Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

ik heb me alleen niet ingeschreven
mag je dan wel komen?


[message]http://www.2taktdag.nl/inschrijven-1/[/message]

(...)

Er is van 9.30 uur tot 12.00 uur een onderdelenbeurs. De handelaren mogen niet voor 8.30 uur op het terrein

De vertrektijd van de toerrit is 12.30 uur. Er kunnen maximaal 250 voertuigen deelnemen.

Let op ! Inschrijven voor de toerrit is verplicht. Dit kan door middel van onderstaand formulier in te vullen. Als invullen van onderstaand formulier niet lukt, stuur dan een e-mail naar 2taktdag@gmail.com.

inschrijven lijkt me alleen voor de rit ... lijkt me dat het openbaar is verder. Zullen het zien :z
 
@RG-Gamma, wat voor membranen had die NS waar je het over had? Uit de motorcross ben ik bekend met Boyessen. Lijkt me wel interessant om hier wat meer over te weten.
 
@RG-Gamma, wat voor membranen had die NS waar je het over had? Uit de motorcross ben ik bekend met Boyessen. Lijkt me wel interessant om hier wat meer over te weten.
Dat had de vorige eigenaar gedaan,ik weet nog wel dat het carbon plaatjes waren,maar
het merk weet ik niet meer het is al 10 jaar geleden dat ik de NS had.
 
Tja dat vind ik ook vreemd,als je op de site kijkt staat er alleen informatie over inschrijven voor de toerrit. En dat wil ik helemaal niet,ik wil alleen mijn brommert daar parkeren en rondkijken wat er staat en rookt/rijd.

Kan me niet voorstellen dat dat niet zou kunnen.
 
Hoi, ik kom er redelijk vaak langs, mijn moeder woont daar. Ben er ook wel eens gewoon gestopt bij het Draaiboompje. Toen ze de dag er ook organiseerden, je kan gewoon gratis zonder aanmelden het grasveld er tegenover op, en de motoren en handel/kraampjes zien. Alleen voor de rit denk ik dat je je moet inschrijven.

Groeten en een fijne dag allen die gaan iig. :]

:W
 
de GT staat afgesteld en loopt stationair nu 1k rpm, na gas geven komt ie rap terug en loopt weer mooi... rijdt ook lekker...

maar rechteruitlaat blijft roken. Heb wel eens te horen gekregen dat ie dan te rijk staat afgesteld, maar volgens mij is ie juist wel mooi synchroon nu... trekt ook rap op.

Bij 120km/u rookt ie absurd veel, maar dan uit alle 4 de uitlaten...misschien afstelling van het pompje toch aanpassen? Staat nu op hoe die hoort te staan. Roken mag het best wel hoor, bij accelereren...maar constant (zoveel) lijkt me ook zo overdreven

ideeën?
 
de GT staat afgesteld en loopt stationair nu 1k rpm, na gas geven komt ie rap terug en loopt weer mooi... rijdt ook lekker...

maar rechteruitlaat blijft roken. Heb wel eens te horen gekregen dat ie dan te rijk staat afgesteld, maar volgens mij is ie juist wel mooi synchroon nu... trekt ook rap op.

Bij 120km/u rookt ie absurd veel, maar dan uit alle 4 de uitlaten...misschien afstelling van het pompje toch aanpassen? Staat nu op hoe die hoort te staan. Roken mag het best wel hoor, bij accelereren...maar constant (zoveel) lijkt me ook zo overdreven

ideeën?

Ja, langere tijd 120 rijden en kijken of hij dan nog rookt...
Mijn jawa rookt ook in het begin op hogere snelheid als hij eerst vewel korte/langzame ritjes heeft gedaan.. iets met olie dat in de dempers of onder de zuigers beslaat denk ik..
 
Ja, langere tijd 120 rijden en kijken of hij dan nog rookt...
Mijn jawa rookt ook in het begin op hogere snelheid als hij eerst vewel korte/langzame ritjes heeft gedaan.. iets met olie dat in de dempers of onder de zuigers beslaat denk ik..


toen ik voor het eest met de 380 de weg opging naar een toerrit van de KJMV die starte in Veenendaal.......was er die morgen een plaatselijke mistbank van Amersfoort naar Veenendaal
echt belachelijk veel.

maar tijdens de toerrit werd het steeds minder.

paar weken later ging ik een ritje doen in het mooie Limburg en toen was het roken over na een paar km die dag probleemloos zo'n 550 km gereden
 
toen ik voor het eest met de 380 de weg opging naar een toerrit van de KJMV die starte in Veenendaal.......was er die morgen een plaatselijke mistbank van Amersfoort naar Veenendaal
echt belachelijk veel.

maar tijdens de toerrit werd het steeds minder.

paar weken later ging ik een ritje doen in het mooie Limburg en toen was het roken over na een paar km die dag probleemloos zo'n 550 km gereden

Ja dat is vaak het probleem met 2 takten ,ze worden meestal voor korte ritjes gebruikt,en te langzaam mee gereden dan branden ze niet goed schoon,dus de remedie is dan ook rij een flink stuk met hogere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, had er meer van verwacht. Maar goed dat ik niet helemaal vanuit Groningen ben afgereisd. Heb lekker op de 500 tweetakt op noppen (CR500) op de crossbaan rondgeploegd.
 
Ik was er al om 9.30 ,er was toen, op een paar brommertjes na, nog niemand,erg tam.
Ben een half uurtje gebleven en daarna naar huis geknettert.

Ik was er om iets voor 12 uur, toen stonden er veel mooie machines, vooral het wegrijden van de toerrit was gaaf tussen 12 en 12.45 in kleine groepjes. Maar om hiervoor uit Groningen te komen, nee, dan kan je beter naar het nationaal veteranentreffen in Woerden gaan in september.
 
Mooie film. Ik heb dus toch wel wat gemist. Vond de RD 250 ook leuk om te zien aangezien ik er zelf ook zo een heb. Zag dat de huidige eigenaar deze al 30 jaar in zijn bezit heeft. Zo'n GT380 als waar jij op rijdt heb ik zelf ook ooit gehad. Had jij een choke bediening aan het stuur? Kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook had.
 
Dank! Het was inderdaad erg leuk. Wat mij betreft wel leuk om te komen, zelfs vanuit Groningen... :+
Mn GT380 heeft carburateurs van de eerste 2 jaar. Dat zijn dan 3 van die lossen carburateurs. De choke zit dan op het stuur. Ik denk dat de choke bij het latere model (die wel als één aan elkaar zitten en met een push/pull cable te bedienen zijn) op de carburateur zelf zitten. Misschien dat dat het was?
 
images

Zoals dit (kleine foto, maar je ziet de choke)
 
Klopt ja, volgens mijn herinnering zat de choke inderdaad zoals op de foto. Mijn GT 380 was van 1975 dacht ik. Kocht ik toen (1980) als opknapper voor 200 gulden...
 
Mooi filmpie,die 2 takt auto,s zijn uit de jaren 50 en 60 gemaakt door oa DKW,Messerschmitt,Wartburg,Saab en de Oostduitse Trabant zelfs
tot eind jaren 80.Saab heeft zelfs een V8 2takt prototype gemaakt.
En ze zijn niet allemaal zo stil,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan