Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

..Nog nix gehoord/gelezen van Topham.. Nadine maar weer een mailtje gestuurd..

-Vaag mailtje terug gekregen dat ze sommige delen wel, andere niet hebben...
ik houd jullie op de hoogte..
Als iemand een alternatieve bron heeft voor de onderdelen die ik nodig heb houd ik me aanbevolen...
 
-Vaag mailtje terug gekregen dat ze sommige delen wel, andere niet hebben...
ik houd jullie op de hoogte..
Als iemand een alternatieve bron heeft voor de onderdelen die ik nodig heb houd ik me aanbevolen...

Zal niet makkelijk zijn,misschien E-bay.
 
Had Honda al een eeuw geleden,de NSR500 injectie van Itoh.De snelste 500 in die tijd.

'93 als ik mij niet vergis. Doohan heeft altijd geweigert van ermee te rijden, en na 1 jaar testen met Itoh is het stilletjes in de vuilbak verdwenen om er nooit meer uit te komen...
 
Het zou idd interessant zijn als de 2-takt nog zou mogen deelnemen aan de GP.
Met injectie en 50% minder verbruik komt dat er mss ooit van, de emissie gaat iig naar beneden, als het nou de kleppen machines voorbij streeft een mogelijkheid.
De tijd zal het leren. :W
 
Volgens mij had de honda 500 waterinjectie om de uitlaat temperatuur te beïnvloeden.
De reactie was te traag en is in de prullenbak verdwenen.
 
Volgens mij had de honda 500 waterinjectie om de uitlaat temperatuur te beïnvloeden.
De reactie was te traag en is in de prullenbak verdwenen.

hebben ze ook geprobeerd, maar was in 1994 ;)

(niet dat ik dat allemaal uit mij hoofd weet, maar even goegelen helpt wat )
 
Nieuwe topic-titel: :Y

Wie heeft er hier de grootste? })


_O-


(en dan bedoel ik natuurlijk de grootste tweetakt :') )
 
De grootste staat bij mij op het werk. Een 16 cilinder tweetakt diesel met 2 superchargers en 2 turbo's.
Volgens mij een detroit motor
Wordt gebruikt als noodstroom voorziening.
 
Jij werkt in een ziekenhuis? We deden veel klephuizen reviseren voor Wärtsilä motoren.. :) .. ik werk er niet meer.
Ik had toen een foto van mijn motor gemaakt, stom toevallig stond die andere er achter. :+ :t
 
Laatst bewerkt:
Nope werk gewoon op een fabriek maar waar noodstroom wel heel belangrijk is en vooral veel noodstroom.
 
Wel, ik denk niet dat het gaat lukken bij topham.. ik zal MP in de gaten houden of ik iets kan vinden waar de goede schuif etc al in zit, of idd ebay afzoeken...
 
Wel, ik heb niet echt de indruk, dat je mn postings goed leest, maar ik probeer ut nog 1x... :+

De carb die het goed doet op de 350 Jawa van Seba$ is de Mikinuni VM 28VC.

Evt zou de DS7 (250 cc 30 pk) ook nog kunnen VM 26 SC.

De latere v/a 1973 carbs zijn voor membraamblokken, ook de interne boringen verschillen van de boven genoemde.
Heb ik niet zelf verzonnen. :N

En ja, dat is idd BS. :Y

(Bijzonder Soepel van mij, dat ik het nog een keer vertel)

;)
 
Wel, ik heb niet echt de indruk, dat je mn postings goed leest, maar ik probeer ut nog 1x... :+

De carb die het goed doet op de 350 Jawa van Seba$ is de Mikinuni VM 28VC.

Evt zou de DS7 (250 cc 30 pk) ook nog kunnen VM 26 SC.

De latere v/a 1973 carbs zijn voor membraamblokken, ook de interne boringen verschillen van de boven genoemde.
Heb ik niet zelf verzonnen. :N

En ja, dat is idd BS. :Y

(Bijzonder Soepel van mij, dat ik het nog een keer vertel)

;)

Goed, ik had dus begrepen -op blz 81-dat met de door jou genoemde schuif, naald en gasbuis de carb die ik heb het wellicht ook zou doen, maar dit heb ik dus kennelijk verkeerd begrepen, mijn excuses..
 
Laatst bewerkt:
Nou, je hoeft je niet te verontschuldigen. :N

Het kan zijn, dat het nieuwere type ook het goed doet met de "de oude" specs.

Maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iem. die veel googled het weet..... :?

Maar ter zake, wat heb je nu in huis? Een goede gasschuif heb ik niet meer, maar nog wel de goede mengbuis.
Hoofdsproeier 100 heb ik ook nog wel. Stat.sproeier moet je zelf regelen. Ik ga er van uit, dat de Jawa wat minder mengsel nodig heeft dan een Yam.

Hoor ut wel. Mag ook per pm.

;)
 
Vreemd, volgens topham bestaat er geen vm28vc..?-En google ook niet.. tikfoutje?- en ze vragen of ik de delen nog wil hebben of niet..
Zou ik de 25 stat sproeier kunnen opboren naar 40 of zal de mengbuis van een .40 anders zijn?
Wat ik niet snap- niet kwaad bedoeld, dat je eerst zegt dat het niet kan in deze modernere/dat ik 't verkeer begrepen heb en dan wel?

goed ik ben vandaag ook niet in m'n beste doen.. de motor loopt misschien moet ik het hier bij laten..
 
Laatst bewerkt:
Topham zegt;
Der RD Vergaser ist ein VM Vergaser ( VM heißt, das der Vergaser ein Rundschiebervergaser ist ) und alle VM Vergaser sind prinzipiell gleich aufgebaut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan