Cagiva River 600 startproblemen en voorvorkvraagje

berendd

Rookie
5 aug 2009
13
0
Eindhoven
Ik heb sinds kort een Cagiva River 600 van een vriend van me over kunnen nemen voor een hele schappelijke prijs, maargoed dat is natuurlijk niet zonder reden.

zoeen dus:
o1.jpg


De motor start al een tijdje erg slecht, het is een 1 pitter dus al moeilijk rond te krijgen en de accu is dus ook zo leeg gestart.

Accu gooit m in het begin perfect rond, hij ploft wel een paar keer maar aanslaan doet ie niet. Als ie een tijd in de zon heeft gestaan doet ie het soms wel. iemand een idee wat het kan zijn? Ik zal binnenkort eens verder op onderzoek uitgaan.

Verder is de linker vorkpoot lek, deze is al vaker lek geweest en er zitten wat putjes in het chroom van de marzocchi USD vork. Nieuwe seals zal dus niet gaan helpen, dan is ie zo weer lek. heeft iemand een idee wat voor voorvorken hierin passen? er zit nu een 40mm in. Of heeft iemand nog zoiets liggen voor een nette prijs?
Ik heb her en der op het weg wel nieuwe binnenpoten zien staan voor 120E ongeveer maar is dat iets qua kwaliteit? en wat heb je nog meer nodig voor een vorkrevisie?

Een hoop vragen in 1 keer, ik hoop dat ik ermee op het juiste adres ben.

Groeten,
Berend
 
Ik zou denken dat het slechte starten komt door een zwakke accu. Als je een multimetertje hebt kan je even meten of de spanning hoog genoeg blijft tijdens het starten - dat moet sowieso boven de 10 volt blijven om de ontsteking van stroom te voorzien, maar liever nog boven de 11. Ik zou daar eerst naar kijken alvorens dingen als injectie/carburatie, verstopte leidingen of filters, beschadigde bougiekabels e.d. te checken.

De putjes in de voorvork zijn er niet uit te polijsten? Zo niet, dan kan je ze nog opnieuw laten verchromen, maar ik weet niet of dat goedkoper is dan nieuwe poten.
 
Laatst bewerkt:
De accu is nagenoeg nieuw, (1 maand oud) en toen deze er net in zat heeft hij een paar keer gelopen. Ook start ik met helemaal opgeladen accu. maar ik zal de multimeter er eens aan hangen.

De poten zijn al eens gepolijst maar inmiddels weer lek, het heeft niet echt geholpen dus..

zijn voorvorken net als bij mountainbikes universeel uit te wisselen of heeft ieder merk andere maten zodat het onwaarschijnlijk is dat iets anders gaat passen?
 
rpweerts@ziggo.nl


Hij doet profesioneel verchromen.
Hij zit in Zwolle.
Hij heeft mijn vorkpoten gericht en verchroomd.
Perfekt werk geleverd.

Verchromen 60.00 per poot.
Richten (kleine afwijkingen) 15.00 per poot.

Jij denkt dat jouw poten recht zijn ??? Door het harde remmen wijken ze op den duur zo maar 0.5 mm af.

Slijtringen zijn verkrijgbaar bij hk suspension in Tiel.
 
Laatst bewerkt:
Ik meen te weten dat Cagiva Rivers vaak of altijd slecht starten.
Als gevolg van het vele starten begeeft de startkoppeling het, en dan start hij helemaal niet meer.
 
mmh jammer dat zwolle niet echt in de buurt is (2 1/2 uur rijden), maar kan het proberen

of heeft iemand een adres dichter in de buurt? (brabant/limburg/belgie?)

rivers starten inderdaad niet al te best, maar hij gooit de motor nog wel rond op moment, dat zou hij niet meer doen als de startkoppeling kapot was toch?
 
mmh jammer dat zwolle niet echt in de buurt is (2 1/2 uur rijden), maar kan het proberen

of heeft iemand een adres dichter in de buurt? (brabant/limburg/belgie?)

rivers starten inderdaad niet al te best, maar hij gooit de motor nog wel rond op moment, dat zou hij niet meer doen als de startkoppeling kapot was toch?

Is dat niet gewoon een Yamaha XT600 blok? Ik zou hem eens een keer een goede onderhoudsbeurt geven, Luchtfilter schoon, carbs schoon, kleppen stellen, nieuwe bougies. Check of de inlaatrubber nog goed zijn, dat soort dingen.
 
Volgens de vorige eigenaar (een goede vriend van me) heeft de motor een grote beurt gehad voor hij is weggezet vorig najaar..

olie verversen kan natuurlijk nooit kwaad maar toen startte hij al slecht, er zit dus ergens een foutje..

inlaatrubbers is een goeie, die zal ik eens gaan checken op scheurtjes etc..
 
heb dezelfde fiets gehad eigenlijk zijn die blokken oersterk :Y
de mijne had last van gom sooi in de tank, na div-behandelingen was het
slecht starten over. :Y
teveens zat het luchtfilter niet echt lekker op de carb,s ook verholpen.
en ja die voorvork ,was bij onze fiets een drama....
div-rep aan gehad en alleen nieuwe poten van bekend merk weet het alleen even
niet meer welk merk.
losten het probleem op koste wel 700 euro :(
de fiets toch maar ingeruild....na een dikke 20duizend kliks :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan