Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Tja, dan heeft Yamaha jarenlang carburateurs gemonteerd die, (volgens google, en die kan het weten), helemaal niet bestaan. ;(

Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? :(


No hard feelings, maar I rest my case. :W

In goed nederlands, ik ben er klaar mee.

;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan heeft Yamaha jarenlang carburateurs gemonteerd die, (volgens google, en die kan het weten), helemaal niet bestaan. ;(

Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? :(


No hard feelings, maar I rest my case. :W

In goed nederlands, ik ben er klaar mee.

;)

Ik ook, ik snap er ook geen fuck meer van..
 
Je zou ook nog een Suzuki carb kunnen overwegen,bijvoorbeeld van de (G)T500,
die motor heeft ook geen membraan.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook nog een Suzuki carb kunnen overwegen,bijvoorbeeld van de (G)T500,
die motor heeft ook geen membraan.

Dank voor de tip..
ik laat 't even rusten.. van 1 iemand gehoord dat hij dezelfde carb heeft op zijn jawa, de verkoper zegt is een andere.
Is wel een mikuni rondschuif, maar geen vm,
1 zegt maakt niet uit, ander zegt groot verschil...
aanbevolen type lijkt niet te bestaan..
Ik heb eerst meer info nodig..
 
Ok dan maar ff mijn bijdrage,

Mikuni en ook Topham maken er allemaal een zooitje van tenzij je exact weet wat wat is en dat is helaas lastig bij mikuni.

Gelukkig heb ik er wel een paar liggen (niet te koop) en dat verduidelijkt het dus wel iets.

Gijs zijn verhaal is voor een deel waar, Voor de meeste air cooled yamaha's is een R5 carb de beste keuze dit komt door de air intake achter op de carb en de en de naald buis, daar lopen ze gewoon mooier op, meerdere malen getest.
Ook voor de membraan fietsen is deze te prefereren al moet daar wel een grotere sproeier in vanwege het membraam.

Om een idee te geven dit is een mikuni aanduiding;

Mikuni VM28SC. 36102.
Mikuni VM28SC. 1A200.

Beide VM28 maar niet hetzelfde, snap je het nog??

Op de carbs vind je dus alleen maar de aanduiding bv 1a200, en eigenlijk geeft dit nummer het type aan, maar zou je wel kunnen zeggen dat bijna alle VM28 carbs hetzelfde zijn op kleine verschillen na, en zit er op elke jaargang en cylinder inhoud wel weer een iets ander model.

maar in basis zijn het allemaal VM28 Carbs.

IMG_0806.jpg


Dit betreft dus een VM28 1A200 en hoort op de RD 250.

check deze incomplete lijst maar eens, http://www.rd400.de/Technik/Technik704.html

De Carb waar Gijs het over heeft is deze;

IMG_0807.jpg


de VM28 278A2 originele carb van mijn Yamaha R5

en om de verschillen nog even aan te geven de volgende pic;

IMG_0808.jpg


Links de RD250 carb en rechts de originele R5 carb waar je duidelijk de open lucht inlaat opening kan zien (midden onder) en de voor alleen op de R5 gebruikte "naald buis"

wat dus vaak wordt gedaan is de naald buis vervangen voor een R5 model, en de koperen nippel achter uitboren zodat het weer een R5 achtige carb wordt of dat dit werkt ik heb geen idee, maar ik denk dat je meer meerdere carbs zonder meer een goed resultaat moet kunnen behalen.

Echter afstellen tja dat kan lastig zijn, maar als kinderen zaten we vroeger al van alles en nog wat op onze brommert te monteren als het maar groter was dan de standaard 10mm, alles wat je nodig had was gedult heel veel geduld, en een doos sproeiers.

Rest nog de gedachte dat de VM28 278A2 Carb de meest gewilde zijn door hobbyisten, classic racers en ook nog eens zeker in europa zeer schaars vraag ik me af of je daar echt achteraan moet gaan.

Ook op Ebay zie je vaak R5 Carbs maar zelden de originele, maarja het verkoopt wel lekker als het een R5 label heeft, echte zijn er wel maarrrr http://www.ebay.com/itm/NOS-Yamaha-...ash=item2a66f869cd:g:wZcAAOSws8ZXHXC9&vxp=mtr

250-300 Dollar voor 1 carb....

Succes :P
 
Laatst bewerkt:
En Topham maar zeggen, alle VM carbs zijn hetzelfde :N

Ohh echt niet he, ik heb nog een vastgelopen zuiger die dat bevestigd, ooit eens een set rd 350 carbs op me R5 gezet met het idee die zijn nieuwer moet toch beter zijn niet.


Zelfde sproeier bezetting enz, en gas erop tja 1km verder wist ik beter :)
 
Dank voor de info.. eens kijken of ik de onderdelen van topham los kan krijgen- ik denk het niet- en dan gewoon eens proberen.. beginnen met een grote sproeier.
De door gijs genoemde 40 stat. sproeier lijkt wel erg groot.. std. zit er 25 in..
 
Anders zou ik het eens proberen bij een 2takt scooterboer, die hebben vaak ook van alles liggen, of Theo Louwes in Hoogezand.
 
Anders zou ik het eens proberen bij een 2takt scooterboer, die hebben vaak ook van alles liggen, of Theo Louwes in Hoogezand.

Dat eerste heb ik al gedaan in de buurt geen succes.. er lijkt nog weinig mikuni gebruikt te worden.
Dhr. Louwes heeft 't spul -net- niet liggen..
Toch dank voor de tip!
 
Ik ben met de CR500 bij twee testbanken geweest.
Die wilden de benzine/luchtmeter er niet inhangen. :+
 
Op een duits forum vond ik..
An meiner Jawa 638 habe ich einen Mikuni VM28-57 eingebaut und viel Zeit für die Abstimmung investiert. Als das Beste für meinen Motor stellte sich folgendes heraus: LLD 55, HD 130, Nadel 5DP39 an dritte Kerbe von oben. Seitdem habe ich ca. 10.000 km zurück gelegt und der Motor zieht in allen Drehzahlbereichen sehr gut. Hochgeschwindichkeit 130km/h laut GPS Gerät (mit 19er Antriebsritzel).

dus, wat is/waarop zit een vm28-57?

Ik blijf het vreemd vinden.. ik heb 2 mikuni rondschuiven, maar geen VM, volgens topham stiekum/een beetje wel VM.
Er zijn veel soorten/typen maar welke ik heb is niet duidelijk.. Er staat nergens een nummer of type op...EDIT/ 1 van de 2 is kennelijk een type 360, we zijn weer wat wijzer.
EDIT2/ ik heb nog een mikuni huis liggen waar ook 360 op staat, maar toch heel anders is.. :?

Anders zou je misschien.. ergens.. waar ze deze crabs kennen kunnen navragen of het uberhapt mogelijk is deze met succes uit te rusten voor een zuigergestuurde motor..
 
Laatst bewerkt:
Op een duits forum vond ik..
An meiner Jawa 638 habe ich einen Mikuni VM28-57 eingebaut und viel Zeit für die Abstimmung investiert. Als das Beste für meinen Motor stellte sich folgendes heraus: LLD 55, HD 130, Nadel 5DP39 an dritte Kerbe von oben. Seitdem habe ich ca. 10.000 km zurück gelegt und der Motor zieht in allen Drehzahlbereichen sehr gut. Hochgeschwindichkeit 130km/h laut GPS Gerät (mit 19er Antriebsritzel).

dus, wat is/waarop zit een vm28-57?

Ik blijf het vreemd vinden.. ik heb 2 mikuni rondschuiven, maar geen VM, volgens topham stiekum/een beetje wel VM.
Er zijn veel soorten/typen maar welke ik heb is niet duidelijk.. Er staat nergens een nummer of type op...EDIT/ 1 van de 2 is kennelijk een type 360, we zijn weer wat wijzer.
EDIT2/ ik heb nog een mikuni huis liggen waar ook 360 op staat, maar toch heel anders is.. :?

Anders zou je misschien.. ergens.. waar ze deze crabs kennen kunnen navragen of het uberhapt mogelijk is deze met succes uit te rusten voor een zuigergestuurde motor..


VM28 360 =

VM28 36000 of
VM28 360A2

Hebben beide op Yamaha RD 350 gezeten de 36000 op Rd350/B

Is net na de eerder genoemde R5 carb gekomen, zou zonder meer goed moeten werken en kan idd aangepast worden met delen van het eerdere model.

Lucht kanaal is zelfs al open als het goed is met dat model.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan