Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoewel het natuurlijk geweldig als er iemand het A rbw haalt, is het misschien practischer om die melding EN de daarbij horende felicitaties te plaatsen in het rijlessers spam topic zoals te vinden in het offtopic gedeelte.

De meerwaarde van dit topic is dat er net juist zeer compact nuttige informatie te vinden is waar je baat bij kunt hebben tijdens de lessen.

Dus hopelijk kan dit het SAAIE rijles topic blijven?

;)

mvg

db
 
Zo. Vanochtend mijn, hopelijke, laatste rijles gehad. Woensdag AVD examen. En als ik dan zo rijd als ik vandaag deed, moet slagen geen probleem worden, aldus mijn instructeur. Woensdagochtend nog even warmrijden en daarna mijn zenuwen in bedwang houden...
 
Jeej, GESLAAGD!!!!!!!!!

Vanmorgen eerst 3 uur gelest en dat ging echt waardeloos, dus ik had al echt zoiets van dit gaat hem niet worden.

Toen heel ontspannen op de motor gestapt voor het examen en dat ging echt super. Toen we terug kwamen bij het examen vroeg de examinator al voor dat we binnen waren hoe het ging, en ik zei dat ik geen idee had, hij lachte, stak zijn hand uit en zei we hoeven niet naar boven, je bent geslaagd gefeliciteerd. Toen wilde hij weg lopen en ik zei van wacht even, ik wil u even een knuffel geven, dus dat heb ik toen gedaan, met tranen (van blijdschap) in mn ogen.

Maandagochtend naar het gemeentehuis om het pasje aan te vragen!!!!!!!!!!!!!!!


*O*
Gefeliciteerd!
:W
 
Jeej, GESLAAGD!!!!!!!!!

Vanmorgen eerst 3 uur gelest en dat ging echt waardeloos, dus ik had al echt zoiets van dit gaat hem niet worden.

Toen heel ontspannen op de motor gestapt voor het examen en dat ging echt super. Toen we terug kwamen bij het examen vroeg de examinator al voor dat we binnen waren hoe het ging, en ik zei dat ik geen idee had, hij lachte, stak zijn hand uit en zei we hoeven niet naar boven, je bent geslaagd gefeliciteerd. Toen wilde hij weg lopen en ik zei van wacht even, ik wil u even een knuffel geven, dus dat heb ik toen gedaan, met tranen (van blijdschap) in mn ogen.

Maandagochtend naar het gemeentehuis om het pasje aan te vragen!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
 
Hoewel het natuurlijk geweldig als er iemand het A rbw haalt, is het misschien practischer om die melding EN de daarbij horende felicitaties te plaatsen in het rijlessers spam topic zoals te vinden in het offtopic gedeelte.

De meerwaarde van dit topic is dat er net juist zeer compact nuttige informatie te vinden is waar je baat bij kunt hebben tijdens de lessen.

Dus hopelijk kan dit het SAAIE rijles topic blijven?

;)

mvg

db
Helemaal mee eens, anders vervalt het al weer heel snel in een "gezellig chattopic".
 
Zo. Vanochtend mijn, hopelijke, laatste rijles gehad. Woensdag AVD examen. En als ik dan zo rijd als ik vandaag deed, moet slagen geen probleem worden, aldus mijn instructeur. Woensdagochtend nog even warmrijden en daarna mijn zenuwen in bedwang houden...

Suc6 jongen :) dan kun je wellicht binnenkort op je nieuwe fiets gaan touren !
 
Laatst bewerkt:
Vanavond mijn eerste ontmoeting met een rijschool; ik ga een 'try the bike' doen bij Bruinsma in Utrecht.
Heb al een aantal lessen AVB elders gehad dus hoop dat ik het tijden de test goed doe zodat ik snel mn AVB kan gaan halen.

Hier iemand die ook bij Bruinsma lest? Tot nu toe vond ik de communicatie nogal stroef verlopen.
 
Vanavond mijn eerste ontmoeting met een rijschool; ik ga een 'try the bike' doen bij Bruinsma in Utrecht.
Heb al een aantal lessen AVB elders gehad dus hoop dat ik het tijden de test goed doe zodat ik snel mn AVB kan gaan halen.

Hier iemand die ook bij Bruinsma lest? Tot nu toe vond ik de communicatie nogal stroef verlopen.

Kzou bij welke rijschool dan ook, ook duidelijk zijn over wat je verwacht en als iets niet lekker loopt, dat aangeven. Je betaald er wel voor, je koopt bij hun een soort van dienst in, dus je mag er ook zeker wat van verwachten lijkt me?
 
Zo. Vanochtend mijn, hopelijke, laatste rijles gehad. Woensdag AVD examen. En als ik dan zo rijd als ik vandaag deed, moet slagen geen probleem worden, aldus mijn instructeur. Woensdagochtend nog even warmrijden en daarna mijn zenuwen in bedwang houden...

Een goeie kop warme thee (groene) of banaan of chocola is goed tegen je stressniveau :Y
Succes en hopen dat jij vanaf woensdag ook zonder oortje op de motor kan stappen!
 
Vanavond mijn eerste ontmoeting met een rijschool; ik ga een 'try the bike' doen bij Bruinsma in Utrecht.
Heb al een aantal lessen AVB elders gehad dus hoop dat ik het tijden de test goed doe zodat ik snel mn AVB kan gaan halen.

Hier iemand die ook bij Bruinsma lest? Tot nu toe vond ik de communicatie nogal stroef verlopen.

Ik heb daar les gehad.

Is allemaal prima gegaan daar.
Je doet AVB met iets van 4 a 5 anderen, maar je krijgt gewoon goede feedback na een oefening.

Enige "minpunt" is dat je na je AVB zelf achter je AVD lessen aan moet bellen/mailen.


Al met al goede rijschool met top instructeurs.
 
zo, vrijdag gezakt voor m´n theorie, morgen weer proberen. Hoop dat het wat beter gaat allemaal, alhoewel ik 8 fout had.. Waren vooral de vragen die veel twijfel met zich meebrachten, zoals voorrangsborden die pas na het kruispunt stonden en ik dacht dat ze wél al golden tijdens het kruispunt
 
[modbreak] Dit begint alweer aardig "gezellig" te worden. Beperk het hier tot zaken die het lessen aangaan, de rest kan in het andere topic besproken worden. [/modbreak]
 
Een goeie kop warme thee (groene) of banaan of chocola is goed tegen je stressniveau :Y
Succes en hopen dat jij vanaf woensdag ook zonder oortje op de motor kan stappen!
Ik heb voor m'n examens wat valeriaan tegen de stress geprobeerd. Geen idee of het geholpen heeft, ik merkte er in ieder geval niet zoveel van :)
 
Denk eigenlijk dat het met de meeste middelen meer een placebo werking is als wat anders. Dus gebruik waar jij denkt dat je baat bij hebt, als was het alleen maar voor je eigen gemoedsrust :)

En idd zorgen dat je wat op de maag hebt is natuurlijk nooit een slecht idee, anders word je snel bibberig. Iets wat door stress versterkt kan worden. Dus evt een marsje van tevoren is handig om je bloedsuiker spiegel even op te krikken. :)

Oh, trouwens. Klinkt misschien simpel maar een goed middel tegen stres is gewoon een goede voorbereiding ;)
Lees je boeken een paar keer goed door, maak een paar van die online testexamens. Volg evt een keer een les bij een rijschool.
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik iig redelijk makkelijk mijn theorie binnengehaald :)

2 boekjes van de ANWB, deze een paar keer goed doorgelezen. De dag voor mijn examen een paar van die online oefen examens gedaan. En geslaagd met 3 fout :)
 
Ruud je zit in de verkeerde topic hierzo kun je die dingen kwijt.

In dit topic mag alleen maar vragen gesteld en beantwoord worden.

Het doel was een topic te openen waarbij alleen vragen gesteld konden worden omdat de vorige topic ondertussen alleen maar gespammed werd en de vragen niet allemaal door kwamen.

Hetzelfde geld voor het iedereen om te zeggen dat je geslaagd of gezakt bent voor je examens.

BTW iedereen die geslaagd is gefeliciteerd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan