Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betreft dat donkere vizier... Ik reed altijd gewoon met m'n heldere, maar die zit helemaal onder de krassen na een valpartij. Dus sindsdien maar gewoon m'n donkere erop gedaan tijdens lessen. Met AVB-examen was het geen probleem, maar misschien dat ze bij AVD strenger zijn. :/

Dus donker vizier of bekrast vizier... Of ik moet een nieuwe heldere kopen alleen voor het examen, maar daar heb ik geen zin in. :+

Voor de examinator zal het niet uitmaken als het gaat om of hij beter ziet dat je wel of niet kijkt. Dat ziet ie toch wel aan de stand van je helm. Je ogen ziet hij toch niet aangezien hij achter je aan rijdt.
Ze zullen er waarschijnlijk alleen niet erg blij mee zijn. Als het donker weer is heb je minder goed zicht, zeker als het regent. Is daarmee dus ook minder veilig.
Of ze het sowieso afkeuren dat weet ik niet, dat zou je bij je eigen rijschool moeten informeren.
 
Zal Lady_Di dan ook nog maar een duit in het zakje doen? Ik zou het opzoeken, had ik gezegd. Niet expliciet motorjas en -broek, lijkt het, maar wel die oogbescherming.
Dus dit keer een andere bron:Dit is dus een site van de rijksoverheid.

Bedankt Lady :Y

Ik lees daar het zelfde dus als bij het CBR, waar dus nog steeds uit blijkt dat de broek de benen volledig moet bedekken toch? Niet meer en niet minder....

En of het verstandig is of niet is een heel andere discussie :Y
 
heb geen geld voor handschoenen beetje teveel uitgegeven geloof ik als ik nou stukjes leer en carbon wat ik nog heb liggen op een overhandschoen naai lukt het dan ook om niet voor cbr afgewezen te worden,gaat om avb examen
 
Wat betreft dat donkere vizier... Ik reed altijd gewoon met m'n heldere, maar die zit helemaal onder de krassen na een valpartij. Dus sindsdien maar gewoon m'n donkere erop gedaan tijdens lessen. Met AVB-examen was het geen probleem, maar misschien dat ze bij AVD strenger zijn. :/

Dus donker vizier of bekrast vizier... Of ik moet een nieuwe heldere kopen alleen voor het examen, maar daar heb ik geen zin in. :+
Na wat ik heb gelezen, is een donker vizier volgens mij geen enkel punt. Trouwens, zou de examinator het überhaupt zien? Met mijn examen deed ik mijn helm pas op na het Bravo-k gebeuren, toen de examinator naar zijn volgauto liep. En die stond 50 m verderop. en voor de rest van het examen rijdt hij achter je, dus hij ziet er niets van!

heb geen geld voor handschoenen beetje teveel uitgegeven geloof ik als ik nou stukjes leer en carbon wat ik nog heb liggen op een overhandschoen naai lukt het dan ook om niet voor cbr afgewezen te worden,gaat om avb examen

O ja, zou ik zeker doen!
:Z
 
Laatst bewerkt:
Kan best hoor :Y
En zou ook een spijkerbroek aantrekken.

Denk dat je Spades ff een pm moet sturen voor meer nuttige tips.

Ik kan wel even serieus op die ovenhandschoen in gaan en dat zal ik ook zeker niet nalaten.

"Handschoenen of wanten die uw handen helemaal en uw polsgewrichten zoveel mogelijk bedekken."

Volgens mij gaat zo een ovenwant in ieder geval over de hele hand en volgens mij ook behoorlijk over het polsgewricht toch?
Volgens mij kan een ovenwant behoorlijk tegen hitte toch?
Volgens mij is zo een ovenwant eigenlijk best wel stevig toch?

Het is geen gezicht, maar volgens de kledingeis van de overheid en het cbr voor wat betreft het examen lijkt het me niet eens fout :)
 
heb geen geld voor handschoenen beetje teveel uitgegeven geloof ik als ik nou stukjes leer en carbon wat ik nog heb liggen op een overhandschoen naai lukt het dan ook om niet voor cbr afgewezen te worden,gaat om avb examen



Doen :Y


wel even piccies plaatsen...wel handig voor in de winter, lekker warm :)
 
Ik kan wel even serieus op die ovenhandschoen in gaan en dat zal ik ook zeker niet nalaten.

"Handschoenen of wanten die uw handen helemaal en uw polsgewrichten zoveel mogelijk bedekken."

Volgens mij gaat zo een ovenwant in ieder geval over de hele hand en volgens mij ook behoorlijk over het polsgewricht toch?
Volgens mij kan een ovenwant behoorlijk tegen hitte toch?
Volgens mij is zo een ovenwant eigenlijk best wel stevig toch?

Het is geen gezicht, maar volgens de kledingeis van de overheid en het cbr voor wat betreft het examen lijkt het me niet eens fout :)

er staat niet ovenwant.. en hoe vaak kun je volgens mij gebruiken in een stukje tekst...
 
er staat niet ovenwant.. en hoe vaak kun je volgens mij gebruiken in een stukje tekst...

Even kijken....

I want
zelfst.naamw.
Uitspraak: [wɑnt]
Verbuigingen: -en (meerv.)

kledingstuk voor de hand met een aparte ruimte voor de duim
Voorbeeld: `ovenwant`


BRON

Dus een ovenwant is een want en een want is toegestaan volgens de kledingeisen :)
 
Laatst bewerkt:
Even kijken....defenitie van want: Zelfst. Naamw. Meervoud van want kledingstuk voor de hand met een aparte ruimte voor de duim `ovenwant`

BRON

Dus een ovenwant is een want en een want is toegestaan volgens de kledingeisen :)

Hij/zij heeft het over oveRhandschoenen..



Damn lezen is ook een vak zeg. Nu begrijp ik waar die discussies van jou door veroorzaakt worden. :+
 
Even kijken....defenitie van want: Zelfst. Naamw. Meervoud van want kledingstuk voor de hand met een aparte ruimte voor de duim `ovenwant`

BRON

Dus een ovenwant is een want en een want is toegestaan volgens de kledingeisen :)

Kan het dit keer toch echt niet met je eens zijn spades. Als gekken in een tshirtje, een korte broek, en teenslippers willen gaan rijden moeten ze dat lekker zelf weten..

Maar ovenwanten? Are you kidding me? :/
 
Kan het dit keer toch echt niet met je eens zijn spades. Als gekken in een tshirtje, een korte broek, en teenslippers willen gaan rijden moeten ze dat lekker zelf weten..

Maar ovenwanten? Are you kidding me? :/

Als ze aan de kledingeisen van het CBR en de rijksoverheid voldoen zou het toch geen probleem mogen zijn wel?

En volgens mij voldoen ovenwanten wel aan de eisen zoals deze gesteld zijn.

Ook een gewoon paar winterhandschoenen (niet van wol, maar van die nylon dingen) voldoen volgens mij gewoon aan de eis
 
Als ze aan de kledingeisen van het CBR en de rijksoverheid voldoen zou het toch geen probleem mogen zijn wel?

En volgens mij voldoen ovenwanten wel aan de eisen zoals deze gesteld zijn.

Ook een gewoon paar winterhandschoenen (niet van wol, maar van die nylon dingen) voldoen volgens mij gewoon aan de eis

Ja oke, ze voldoen misschien wel aan de eisen. Maar welke malloot gaat in godsnaam met ovenwanten rijden _O- Wil jou wel eens zien hoor, met van die roze bloemetjes dingen op je motor :j

En het is ook gewoon niet slim, net als rijden in een korte broek :Y
 
Laatst bewerkt:
dude, are you kidding me :') come on...

daarbij :') ligt het aan of de examinator ze veilig genoeg vind :Y Want het moet beschermen bij een val... ik denk..weet eigenlijk wel zeker van niet
.


Hee, als het beschermt tegen een hete ovenschaal....


En hij zet er toch leer en carbon op?


Nieuwe rage :Y
 
Laatst bewerkt:
dude, are you kidding me :') come on...

daarbij :') ligt het aan of de examinator ze veilig genoeg vind :Y Want het moet beschermen bij een val... ik denk..weet eigenlijk wel zeker van niet.

Jij weet het zeker want jij bent al eens met ovenwanten gaan rijden en onderuit gegaan? Oh nee...laat me raden...je kent alleen iemand die dat heeft gedaan en waarbij dat gebeurd is...
 
Jij weet het zeker want jij bent al eens met ovenwanten gaan rijden en onderuit gegaan? Oh nee...laat me raden...je kent alleen iemand die dat heeft gedaan en waarbij dat gebeurd is...

Nu kan het wel weer spades. :N Rijden met ovenwanten is gewoon een belachelijk idee. :N Je hebt ook sloffen die tot boven je enkels komen. Maar daar hou je ook geen tenen meer aan over als je daarmee onderuit gaat.
Je kunt ook een beetje overdrijven..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan