RG500 basket case

jamathi

Die hard MF'er
18 nov 2005
733
0
Perth, West Australia
Nu dat ik weer een beetje hobbelen kan ben ik in de schuur de RG500 weer aan het in elkaar zetten.
Een tijdje geleden aan gaschaft in een kist vol met viese onderdelen en een vat vol met allelij bouten en moeren.
RG500rebuild006.jpg

DSC_4572.jpg

RG500rebuild003.jpg
en een frame met wielen etc
2strokes010.jpg

old buggered cranks.
got all new parts, barrels redone
RG500spullen002.jpg

Motor weer herbouwt met alles nieuw.
DSC_4586.jpg

Daarna het frame weer met de suspension geintroduceerd
DSC_4592.jpg

In de tussen tijd een aluminium belly pan gemaakt omdat de benzine het plastic eet en nieuwe panned vrij duur en scarce zijn.
Alle panelen en tank gerepareerd en weer pas gemaakt voor dat deze af gewerkt willen worden als een 1984 Barry Sheene replica.
DSC_4668.jpg

Heb een GSX750F achter wiel bemachtiged , helaas nog niet het bijpassenden voorwiel, maar ik vind dat nog well.
Hier is een andere replica met het andere achterwiel al in!
Suzuki20RG50020BarryShene20Rep.jpg

En hier is de fiets klaar voor de "PaintNinja" to weave his magic!
niet lang to go nu om hem klaar te hebben voor de Barry Sheene memorial ride die elk jaar gehouden wordt juist before the Austrailan MotoGP in Melbourne
 
Laatst bewerkt:
Terwijl ik deze doe heb ik ook een andere die een verjaardag krijgt.
wordt vernieuwd met nieuwe parts en bolts waar het nodig is en opnieuw in orginele kleuren herspoten.
DSC_4664.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp heb je nu 3 RG's??

Mooi spul allemaal :9~ :}
 
Laatst bewerkt:
er zijn er 3 RG's en 3 RZ's hier en de NS400R plus nog andere (leuke) machines.

Dit vindt ik nou leuk, rotzooien met ouwe spullen :]
 
Laatst bewerkt:
terug naar de restoration of this wrak,
Heb de rear swing arm moeten lassen doordat de hangers het aluminium hadden vermoord en een zware krass aan beide kanten opnieuw moest worden in gevuld, daarna gevijld , geschuurd en totaal vlak gemaakt om opnieuw een verflaagje er op te zetten zoals van de fabriek.
alle schade van brakeline springs en kettingen zijn ook verdwenen.

IMG_02161.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie verzameling,je lijkt mij wel,heb ook een RZ500,RD500 en 3 RG500,s en
ook zo,n achterbrug met van die gleuven erin.:smile:
Heb gelukkig nog een goeie kunnen vinden,de oude laat ik wel een keer
lassen,kan nooit geen kwaad een reserve te hebben.
 
Laatst bewerkt:
DSC_4760.jpg

Nou ja alle foto's zijn verdwenen.
Hier het machientje vandaag nadat er weer wat andere spullen aangakomen zijn;
Niewe ketting, achterbrug ketting rubber, overflow bottle etc.
zodat we de achter brug er weer uit gehaald hebben om het allemaal netjes te instaleren.
 
ben er dus twee aan het doen in de zelfde tijd,
DSC_4749.jpg

Een weer helemaal origineel rood/wit/zwart (de one met de silver top pijpen) en een een 1984 Barry Sheene replica. ( zwarte top pijpen en goud stuurstem)
Nog steeds wachten op de painter en vanochtend even de schuur uit geveegd omdat er een waterig zonnetje was, 5 graden snachts Brrrr en hufterig koud ook midden op de dag met een top van 18 graden!
DSC_4766.jpg

Heelaas niets beter te melden.
 
Laatst bewerkt:
Je had hier moeten zijn afgelopen winter, bijna was er weer een Elfstedentocht geweest....
 
Nee dank U well!
Heb geprobeerd om de fotootjes weer verscheinbaar te maken, helaas geen 100% success maar ja, beter dan niets te zien.
Zijn er niet veel Rg500 fans meer in Nederland?
 
Fan,s zijn er genoeg,alleen zijn ze zeldzaam,en als er al 1 aangeboden
word is de prijs hoog,om dat te willen betalen moet je wel een erg grote
fan zijn,voor zulke bedragen koop je bv ook een mooie R1 ,de meeste
RG,s staan ook bij verzamelaars en die doen ze niet in de verkoop,er
zijn ook maar weinig eigenaren die er mee rijden,heb afgelopen jaren
maar 1 gezien op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Rij jij er wel eens mee Bas?,of zijn het nog projecten die niet rijbaar zijn.
De laatste die ik heb zien rijden was verleden jaar in Apeldoorn,een blauw/witte.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met beide RG's, alleen geen grote afstanden, meestal ritjes van een uur, anderhalf uur.
 
doe me ff een fotootje van het achterwiel...volgens mij kan ik je een setje leveren...maar moet wel zeker weten of het dezelfde zijn anders ga ik ze niet halen (liggen bij een vriend van me)
 
Suzuki achterwiel is at the schilders tezamen met mijn tweede RG 500 standard set om geel gespoten te worden.
Zal vandaag gebeuren hopelijk!
dit footootje gevonden.
rearwheelGSX600FforBSrep.jpg
 
Laatst bewerkt:
DSC_4767.jpg

DSC_4768.jpg

Just got them back from painters.
Remember Ik ben in de andere kant van de wereld en ik zal er wel eentje vinden hier in Perth.
Het doet mijn hart heel goed voor het offer, Bedankt voor U willingness om mij te helpen, maar de vracht zal wel meer kosten dan het wiel op zich.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan