Het grote GSX-F topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ br-amm als je toch lekker bezig bent...waarom niet meteen je kleppen stellen?
Beide bobine's heb je al los gehad, nog even een dwarsbalk demonteren, de 2 bovenste bouten van je oliekoeler loshalen zodat je deze kan wegkantelen en je kan de kleppendeksel demonteren.
 
waarom haal je de behuizing los en niet alleen het filter?
Om het filter er naar voren (richting de achterkant van die fiets dus) uit te schuiven moet ik toch echt langs die tanksteun?
@ br-amm als je toch lekker bezig bent...waarom niet meteen je kleppen stellen?
Beide bobine's heb je al los gehad, nog even een dwarsbalk demonteren, de 2 bovenste bouten van je oliekoeler loshalen zodat je deze kan wegkantelen en je kan de kleppendeksel demonteren.
Ben niet lekker bezig B|

Is kleppen stellen bij slechts 16.6k KM al nodig? Heb er niet echt de ervaring/gereedschap voor. Laat staan dat ik er nu zin in heb. Ik wil mijn vakantie hervatten ffs! :P Sowieso hebben de problemen voorrang op het onderhoud. Dat doe ik er enkel bij omdat het toch open ligt, en omdat je soms gewoon moet wachten op hulp/ideeën/onderdelen.

Het verhaal rond de ontsteking is maar even hier heen verplaatst trouwens: Bobines doormeten, beide stuk?
 
Laatst bewerkt:
Hee mensen, nou het is wel toevallig want mijne loopt dus ook nog moeizaam op de buitenste poten. ik ga ook eens kijken naar de rechter bonine. Is daar makkelijk aan te komen of moet dan toch nog heel de tank er vanaf? Alleen die van mij kan ook niet meer rijden, ook niet een beetje, zodra ik hem in zn 1 zet valt die uit. De buitenste 2 poten doen het zowiezo, maar boven de 1000 toeren komt die echt niet. Ik hoor wel dat hij het probeert om boven de 1000 te komen maar lukken is een ander verhaal! Apart dat zoveel mensen dit probleem hebben ;)
 
Om het filter er naar voren (richting de achterkant van die fiets dus) uit te schuiven moet ik toch echt langs die tanksteun?Ben niet lekker bezig B|

Is kleppen stellen bij slechts 16.6k KM al nodig? Heb er niet echt de ervaring/gereedschap voor. Laat staan dat ik er nu zin in heb. Ik wil mijn vakantie hervatten ffs! :P Sowieso hebben de problemen voorrang op het onderhoud. Dat doe ik er enkel bij omdat het toch open ligt, en omdat je soms gewoon moet wachten op hulp/ideeën/onderdelen.

Het verhaal rond de ontsteking is maar even hier heen verplaatst trouwens: Bobines doormeten, beide stuk?
Ja inderdaad... om het luchtfilter te verwijderen moet je veel loshalen :(

Kleppen stellen is misschien niet nodig. Kleppen controleren moet wel om de 6K (volgens het boekje). Ik doe het om de 12K. Laatste keer was bij 42k, hoefde nog (net) niet te stellen... Wel liep ik er tegenaan dat de vier bouten met olie gaten vervangen moesten worden. Deze waren helemaal verdraaid en één ging stuk.

Je bent voelermaatjes nodig om de kleppen te controleren. Als je ze moet stellen moet je shims inwisselen bij je dealer. Als je de boel weer dichtmaakt ben je een momentsleutel nodig.

edit: de 4 bouten die ik vervangen heb, zijn de 4 bouten naast de bougie gaten van het kleppendeksel.
 
Laatst bewerkt:
Hee mensen, nou het is wel toevallig want mijne loopt dus ook nog moeizaam op de buitenste poten. ik ga ook eens kijken naar de rechter bonine. Is daar makkelijk aan te komen of moet dan toch nog heel de tank er vanaf? Alleen die van mij kan ook niet meer rijden, ook niet een beetje, zodra ik hem in zn 1 zet valt die uit. De buitenste 2 poten doen het zowiezo, maar boven de 1000 toeren komt die echt niet. Ik hoor wel dat hij het probeert om boven de 1000 te komen maar lukken is een ander verhaal! Apart dat zoveel mensen dit probleem hebben ;)
Je tank moet er helemaal af ja.

jdr: Bij ongeveer 9k heeft hij nog een beurt gehad bij een dealer. Ik geloof het voorlopig dus wel met die kleppen. De onderhoudsboeken zijn naar mijn idee inderdaad een beetje enthousiast met onderhoud :o
 
Je tank moet er helemaal af ja.

jdr: Bij ongeveer 9k heeft hij nog een beurt gehad bij een dealer. Ik geloof het voorlopig dus wel met die kleppen. De onderhoudsboeken zijn naar mijn idee inderdaad een beetje enthousiast met onderhoud :o
Tja, je mag ervan uitgaan dat de dealer de kleppen gecontroleerd heeft. Wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk gesteld zijn. Maar als je geen vreemde tikken hebt, kun je er nog wel even mee wachten denk ik (wel op eigen risico natuurlijk O-) ).

Ik heb het wel gedaan, want ik wilde ook een compressie test doen en de carbs synchroon stellen. Voorwaarde hiervoor is dat de klepspeling binnen de marges valt.

De onderhoudsboeken zijn op specificaties van de fabrikant gemaakt. Ik denk dat de fabrikant wil voorkomen dat e.e.a. fout gaat wat voorkomen had kunnen worden. ;)
 
Ik denk dat de fabrikant je graag terug ziet komen bij de Suzuki-dealer om door Suzuki-personeel Suzuki-onderdelen in je motor te zetten. Dat alles nadat je zelf een paar beurtjes gedaan hebt en even moe bent van die dingen :P

Maar de kleppen klinken niet gek volgens mij. Je hoort ze wel, maar da's de bedoeling toch? Imo kunnen ze nog wel even.

Ik overweeg om van die pestkarweitjes als carbs syncen, kleppen stellen, luchtfilter, oliefilter allemaal niet te doen en een keer voor / tijdens de winter te doen. Dat zijn allemaal dingen die ik niet zelf kan of die simpelweg teveel tijd kosten om even tussendoor te doen nu. En als ik er dan geen zin in heb kan het altijd nog bij een garage gebeuren :p
 
Hallo luitjes!

Hoewel ik al eventje actief ben op MF zal ik me bij deze toch even fatsoenlijk voorstellen. Dat doe ik uiteraard niet zomaar op het GSX-F gedeelte van het forum, want sinds vorige week vrijdag ben ik in bezit van een mooie zwarte GSX 650 F (model 2008, bouwjaar 2009, gekocht met 0 km op de teller) Of ik er tevreden mee ben…? Ik heb zojuist de garage gebeld omdat de 1000km beurt nu al uitgevoerd moet worden….. :) :P

De eerste modificatie was het verwijderen van alle waarschuwings en reclame stickers van de fabrikant/garage B|, en de eerstvolgende modificatie op mijn verlanglijst is het vervangen van het standaard kanon _O- met een LeoVinci demper. (Hoewel ik daar nog even mee ga wachten… de aankoop van de motor plus de eerste beurt en benzinekosten zijn bij elkaar toch een aardig bedrag om in één week uit te geven *D )

Ik heb nog geen tijd gehad om foto’s te nemen van het beestje, en bovendien heb ik geen fototoestel, maar ik zal tzt hier nog wel wat fototjes posten!

Groet van een tevreden GSX-F eigenaar, :]

Boris
 
Laatst bewerkt:
Hoi, welkom :)

Grappig dat er een model 2008, bj 2009 bestaat. Ik heb juist een model 1997, bj 1996 :P

Ik zou bij die garage de 1000km beurt gratis proberen te praten :P
 
zo hee, is het bij jullie ook zo'n ontzettend noodweer!

Kom net met de motor van mn werk terug (half uur rijden) maar dat was een heel avontuur!
 
Hallo luitjes!

Hoewel ik al eventje actief ben op MF zal ik me bij deze toch even fatsoenlijk voorstellen. Dat doe ik uiteraard niet zomaar op het GSX-F gedeelte van het forum, want sinds vorige week vrijdag ben ik in bezit van een mooie zwarte GSX 650 F (model 2008, bouwjaar 2009, gekocht met 0 km op de teller) Of ik er tevreden mee ben…? Ik heb zojuist de garage gebeld omdat de 1000km beurt nu al uitgevoerd moet worden….. :) :P

De eerste modificatie was het verwijderen van alle waarschuwings en reclame stickers van de fabrikant/garage B|, en de eerstvolgende modificatie op mijn verlanglijst is het vervangen van het standaard kanon _O- met een LeoVinci demper. (Hoewel ik daar nog even mee ga wachten… de aankoop van de motor plus de eerste beurt en benzinekosten zijn bij elkaar toch een aardig bedrag om in één week uit te geven *D )

Ik heb nog geen tijd gehad om foto’s te nemen van het beestje, en bovendien heb ik geen fototoestel, maar ik zal tzt hier nog wel wat fototjes posten!

Groet van een tevreden GSX-F eigenaar, :]

Boris
Welkom! Zullen wel wat mensen blij zijn weer met jou en je nieuw model f!

Duizend kilometer in een week..


Rookie :9
Rij er 1000 in een kleine 3 maanden ;)


;)
 
Ik reed 2300km in 4 dagen :) Waarvan maar 600km snelweg. En had er zo nog 4 dagen aan willen plakken maar mocht niet van de baas -O-

@BB414: Congrats met je F weer een 650 rijder erbij. We nemen het topic over *O* *O*

_O- _O-

Als je specifieke vragen over je F hebt, stel ze maar aan mij. Denk ik alles al zo'n beetje losgehad heb afgezien van motorblok :)
 
Lekker dan ! Loopt je fiets nog op 4 poten? :9

Ja da doet ie nog! (moet ik misschien niet te hard roepen :X )

Hij heeft namelijk al wel eens wat startprobleempjes gehad na een nachtje buiten in de regen toen de schuur vol stond... Maa hij is rijdend wel een buitje gewend, als je elke dag rijd tref je dat nog al eens helaas.
 
:W halloooo allemaal!!! :W

Zo tijdje hier niet geweest hihi. Druk druk druk met euh... werken en motorrijden en werken en motorrijden en genieten van het mooie weer, door te gaan motorrijden :9

Nu een maandje in het bezit van mn rijbewijs en er een kleine 4000km op zitten *O*
Ondertussen heeft ook mijn F-je mank gelopen. Het waren bij mij slechts 3 pootjes die goed liepen door een stukke bougie. En toen deze gemaakt was, reed hij de dag erna weer vreemd. Nieuwe bobine erin en 2 dagen later was t weer mis. Toen bleek er een gasnaaldje op 75% te blijven hangen. En nu loopt ie als een zonnetje!!!!!
Ondertussen is MonSuki flink verwend dus,
- nieuwe uitlaat (laser is echt bruut geluid en supermooie vlammen hehe :9),
- nieuwe kettingset,
- nieuw oliefilter en nieuwe olie.
- Remolie vernieuwd,
- kleppen gesteld,
- gesynchroniseerd.
Vergeet ik nog wat? Owja iets met de gasnaaldjes dus en 8pk meer :9
Owja ik heb ook het passagiers handvat achterop bekleed met wit carbonlook folie.

Toe-doe lijstje:
Kuipwerk
De kont krijgt ledlichtjes.
En flink wat rondjes op circuits:
- 26 juli zandvoort
- aug ergens mettet
- 16 sept assen

En wat betreft de eiffel rit. Ik heb het nog geprobeerd, maar helaas kon ik geen vrij krijgen aangezien er al 4 vrij hebben en er eigenlijk maar 3 mogen. -O-

Nu maar lekker slapen, morgen weer de kids die vroeg op zijn en nog de hele middag en avond werken *O*

Trusten allemaal :j
 
:W halloooo allemaal!!! :W

Zo tijdje hier niet geweest hihi. Druk druk druk met euh... werken en motorrijden en werken en motorrijden en genieten van het mooie weer, door te gaan motorrijden :9

Nu een maandje in het bezit van mn rijbewijs en er een kleine 4000km op zitten *O*
Ondertussen heeft ook mijn F-je mank gelopen. Het waren bij mij slechts 3 pootjes die goed liepen door een stukke bougie. En toen deze gemaakt was, reed hij de dag erna weer vreemd. Nieuwe bobine erin en 2 dagen later was t weer mis. Toen bleek er een gasnaaldje op 75% te blijven hangen. En nu loopt ie als een zonnetje!!!!!
Ondertussen is MonSuki flink verwend dus,
- nieuwe uitlaat (laser is echt bruut geluid en supermooie vlammen hehe :9),
- nieuwe kettingset,
- nieuw oliefilter en nieuwe olie.
- Remolie vernieuwd,
- kleppen gesteld,
- gesynchroniseerd.
Vergeet ik nog wat? Owja iets met de gasnaaldjes dus en 8pk meer :9
Owja ik heb ook het passagiers handvat achterop bekleed met wit carbonlook folie.

Toe-doe lijstje:
Kuipwerk
De kont krijgt ledlichtjes.
En flink wat rondjes op circuits:
- 26 juli zandvoort
- aug ergens mettet
- 16 sept assen

En wat betreft de eiffel rit. Ik heb het nog geprobeerd, maar helaas kon ik geen vrij krijgen aangezien er al 4 vrij hebben en er eigenlijk maar 3 mogen. -O-

Nu maar lekker slapen, morgen weer de kids die vroeg op zijn en nog de hele middag en avond werken *O*

Trusten allemaal :j


Wow idd flink bezig geweest *O* ben t wel met DD eens FOTOS!!! *D *O*

Kleine waarschuwing voor mettet.. dat circuit is nog verre van af en er is niet veel stroom voorziening dus ben optijd en neem een heel lang verlengsnoer mee :)
Er is ook maar een heel klein stuk geasfalteerd dus de kans is ook groot als je later dan 7 uur bent dat je in grind of puin staat.. laatst toen ik er was deden ze ook geen keuring, dus daar hoef je ook niet zo bang voor te zijn.. maar volgens mn vriend is het een korte leuke technische baan..
 
mocht je toevallig stroom nodig hebben.. hadden wij wel voor de acculader van de camera ooh ja en voor de bandenwarmers.. mits je die idd hebt :)

We wachten in spanning af tot ze gemaakt zijn *D
 
Ah ja bandenwarmers heb ik niet. En voorlopig is dat nog niet nodig. Misschien volgend jaar :9


Had nog wel een foto gemaakt zie ik nu op mn phone 8-)
MonSuki op de camping *D

opdecamping.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al aardig opgeknapt *D ziet er goed uit :Y

Denk dat witte velgen er ook wel super bij zouden staan.. :)
 
Wanneer ik mn bsnden ga wisselen worden ze ook wit 8-)
Maar kuipen zijn niet opgeknapt hoor na de val, deze kant zitten scheuren in, andere kant zware krassen. Onderkuip ligt r hier nie eens op haha.
 
Ziet er niet eens zo heel gek uit zonder onderkuip :P En nu moet ook ik echt eens naar een andere uitlaat gaan kijken :P

Hoe is het met flux? Ook die is een tijdje niet langs geweest :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan