Racen op een R6 '03 - '05

Foto 6 Suzuki rijder knockout in het grind? :( :( :(
Zou je bijna denken... :+

Schade valt mee, voornamelijk krassen. Race 2 gewoon weer gereden (met een vies pak)

GroteFoto-VAPOU8IS.jpg
 
hoeveel pk hebben jullie allemaal aan het achterwiel?
ik had bijna 125, maar mijn getunde kop is naar de knoppen, dus volgende week weet ik precies hoeveel ik er nu overhou na het vervangen met een standard kop
 
opzouten oma :+

ik heb een nieuwe set gilles tooling kettingspanners in zwart. Zijn een keer gemonteerd voor foto en dan netjes terug in doos

nieuw prijs was 180€, mogen weg voor 130€

lifters zitten er niet meer bij

full
 
Opbokken OMA!! Zijn er nog mensen actief met een 03 05 modelletje..? Ik heb een straatversie maar inmiddels het circuitvirus opgelopen... B| Twijfel nu over :

Huidige ombouwen naar circuitracer
Huidige behouden en circuitracer ernaast kopen
Huidige voorlopig gewoon in straatvorm meeslepen het circuit op

Aangezien optie 2 met name vast zit op budget ;( is de twijfel met name gericht op optie 1 of 3..? Iemand nuttige aanwijzingen? :? :?
 
Opbokken OMA!! Zijn er nog mensen actief met een 03 05 modelletje..? Ik heb een straatversie maar inmiddels het circuitvirus opgelopen... B| Twijfel nu over :

Huidige ombouwen naar circuitracer
Huidige behouden en circuitracer ernaast kopen
Huidige voorlopig gewoon in straatvorm meeslepen het circuit op

Aangezien optie 2 met name vast zit op budget ;( is de twijfel met name gericht op optie 1 of 3..? Iemand nuttige aanwijzingen? :? :?
Die van mij kopen. :Y

Waarschijnlijk na 26 augustus beschikbaar, compleet raceklaar pakket, incl extra wielen, kuipen, bandenwarmers, etc...
 
Gewoon een bank overvallen... O-)

Maar even serieus in reactie op je vraag:
Makkelijkst is gewoon met je straatfiets de baan op.

Misschien wel ergens een setje circuitkuipen scoren en je motor voor iedere circuitdag ombouwen. Kuipsetje kost op e-bay zo'n 300 euro, 2e hands ongeveer de helft.
Het risico om je originele kuipen te crashen is aanwezig en die kuipdelen zijn gewoon veel duurder.

Echter....
Als je daadwerkelijk tempo wil maken zul je al snel aan het einde van de afstellingsmogelijkheden van de originele vering komen. En eigenlijk moet je ook niet met straatbanden op het circuit rijden. Dus vering aanpassen en iedere keer banden wisselen.

Al met al zijn het gewoon keuzes. Ik heb indertijd besloten absoluut mijn straatfiets niet te riskeren omdat het financiële risico te groot was. Ik heb vervolgens een oude CBR 600 uit 1998 gekocht voor heel weinig en daarmee zonder zorgen het circuit opgezocht.
 
Laatst bewerkt:
Opbokken OMA!! Zijn er nog mensen actief met een 03 05 modelletje..? Ik heb een straatversie maar inmiddels het circuitvirus opgelopen... B| Twijfel nu over :

Huidige ombouwen naar circuitracer
Huidige behouden en circuitracer ernaast kopen
Huidige voorlopig gewoon in straatvorm meeslepen het circuit op

Aangezien optie 2 met name vast zit op budget ;( is de twijfel met name gericht op optie 1 of 3..? Iemand nuttige aanwijzingen? :? :?

Hoi,
Ik heb in februari een circuit r6 2003 gekocht, helemaal omgebouwd( schakelset/ vering aanpast voor en achter, yec kabelboom etc etc) ik weet niet wat je budget is maar ik heb 2800,- betaald en de R6 loopt als een kogel en ziet er top uit, ik ben er blij mee. Het probleem is dat je straatfiets ombouwen ook wat centen kost. Mijn straatfiets (600rr 2010) loopt nu geen risico, incl mijn portemonnee.
Ik ben voor optie 2 gegaan dus.
optie 1 kan ook maar je moet er wel geld instoppen en als je geen schade rijdt dan kun je weer terugbouwen naar straat. Je straatfiets blijft wel wat waard. Circuitfiets ook trouwens in deze prijsklasse.
optie 3 lijkt verleidelijk maar als je schade rijdt ben je wel het duurst uit, een circuitsfiets lap je op en je gaat verder.
Succes man.
Gr Arno

full
 
hoeveel pk hebben jullie allemaal aan het achterwiel?
ik had bijna 125, maar mijn getunde kop is naar de knoppen, dus volgende week weet ik precies hoeveel ik er nu overhou na het vervangen met een standard kop

mijn r6 2003 standaardblok met yec kabelboom doet 114,31 op het achterwiel.
Ding loopt echt lekker.
 
Hoi,
Ik heb in februari een circuit r6 2003 gekocht, helemaal omgebouwd( schakelset/ vering aanpast voor en achter, yec kabelboom etc etc) ik weet niet wat je budget is maar ik heb 2800,- betaald en de R6 loopt als een kogel en ziet er top uit, ik ben er blij mee. Het probleem is dat je straatfiets ombouwen ook wat centen kost. Mijn straatfiets (600rr 2010) loopt nu geen risico, incl mijn portemonnee.
Ik ben voor optie 2 gegaan dus.
optie 1 kan ook maar je moet er wel geld instoppen en als je geen schade rijdt dan kun je weer terugbouwen naar straat. Je straatfiets blijft wel wat waard. Circuitfiets ook trouwens in deze prijsklasse.
optie 3 lijkt verleidelijk maar als je schade rijdt ben je wel het duurst uit, een circuitsfiets lap je op en je gaat verder.
Succes man.
Gr Arno

[afbeelding]

Spa *O*
 
Dank voor jullie reacties en ervaringen. Ik haal er het volgende uit:

Set circuitkuipen is zo gek nog niet, volgend seizoen maar eens naar op zoek als ik op deze blijf rijden op het circuit.

Een racer hoeft niet veel te kosten, echter ik moet in de kosten ook meenemen de kosten voor een trekhaak montage en een aanhangertje. ( Bij elkaar toch vlot 1000 euro als je ziet dat voor mijn auto een trekhaak al 800 kost)

Ik vraag me nog 1 ding af in reactie op de opmerking over banden en vering van Tr@x, wat is serieus tempo maken? Ik rijd nu 2.13 (eerste keer op circuit), ik rijd dit seizoen nog 1 keer met racecracks in Groep 3 (best ambitieus) en dat op een standaard '03 R6. Tot waar kan ik komen in jouw opinie voor ik tegen de beperkingen van de motor oploop. Mijn ervaring is nl dat de beperkende factor meestal de rijder is.. :/
 
2.13 op Assen? Zolder? Spa _O-

Wanneer je zaken moet gaan aanpassen is voor iedereen persoonlijk. Vaak is het eerst de voorkant die aan het einde van de mogelijkheden komt, een set andere veren en olie kan je dan al weer verder helpen. Vergelijk echter een straatfiets met een racer dan zul je zien dat een racer veel stugger geveerd is omdat de krachten die er op werken veel hoger zijn dan op straat.
Als je bijvoorbeeld merkt dat bij hard remmen je vork duikt en dan begint te klapperen dan zit je onderin. Dat wil je niet.

De '03 en '04 modellen (met de normale voorvork) zijn nogal zacht. De '05 vork (upside down) is al aanmerkelijk beter.

En dan banden. Er zijn genoeg mensen die zegger 2.00 op Assen te rijden met Pilot Powers of andere straatbanden. Ik zou het risico niet nemen.
Banden hebben een warmteprofiel, een temperatuurbereik waarbinnen ze optimaal functioneren. Racebanden kunnen meer hitte aan dan straatbanden. Een te warme PiPo kan zonder enige waarschuwing z'n grip verliezen en dan lig je in het decor.

Advies: Koop een paar gebruikte circuitbanden van een ZAC of Cup rijder. Voor die rijders zijn de banden niet meer goed genoeg voor race rondetijden, voor circuitdagen zijn ze vaak nog top. Voor rond de 50,-- voor een setje Pirelli Supercorsa's krijg je meer grip dan je je kunt wensen.

[handelaarsmodus aan]

Volgens mij heb ik eventueel nog wel een setje liggen *D

[handelaarsmodus uit]
 
Laatst bewerkt:
2.13 op Assen? Zolder? Spa _O-

....Tr@x zegt hier allemaal zinnige dingen....

[handelaarsmodus aan]

Volgens mij heb ik eventueel nog wel een setje liggen *D

[handelaarsmodus uit]

:$ Assen dus...

Zei toch, ben vooraleerst niet aan Rossi niveau toe.. die ambitie heb ik ook niet. Gewoon op zoek naar wat past bij wat ik leuk/prettig vind om te doen.
Tav de banden, wissel je die zelf? Of laat je dat doen op het circuit?

[me="Jappie!"]Begint steeds meer te neigen naar andere fiets ernaast, geen zin in al die ombouwfratsen elke keer[/me]
 
2.13 op Assen? Zolder? Spa _O-

Wanneer je zaken moet gaan aanpassen is voor iedereen persoonlijk. Vaak is het eerst de voorkant die aan het einde van de mogelijkheden komt, een set andere veren en olie kan je dan al weer verder helpen. Vergelijk echter een straatfiets met een racer dan zul je zien dat een racer veel stugger geveerd is omdat de krachten die er op werken veel hoger zijn dan op straat.
Als je bijvoorbeeld merkt dat bij hard remmen je vork duikt en dan begint te klapperen dan zit je onderin. Dat wil je niet.

De '03 en '04 modellen (met de normale voorvork) zijn nogal zacht. De '05 vork (upside down) is al aanmerkelijk beter.

En dan banden. Er zijn genoeg mensen die zegger 2.00 op Assen te rijden met Pilot Powers of andere straatbanden. Ik zou het risico niet nemen.
Banden hebben een warmteprofiel, een temperatuurbereik waarbinnen ze optimaal functioneren. Racebanden kunnen meer hitte aan dan straatbanden. Een te warme PiPo kan zonder enige waarschuwing z'n grip verliezen en dan lig je in het decor.

Advies: Koop een paar gebruikte circuitbanden van een ZAC of Cup rijder. Voor die rijders zijn de banden niet meer goed genoeg voor race rondetijden, voor circuitdagen zijn ze vaak nog top. Voor rond de 50,-- voor een setje Pirelli Supercorsa's krijg je meer grip dan je je kunt wensen.

[handelaarsmodus aan]

Volgens mij heb ik eventueel nog wel een setje liggen *D

[handelaarsmodus uit]
Dat van die banden valt wel mee hoor, reed met de 500km van Assen 1:51 op rosso corsa's met een bokkende R6 uit 2004 (ding moet schijnbaar na 3 jaar stil staan nog een beetje loskomen :X).

Ben alleen bang dat die banden niet te veel heatcycles kunnen verwerken...
 
Laatst bewerkt:
Dat van die banden valt wel mee hoor, reed met de 500km van Assen 1:51 op rosso corsa's met een bokkende R6 uit 2004 (ding moet schijnbaar na 3 jaar stil staan nog een beetje loskomen :X).

Ben alleen bang dat die banden niet te veel heatcycles kunnen verwerken...
Nou, zo zie je maar weer.

De grootste beperkende factor in het racen blijkt toch iedere keer weer die aap die er bovenop zit... :+
 
Dat van die banden valt wel mee hoor, reed met de 500km van Assen 1:51 op rosso corsa's met een bokkende R6 uit 2004 (ding moet schijnbaar na 3 jaar stil staan nog een beetje loskomen :X).

Ben alleen bang dat die banden niet te veel heatcycles kunnen verwerken...

Ik rij met mijn circuit R6 2003 ook met Pirelli rosso corsa en heb er 6 circuitdagen meegedaan (wel met bandenwarmers) en ik rij 2.02 op Assen ( 3.02 Spa). Ze geven geen krimp en als ik jouw zo hoor kan zou ik nog flinke progressie met die banden moeten kunnen maken.
 
Ik rij met mijn circuit R6 2003 ook met Pirelli rosso corsa en heb er 6 circuitdagen meegedaan (wel met bandenwarmers) en ik rij 2.02 op Assen ( 3.02 Spa). Ze geven geen krimp en als ik jouw zo hoor kan zou ik nog flinke progressie met die banden moeten kunnen maken.

Ik rijd met Pilot Powers 2CT, wil me volgend jaar wel eens buigen over wat circuitbandjes. Eerst 11 september maar eens afwachten hoe het zo nog gaat..

Zag in de aangeboden sectie nog een leuke CBR voor weinig.. dus wie weet is zoiets wat volgend jaar.
 
Ik rijd met Pilot Powers 2CT, wil me volgend jaar wel eens buigen over wat circuitbandjes. Eerst 11 september maar eens afwachten hoe het zo nog gaat..

Zag in de aangeboden sectie nog een leuke CBR voor weinig.. dus wie weet is zoiets wat volgend jaar.

2.13 op assen is niet verkeerd hoor, pp 2ct prima banden daar kun je nog wel wat progressie mee boeken. Succes de 11e en een cbr voor op het circuit is zeker een goede keuze. Let wel dat er zo rond september/oktober behoorlijk wat circuitfietsen worden aangeboden en mijn ervaring is dat de beste fietsen in die tijd van eigenaar wisselen. Als je in het voorjaar gaat kijken kun je wel eens meer moeite hebben wat moois te vinden.
 
2.13 op assen is niet verkeerd hoor, pp 2ct prima banden daar kun je nog wel wat progressie mee boeken. Succes de 11e en een cbr voor op het circuit is zeker een goede keuze. Let wel dat er zo rond september/oktober behoorlijk wat circuitfietsen worden aangeboden en mijn ervaring is dat de beste fietsen in die tijd van eigenaar wisselen. Als je in het voorjaar gaat kijken kun je wel eens meer moeite hebben wat moois te vinden.

Thx :) Ik zal eea in de gaten blijven houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan