Op de motor naar de efteling

Hoi!

Ik ben met mijn vriendin op de motor naar de Efteling geweest.

Je kunt via het voetgangers pad je motor dicht voor de deur zetten, maakt niemand geen probleem van.

Wel moet je betalen voor je kleding stukken. Je kunt ze achter laten bij het theater en daar moet je inderdaad 1,50 voor betalen.

Veel plezier bij de Efteling!
 
je rits je pak aan elkaar en doet de helm erin. die geef je af om op te hangen aan een klerenhanger en klaar voor 1.50.

toch zou ik de helm aam de motort vastleggen denk ik
 
8 euro duur? Jullie komen zeker niet zo vaak in de grote stad he? :P
Maar het blijft bizar om überhaupt parkeergeld te vragen aan je gasten, die toch al een persoonlijke lening moeten afsluiten voor de toegangskaartjes :X

Ha,ha, ja de "grote stad".....
Daar hebben ze "grote" parkeertarieven en de oplichterij gaat er zelfs zo ver dat je alleen per vol uur kan betalen!
1 uur en 5 minuten is dus het volledige tarief voor 2 uur dokken :r
Ik woon in Den Haag en weet er alles van......

Blijft echter een feit dat 8 pleuro parkeergeld voor de Efteling domweg een hoop geld is.

Een Pl afsluiten voor de toegangskaartjes _O- _O- _O-
 
Vroeger gingen mensen die geen geld hadden om op vakantie te gaan "dagjes doen". Efteling, Walibi, Ponypark Slagharen, Flevohof. Tegenwoordig is op vakantie gaan voor sloebers, en gaat de elite naar pretparken :X De echte rijken kunnen het zich ook nog veroorloven om met de trein te gaan :o

Volgens mij is er gaandeweg iets misgegaan :X
 
Laatst bewerkt:
Vroeger gingen mensen die geen geld hadden om op vakantie te gaan "dagjes doen". Efteling, Walibi, Ponypark Slagharen, Flevohof. Tegenwoordig is op vakantie gaan voor sloebers, en gaat de elite naar pretparken :X De echte rijken kunnen het zich ook nog veroorloven om met de trein te gaan :o

Volgens mij is er gaandeweg iets misgegaan :X
Valt wel mee, vroeger ging mijn opa met mij naar de pretparken, met de trein.

Met een tienertoerkaart voor mij en een 60+ Seniorenkaart voor hem was dat goed te doen. Het geld hiervoor haalde hij van lege flessen die hij tijdens het wandelen overal tegenkwam...

Tegenwoordig heb je ook weer een soort tienertoer, heet dan "Blokkerkaartjes". Dagretourtjes voor 2 personen voor €30,-, Railrunnertje voor de kids á €2,50 en je bent als gemiddeld gezin voor € 35 klaar.
Daar rij je met het koekblik niet voor naar de Efteling, normaal gesproken.
 
Laatst bewerkt:
Blokkerkaartjes? :? Dus blijkbaar kan het wel "voordelig", maar is dat verstopt en alleen via een omweg bereikbaar... Handig! En dan moeten de buskaartjes naar het station er nog naartoe :X

Denk trouwens dat ik voor 35-8 een heel eind kom met mijn 1.4 Peugeotje. Voor mij zou het 160KM retour zijn. Nee, echt concurrentie voor de auto is de trein nog steeds niet, tenzij je alleen reist.
 
Den Bosch... Breda... Heusden (geen stad, wel leuk)...

alle drie toch niet heel erg dichtbij, nog steeds minimaal 20 minuten rijden. maar als je toch al lang onderweg bent..

Vanaf de boerenbond is het nog best een redelijk eindje lopen. had er wel aan gedacht, maar dacht dat dat te ver zou zijn.
 
Vroeger gingen mensen die geen geld hadden om op vakantie te gaan "dagjes doen". Efteling, Walibi, Ponypark Slagharen, Flevohof. Tegenwoordig is op vakantie gaan voor sloebers, en gaat de elite naar pretparken :X De echte rijken kunnen het zich ook nog veroorloven om met de trein te gaan :o

Volgens mij is er gaandeweg iets misgegaan :X

Die sloebers zitten anders nu 4 dagen bij Euro Disney in het meest goedkope hotel...
 
Ik was nog nooit in de efteling geweest, dus van daar deze trip. De beschrijving klopte perfect, ben zelfs nog door 2 medewerkers naar de goede plek voor motoren geleid, maar ik had het zelf ook kunnen vinden.

We waren niet heel vroeg en kwamen in de file terecht, gelukkig konden we daar vlot doorheen rijden. Bij de efteling recht aangehouden en uiteindelijk wkamen we op de motorparkeerplaats(foto). Daar ff omgekleed; korte broek en tshirt aan, motorpakken in de buine zak en twee helms plus laarzen in de blauwe ikeazak(zie foto). Dit idd voor 2x€1,50 zonder probleem bij de garderobe afgeleverd.
De efteling zelf was ook druk(ook schoolreisjes) maar wel gezellig. De vliegende hollander was leuk, droomvlucht ook. De nieuwe attractie 'joris en de draak' was al bezig met wat tests, maar was nog neit open.
Toen we het rond half4 wel gezien hadden, hebben we onze spullen weer opgehaald omgekleed en zijn we vertrokken. Het linkse poortje (nabij het huisje) was zo vriendelijk om ons vrije uitgang te verlenen (met +/-1,3meter breedte).

Nogmaals bedankt voor de goede beschrijving.
full
 
Blokkerkaartjes? :? Dus blijkbaar kan het wel "voordelig", maar is dat verstopt en alleen via een omweg bereikbaar... Handig! En dan moeten de buskaartjes naar het station er nog naartoe :X

Denk trouwens dat ik voor 35-8 een heel eind kom met mijn 1.4 Peugeotje. Voor mij zou het 160KM retour zijn. Nee, echt concurrentie voor de auto is de trein nog steeds niet, tenzij je alleen reist.
Voor mij zijn het ongeveer 280 km retour en met mijn koekblik met een verbruik van 1:9 loont het wel degelijk de moeite om eens een keer met de trein te gaan. Maar alleen met die kaartjes van de Blokker...
 
Voor mij zijn het ongeveer 280 km retour en met mijn koekblik met een verbruik van 1:9 loont het wel degelijk de moeite om eens een keer met de trein te gaan. Maar alleen met die kaartjes van de Blokker...

retourtje heerlen-den bosch kost je 35 euro. 280/9*1.5=47 euro. Als je in je eentje gaat loont het (even de bus buiten beschouwing gelaten).
Feit blijft dat zodra je met meer mensen gaat, de trein best wel duur is.
 
Mi scusa, ik kwoot alleen maar Daniel0416. :$

Just to be clear: Heusden is een stad. Punt.

inderdaad, dat klopt.

Ik bedoelde meer, er zijn niet zo heel veel toeristisch interessante steden in de buurt.
tilburg (zoals je zelf al aangaf) is wel een stad, maar niet echt een stad waar je als toerist je gang kan gaan zeg maar.

als je natuurliefhebber bent, kan je ook naar ons toe komen. stuifzand gebied de loonse en drunense duinen, en veel wat kleinere natuurgebiedjes waar je leuk kan wandelen en een brabants bakkie kan doen.

Kaatsheuvel is meer dan de efteling (niet veel, maar wel wat)
 
retourtje heerlen-den bosch kost je 35 euro. 280/9*1.5=47 euro. Als je in je eentje gaat loont het (even de bus buiten beschouwing gelaten).
Feit blijft dat zodra je met meer mensen gaat, de trein best wel duur is.
Met die blokker kaartjes ben ik met 2 personen voor 29,95 in Tilburg (en weer terug), daar komt dan nog 1 Railrunner van €2,50 bij. Dan de buskaartjes nog.....rijdt in Brabant niet tegenwoordig ook Veolia, met van die mooie dagkaarten voor €3,- p.p. ?

De auto drinkt alleen Super Plus 98, die is dus nog eens een paar cent duurder. Die 1:9 verbruik zijn ook alleen maar als je je perfect aan de snelheden houdt, wat dus niet gaat lukken.... O-)

Ga dus maar uit van 280/9*1.58= € 49,15 + €8 = € 47,15.......in het gunstigste geval....


....maar ik ga uiteindelijk toch liever met de auto, zeker op de Zomeravonden in Juli en Augustus......


Ik weet trouwens dat er iemand uit Simpelveld bij de Efteling werkt. Die rijdt dat stuk dus dagelijks.....pffff.....280km per dag naar je werk en terug......die liefde voor de Efteling moet wel heel groot zijn.......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan