Racen op een R6 '03 - '05

Mijn 2007 R6 komt over een tijdje ook te koop.
Hele snelle goede en betrouwbare circuitfiets.
Je zult hem van zelf te koop zien staan op het forum bij ZAC/KNMV GEZOCHT/GEVONDEN

Prettige R6 dagen :W
 
Zo, flink aan de gang met de R6. vering naar SO, nieuwe balhoofdslagers, nieuwe aanslagnokken, olie, oliefilter, luchtfilter, ketting, tandwielen, koelsysteem...

Lekker winterklussen.
 
Zo, flink aan de gang met de R6. vering naar SO, nieuwe balhoofdslagers, nieuwe aanslagnokken, olie, oliefilter, luchtfilter, ketting, tandwielen, koelsysteem...

Lekker winterklussen.

Klinkt goed ! Schiet hier nog niet op.. Schuur is in ieder geval al wel opgeruimd zodat ik normaal sleutelen kan..

Moet motor-/remolie nog doen en verder alles even nalopen/uit elkaar halen, motor voor vering servicen/afstellen wegbrengen, Cup klaar maken, bus klaar maken

Waarschijnlijk ook nog opnieuw spuiten, waar ik ook nog wat voor moet bedenken..

Heb gelukkig nog 2,5 maand ofzo :/
 
De metamorfose...die van mij staat er nu zo bij..

GroteFoto-U8YPYPKN.jpg


GroteFoto-K3SWJPZX.jpg
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 2004 en 2005? Behalve dan de voorvork.

Antwoord gevonden in een oude Promotor. Een flink verschil toch wel.
 
Laatst bewerkt:
ik mag uit de openingspost :) rij al halfjaartje op een 2008 rond.
 
Opzouten OMA :+

Heb gisteren een mondeling akkoord over een R6 2003, zondag ga ik hem ophalen *O*

Dit zit er allemaal op
STM slipper clutch
Power Commander
Quickshifter
Brembo Rempomp
Stuurdemper
andere voetsteunen met omgekeerd schakelen
WP achtershock en vorken aangepast met WP veren
125 A/W pk :9~


heeft wel een schuiver gemaakt, maar voor de prijs die ik betaal kan ik het niet laten liggen :N

Er moeten nu de volgende vervangen worden
Kuipen ( kan hersteld worden)
scherm
clip-on
voetsteun pootjes

moest iemand iets liggen hebben!!
 
Opzouten OMA :+

Heb gisteren een mondeling akkoord over een R6 2003, zondag ga ik hem ophalen *O*

Dit zit er allemaal op
STM slipper clutch
Power Commander
Quickshifter
Brembo Rempomp
Stuurdemper
andere voetsteunen met omgekeerd schakelen
WP achtershock en vorken aangepast met WP veren
125 A/W pk :9~


heeft wel een schuiver gemaakt, maar voor de prijs die ik betaal kan ik het niet laten liggen :N

Er moeten nu de volgende vervangen worden
Kuipen ( kan hersteld worden)
scherm
clip-on
voetsteun pootjes

moest iemand iets liggen hebben!!
Gefeliciteerd! *O*
 
Vraagje.

Ik zit te twijfelen of ik een pc 3 usb van dynojet op mijn r6 04 ga zetten. Ik kan er 1 tweedehands krijgen. Wat zijn die kastjes tweedehands waard als ze in goede staat zijn?

Ik zie dat jullie er allemaal 1 op hebben zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik heb al K&N filter en AKRA einddemper. Wat kan ik verwachten als resultaat.
 
Vraagje.

Ik zit te twijfelen of ik een pc 3 usb van dynojet op mijn r6 04 ga zetten. Ik kan er 1 tweedehands krijgen. Wat zijn die kastjes tweedehands waard als ze in goede staat zijn?

Ik zie dat jullie er allemaal 1 op hebben zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik heb al K&N filter en AKRA einddemper. Wat kan ik verwachten als resultaat.


prijs zal euro 150-200 mogen wezen.
in jou geval pk winst denk ik ca. 3 pk.
je hebt alleen een demper en geen kompleet race systeem...
 
prijs zal euro 150-200 mogen wezen.
in jou geval pk winst denk ik ca. 3 pk.
je hebt alleen een demper en geen kompleet race systeem...

En je motor loopt beter in het midden gebied, als je hem ff goed laat afstellen ben je die dip kwijt en loopt hij goed door.. teminste dat was met mijn r6-04...
 
Ik heb gisteren een dagje zolder gereden met de R6, nou ik moet zeggen die loopt als een BOM, 1.45.9 snelste ronde, en de laatste sessie constant in de 46'ers.
Maar ik moest op tijd binnen komen, want de motor loopt warm, tijdens het rijden tussen 100 en 106, aan niet snel genoeg rijden zou het niet liggen :+
Het loopt over en tot 120gr als ik binnen kom, het was wel een warm dag ( maar het zal nog warmer worden tijdens het zomer )
De thermostaat is al verwijdert en vanmorgen zag ik dat er nog iets van 250ml erbij kon in de radiator.
Er is geen ventilator, dus die ga ik steken, ik denk zelfs dat ik een nieuwe radiator met een dubbele ventilator ga kopen.
Er zit gedistilleerde water in.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? of weet iets van af? zou het lonen om een 2de radiator bij te plaatsen?

alvast bedankt!!
 
Ik heb gisteren een dagje zolder gereden met de R6, nou ik moet zeggen die loopt als een BOM, 1.45.9 snelste ronde, en de laatste sessie constant in de 46'ers.
Maar ik moest op tijd binnen komen, want de motor loopt warm, tijdens het rijden tussen 100 en 106, aan niet snel genoeg rijden zou het niet liggen :+
Het loopt over en tot 120gr als ik binnen kom, het was wel een warm dag ( maar het zal nog warmer worden tijdens het zomer )
De thermostaat is al verwijdert en vanmorgen zag ik dat er nog iets van 250ml erbij kon in de radiator.
Er is geen ventilator, dus die ga ik steken, ik denk zelfs dat ik een nieuwe radiator met een dubbele ventilator ga kopen.
Er zit gedistilleerde water in.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? of weet iets van af? zou het lonen om een 2de radiator bij te plaatsen?

alvast bedankt!!

ik heb altijd met originele rad gereden met ventilatoren en hij kwam nooit boven de 90gr onder het rijden. in de pits kwam hij soms net boven de 100. maar pas bij lang wachten in de pits met draaiende motor en warm weer sloeg de ven aan. als hij echt zo heet word is er wel iets anders mis denk ik..
 
Ik heb gisteren een dagje zolder gereden met de R6, nou ik moet zeggen die loopt als een BOM, 1.45.9 snelste ronde, en de laatste sessie constant in de 46'ers.
Maar ik moest op tijd binnen komen, want de motor loopt warm, tijdens het rijden tussen 100 en 106, aan niet snel genoeg rijden zou het niet liggen :+
Het loopt over en tot 120gr als ik binnen kom, het was wel een warm dag ( maar het zal nog warmer worden tijdens het zomer )
De thermostaat is al verwijdert en vanmorgen zag ik dat er nog iets van 250ml erbij kon in de radiator.
Er is geen ventilator, dus die ga ik steken, ik denk zelfs dat ik een nieuwe radiator met een dubbele ventilator ga kopen.
Er zit gedistilleerde water in.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? of weet iets van af? zou het lonen om een 2de radiator bij te plaatsen?

alvast bedankt!!

Heb ook een standaard radiator zonder ventilator en gedistilleerd water en geen thermostaat
Geen probleem mee
 
Heb ondertussen een andere radiator opgezet, ene van een R6 2005 met dubbele ventilatoren erop, engine ice erin gekapt en hij loopt niet eens boven 87gr. dit was wel tijdens een dag met amper 22gr. dus volgens mij is het nu goed gelukt :}

nog 2 weekjes en ik zal die nog eens gaan testen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan