (Kinkenpolder aan de zuidkant van het parkeerterrein?)


Fietsenstalling laten ze je geen motor neer zetten, wil je ook absoluut niet in de zomer, veel te gevaarlijk voor je motor met heel de plaatselijke jeugd die daar de fietsen gooit.
 
The_Waiter, bedankt voor deze heldere uitleg. Ze kijken niet raar op als ik met een gigantische zak aankom? Hier heb ik ook aan gedacht omdat er staat: €1,50 per tas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan