Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Nou, ik kom net uit Roemenië terug zoals jullie bij reizen en toeren kunnen lezen maar ik zou daar nix uit handen geven.. :N _O-
 
Sammie,
Kun je ons laten weten waar je de 1967 mono jawa hebt laten opvoeren. Ik zou het in ieder geval willen weten :Y
 
Sammie,
Kun je ons laten weten waar je de 1967 mono jawa hebt laten opvoeren. Ik zou het in ieder geval willen weten :Y

Bij een Duits bedrijfje aan de andere kant van de grens.
Hij heet Hartmut Kunkel en woont/werkt in Prenzlau..
Ik overweeg de 1967 350 twin daar ook te laten doen, hij zou dan ca. 22 pk krijgen tegenover de originele 18.
dat moet wel geneog zijn voor een 1 tandje groter tandwiel, en wellicht nog een reden na de keuring het frame te ontmantelen en wat stijver te maken..
 
22pk, wouw _O- ,zelfs de meest antieke Japanse 350 had bijna het dubbele vermogen :Y :+
Getuned kon dat oplopen naar 60pk.
 
Laatst bewerkt:
22pk, wouw _O- ,zelfs de meest antieke Japanse 350 had bijna het dubbele vermogen :Y :+
Getuned kon dat oplopen naar 60pk.

De jawa is ook met een heel ander doel/idee/concept ontworpen..
Het is dat 'charme' wat ik in oostblokbarrels leuk vind.
Ik denk dat japanners al heel vlug de nadruk legden op 'sport' vermogen en prestige.
Wellicht dat de concurrentie tussen de Japanse merken deze wedloop heeft versnelt.

Op Hardenberg vandaag een babbel gehad met iemand die een als nieuwe kawa 250 3 pitter 2 takt te koop had..
Lijkt me erg leuk lopen.
De prijs was bijna 7 mille..
 
Zeg, mag ik vragen,
Ik meng in al 'mn barrels halfsynthetische addinol(406)
wat mensen jullie in de sportmaschines? Castrol volsyntheet?
 
Op Hardenberg vandaag een babbel gehad met iemand die een als nieuwe kawa 250 3 pitter 2 takt te koop had..
Lijkt me erg leuk lopen.
De prijs was bijna 7 mille..

7 mille nou die moet dan wel beter als nieuw zijn geweest en dan nog is het een heel erg hoge prijs.
 
Ik heb een tijdje hema volsyntheet gebruikt.. kwam gewoon de dempers weer uitdruppelen.
Wellicht is deze olie 'te goed' voor de laaggetunede jawa..
 
Fimpje over Nol Bikker Kawa (2takt)man bij uitstek!

Titel is ook wel leuk _O-
"Nol Bikker: de man met het groenste bloed van Nederland" daar denken ze bij Groenlinks toch anders over......
 
Laatst bewerkt:
De jawa is ook met een heel ander doel/idee/concept ontworpen..
Het is dat 'charme' wat ik in oostblokbarrels leuk vind.
Ik denk dat japanners al heel vlug de nadruk legden op 'sport' vermogen en prestige.
Wellicht dat de concurrentie tussen de Japanse merken deze wedloop heeft versnelt.

Op Hardenberg vandaag een babbel gehad met iemand die een als nieuwe kawa 250 3 pitter 2 takt te koop had..
Lijkt me erg leuk lopen.
De prijs was bijna 7 mille..

Vergeet niet dat de Jappen een versnelde vooruitgang hadden op tweetaktgebied door overlopen van MZ coureur Ernst Degner naar Suzuki in '61...
Moet ik als liefhebber van tweetakten/Oostblokbarrels/MZ rijder toch ff vermelden 8-)
Maar gegeven moment heb je gewoon beiden staan...MZ voor woon/werk,Yamaha RD's voor de fun :]
 
Jupiter triple caféracer

Project Beckman | Inazuma café racer

001.jpg


003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat de Jappen een versnelde vooruitgang hadden op tweetaktgebied door overlopen van MZ coureur Ernst Degner naar Suzuki in '61...
Moet ik als liefhebber van tweetakten/Oostblokbarrels/MZ rijder toch ff vermelden 8-)
Maar gegeven moment heb je gewoon beiden staan...MZ voor woon/werk,Yamaha RD's voor de fun :]

Is een heel erg mooi boek over geschreven.
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me laten vertellen dat jawa anders erg veel race-patenten zou hebben.. :Y O-)

Ik heb eens een camping beheerder ontmoet die zo'n IFA bk350 had, een boxer tweetakt met cardan.. Lijkt me een erg leuk ding..
 
Deze is mooi van lelijkheid :Y
Pas geleden is een zooitje van die koffieracers bekeken op MP,eigenlijk begin je dan
bijna een apk te wensen,wat een levensgevaarlijke gedrochten zitten daar tussen :? :)

Als je die trekkerbanden ziet die om veel van die dingen zitten dan kan je er geen bocht mee door.
 
..En heeft iemand hier wel een C-merk mmengolie geprobeerd, vb euro van nog geen 4 euro/Liter?
Zou je werkelijk verschil in slijtage of deposities zien?
 
Tsja, dat begrijp ik heel goed.. men wil 'zeker' zijn.. en wellicht wordt er aan merkgebonden kwaliteitsimage heel veel geld verdient.
Vergelijkende tests zullen moeilijk uitvoerbaar zijn.
Wel, ik heb net 20L-5E/L. Argos halfsyntheet besteld.( zo noem je een oliemerk toch niet? _O- )
Ik meen dat de api/jaso hetzelfde is als de Addinol 406 die ik normaal gebruik..
 
In het Jawa gedeelte zijn er die Aldi Lidl en of action olie in knikkeren, Maarja een Jawa rijdt volgens mij zelfs op frituurvet...... gebruik zelf castrol al was het maar voor de geur!
 
In het Jawa gedeelte zijn er die Aldi Lidl en of action olie in knikkeren, Maarja een Jawa rijdt volgens mij zelfs op frituurvet...... gebruik zelf castrol al was het maar voor de geur!
Castrol heeft alleen mineraal of volsyntheet?
Putoline heeft volsyntheet met aarbeiengeur, misschien is dat wat voor je?
-Ik ben er zelf stiekum ook wel nieuwschierig naar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan