De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Bijna 2 ton op de supersport
Maak een fotootje als het zover is! *O*

Vandaag 40.000 bereikt:
full


Dus ... tijd om groot onderhoud te doen, en de onder garantie toegestuurde ketting/tandwielen set te plaatsen, en heel de achterkant eronderuit halen om meteen maar eens goed tekuisen ... :$
full
 
Dus ... tijd om groot onderhoud te doen, en de onder garantie toegestuurde ketting/tandwielen set te plaatsen, en heel de achterkant eronderuit halen om meteen maar eens goed tekuisen ... :$
Het is 40k he, niet 400k..
 
denk dat de eerste pagina eens bij gewerkt moet worden.
de kl standen van div- brommers loopt behoorlijk achter?
de mijne nu 86700 klik,s
 
Haha, nee, ik bedoel dat je al bij 40k de hele achterkant uit elkaar hebt.
Ha ja oke _O-

Maar ... de vorige eigenaar heeft ie volgens mij, gedurende de iets maar dan 22.000 km die erop stonden nog nooit de motor gekuist gehad :r

Nu ben ik ook niet zo een megapoetser :$ (gezien de motor vooral voor woon-werk dient), maar hoe deze erbij staat nu, dat is er toch echt over :')

En als dan toch de achterbrug eruit moet voor de ketting (ik bestel namelijk altijd een eindloze ketting), kan ik maar evengoed alles is onder handen nemen denk ik zo ;)
 
En als dan toch de achterbrug eruit moet voor de ketting (ik bestel namelijk altijd een eindloze ketting), kan ik maar evengoed alles is onder handen nemen denk ik zo ;)
Ik ben geen expert maar daarvoor hoeft de hele achterbrug er toch niet uit?
 
Net over de 55k met mijn XJR uit 2004.

Alle 55k zelf gereden.
Op wat 'dealer' kilometers na toen ze een fout hadden gemaakt bij 1000km beurt en ik stil stond op A4. Ze hadden de aftapschroef van het oliefilter scheef erin gedraaid/doorgedraaid. Olielekkage tot gevolg.
Kwamen hem overigens netjes halen met 3 man en een gratis huurmotor om mijn weg te vervolgen.
 
Ik ben geen expert maar daarvoor hoeft de hele achterbrug er toch niet uit?
Een eindloze ketting betekend dat deze reeds van in het fabriek geklonken is. Zo moet je zelf niet sukkelen om de sluitschakel perfect te sluiten.

Nadeel is dus dat je bij sommige (of bij veel) motoren de achterbrug moet lossen om de ketting door te steken. Ze er uit halen is niet altijd nodig als je handig genoeg bent. Gewoon de "scharnierpen" eruit en de brug zo ver uittrekken dat je de ketting erdoor kansteken.

Ik haal ze er steeds bewust helemaal af, dan kan ik overal goed aan om te kuisen. Mijn kettingen gaan tussen de 30.000 en 35.000 km mee, dan is een grondige kuisbeurt handig.

Alleen al vanwege al die vuiligheid zou ik liever een cardan hebben. Een riem mag ook, maar voorkeur is kardan
 
Mijn 1992er sc28 fireblade 900rr heeft tot vandaag 61.158km gedraaid waarvan vandaag 123km :Y was heerlijk weer...

Ik heb vorig jaar juli mijn rijbewijs gehaald en de motor ook gekocht,met 48.000 op de teller dus dat schiet aardig op sinds ik hem heb :] zeer te spreken over t ouwe beest.

plaatje bij t praatje
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/20150803_011735_zps4qxc7gqe.jpg"]afbeelding~][/URL]

Topfietsen he? Heb de mijne weggedaan met 85K op de klok, reed nog als vergif.
Heb er zelf 55K mee gereden en eigenlijk altijd met plezier (zolang het gas voldoende openstond).
 
Vorige week reed ik mijn trouwe motorscooter over de 100.000 Km.

Het is een ééncilinder 400 cc Yamaha Majesty van 2008 die ik voornamelijk gebruik voor woon/ werk verkeer; hij is al jaren probleemloos.

full
 
Laatst bewerkt:
Vorige week reed ik mijn trouwe motorscooter over de 100.000 Km.

Het is een ééncilinder 400 cc Yamaha Majesty van 2008 die ik voornamelijk gebruik voor woon/ werk verkeer; hij is al jaren probleemloos.

[afbeelding]

Netjes voor zo een bescheiden krachtbron. Is lekker goedkoop vervoer denk ik.
 
Is inderdaad goed te doen qua kosten...

Mijn vorige scooter was een Honda 250, ook daarmee heb ik de ton volgemaakt, ik had hem vanaf nieuw.
Deze krijgt niet eens zulk intensief onderhoud hoor, alles moet bij mij langer mee dan voorgeschreven. Belangrijk is goed omgaan met de techniek (vooral rustig warmdraaien) en niet altijd het uiterste ervan vergen. Technisch denk ik dat ie nog wel even meekan.
 
Het gebruik zal zeker meespelen. Sportieve eenpitters stonden nooit zo bekend om de lange levensduur, maar in een scooter lijkt het allemaal langer mee te kunnen. Ik kan nog wel even tot mijn scoot op de ton zit. Het zijn prima dingen om kilometers te maken.
 
Omaaaa!
hoge KM standen kosten nu eenmaal tijd...

Deze Vrijdag onderweg naar Paris even stilgestaan bij Kortrijk:

8b8edcc3a8de2838a191b78b9b0479e5
 
Vandaag de 66666km gepasseerd. Had de tripteller gereset en wilde een display met bijna allemaal 6en fotograferen maar het weer zat niet mee en heb de 66666 zelf niet eens gezien. :(
Op naar de 67890.
 
Ik wa vergeten een fotootje te maken van de 45.000km.
Dan maar iets meer:
full
 
De eerste keer dat ik hier post.

Vorige moto's:
Yamaha R6 2003: 211.000km
BMW S1000RR 2012: 110.000km

Huidige moto:
Yamaha R1 2015: 30.000km

Ja ik doe nogal veel km's, enkel woon- werk en tijdens de weekend rij ik niet. tenzij op circuit maar dat doe ik met een andere moto.
 
Mijn Diversion 900 staat momenteel op 128.000. 5 jaar geleden gekocht met 34.000 op de klok en me voorgenomen er zelf minimaal een ton bij te zetten. Dat is bijna gelukt, maar hij bevalt nog prima dus ik hou hem gewoon nog een tijdje.
 
Maak een fotootje als het zover is! *O*

Vandaag 40.000 bereikt:
[afbeelding]

Dus ... tijd om groot onderhoud te doen, en de onder garantie toegestuurde ketting/tandwielen set te plaatsen, en heel de achterkant eronderuit halen om meteen maar eens goed tekuisen ... :$
[afbeelding]


Nou dit ga ik echt niet doen bij 40000 km Heb ooit een nieuwe bandit gekocht zo ongeveer dezelfde techniek en heb er ruim 120 000 km mee gereden en dit zelfs niet gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan