Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

DSC_5092.jpg

Phillip Island Melbourne, last weekend.
 
Long time ago :}

mach%20III.jpg5.jpg


Ook mooi te zien de afgeschaafde middenbok, iedereen zei dat het niet stuurde maar ik kon er goed plat mee.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens de remmen waren top..... vooral in de regen :+ je moest al je rem inknijpen op 10 meter...... waar je stil moest staan.........met 50km/h _O-
 
Ja,die goede oude tijd,toen de mannen nog van staal waren 8-) ,jammer dat die 3cyl zo
duur geworden zijn,een nette betaal je zomaar 5000,- + voor,een 750 is helemaal
duur,voor de helft heb je een supermooie GT750,die motorisch een stuk beter zijn,
ook zijn onderdelen van een GT veel makkelijker te krijgen. :)
Ik heb diverse motoren gehad waarvan ik nu denk had ik die nog maar zoals een
cbx1000,rd350lc,s,z900 rickman,z1000,z1000r,xt500,rd500,Honda rs1000,t500,t350 in die tijd dacht je er niet over na dat het ooit liefhebbers motoren zouden worden,je verkocht gewoon je oude motor of ruilde hem in voor wat nieuws omdat je op
de oude uitgekeken was :)
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Bezoek uit België !

Mijn eerste motor ooit was, toen ik 18 werd in 1990, een Suzuki RG250 Walter Wolf.

Na een maand of 2 werd die al gestolen :(

Ik heb toen gezegd dat ik me ooit nog eentje zo uterug kopen en kijk, 20 jaar later staat ie er.

Een Walter Wolf in quasi showroomstaat van 1987 met maar 13390 km's op de teller.

Hier en daar is er een klein krasje en aan de linkerkant van het voorspatbord is een stukje plastic weg. Waarschijnlijk door er iets op te laten vallen want de motor is tot April van dit jaar altijd in handen geweest van dezelfde eigenaar, een Suzuki garage, waar ie de laatste 10 jaar stil stond.
De vorige eigenaar die ook met hetzelfde verhaal zit als ik ... eerste motor een Walter Wolf, kocht hem van hem voor 2500 Euro en moest hem al laten gaan na een paar maand en 300km verder wegens financiële problemen.
Toevallig keek ik dus maandag op google en daar stond ie.
Sinds maandag erop. Ik dezelfde avond gebeld, erheen gereden, 250 euro voorschot en 's anderendaags hem gaan halen voor in totaal 2250 euro.
Ik denk dat het wel een goeie prijs is voor de staat waarin de motor zich bevindt.
Enkel de banden moeten vervangen worden.
Ik heb zelfs het boekje nog en op het achterspatbord kleeft nog de officiëele Suzuki barcode. Iets dat er op de meeste, denk ik, al lang niet meer zal ophangen.

ww3.jpg


ww4.jpg


Ride safe,

KS.
 
Dat is nog een mooie,in zo,n staat zie je ze bijna niet meer.
 
Normaal gezien heb ik ergens bij mijn ouders in de garage nog de buddy cover liggen want toen de mijne 20 jaar geleden gestolen werd was mijn toenmalige vriendin mee achterop.
In het geval ik het niet meer zou hebben ... zijn die dingen moeilijk te vinden ?
 
Voor een 250 weet ik het niet, de laatste die ik gevolgd heb voor een 500 geen voor rond de 100 Euro weg.
 
Orgineel is zo,n cover waarschijnlijk nog te krijgen,hij staat nog wel bij Suzuki
in de prijslijst,alleen wel in 1 van de standaard kleuren,je zal de cover dus
moeten laten overspuiten,kost zo,n 250,- euro.
Of regelmatig op E-bay kijken of er 1 word aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens de remmen waren top..... vooral in de regen :+ je moest al je rem inknijpen op 10 meter...... waar je stil moest staan.........met 50km/h _O-

Grappig ik had vanmorgen even een gt750 boek uit de kast getrokken 'gt750 performance portfolio' hierin werd expleciet genoemt: Dankzij de dubbele schijven heeft hij de rem performance die gelijk is aan een superbike :+
 
Grappig ik had vanmorgen even een gt750 boek uit de kast getrokken 'gt750 performance portfolio' hierin werd expleciet genoemt: Dankzij de dubbele schijven heeft hij de rem performance die gelijk is aan een superbike :+


_O- _O- _O-
 
De enigste motoren uit die tijd die standaard goede remmen hadden waren Engelse
en Italiaanse motoren.Japanners begonnen pas eind jaren 80 fatsoenlijke remmen te monteren.
 
Hey allemaal,

Bezoek uit België !

Mijn eerste motor ooit was, toen ik 18 werd in 1990, een Suzuki RG250 Walter Wolf.

Na een maand of 2 werd die al gestolen :(

Ik heb toen gezegd dat ik me ooit nog eentje zo uterug kopen en kijk, 20 jaar later staat ie er.

Een Walter Wolf in quasi showroomstaat van 1987 met maar 13390 km's op de teller.

Hier en daar is er een klein krasje en aan de linkerkant van het voorspatbord is een stukje plastic weg. Waarschijnlijk door er iets op te laten vallen want de motor is tot April van dit jaar altijd in handen geweest van dezelfde eigenaar, een Suzuki garage, waar ie de laatste 10 jaar stil stond.
De vorige eigenaar die ook met hetzelfde verhaal zit als ik ... eerste motor een Walter Wolf, kocht hem van hem voor 2500 Euro en moest hem al laten gaan na een paar maand en 300km verder wegens financiële problemen.
Toevallig keek ik dus maandag op google en daar stond ie.
Sinds maandag erop. Ik dezelfde avond gebeld, erheen gereden, 250 euro voorschot en 's anderendaags hem gaan halen voor in totaal 2250 euro.
Ik denk dat het wel een goeie prijs is voor de staat waarin de motor zich bevindt.
Enkel de banden moeten vervangen worden.
Ik heb zelfs het boekje nog en op het achterspatbord kleeft nog de officiëele Suzuki barcode. Iets dat er op de meeste, denk ik, al lang niet meer zal ophangen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ride safe,

KS.

Mooie fiets, have fun with it!

Gr. Bas :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan