Le Side-car Voxan!

ik snap het wel hoor Erwin. ik zat toen net tussen 2 mislukte hard operaties in [ dus toen was ik zelf nog slechter dan slecht ] . plus dat we dus eigenlijk nu gewoon het werk van BSC aan het namaken zijn zijn.

dus het denkwerk is van jan willen en guido. :Y
 
Laatst bewerkt:
ja mijn kamaratski zij ook al hoe bepalen we nu de juiste plaats van de gaten . maar deze centerboutjes had ik ooit lang geleden al eens bedacht en uitgevoerd bij en ander klusje.

 
Laatst bewerkt:
ik had dus toch ook maar een nankang as-1 165 45 17 besteld en die vandaag op een voor velg laten leggen .

 
Laatst bewerkt:
het profiel van de NS-2 is wel veel mooier dan deze maar ik ga toch voor meer hoogte . deze is in omtrek net zo groot als een versleten 120-70-17 motor voor band.
 
de werkelijke maat die er hier overblijft op de 3,5 J motor velg is 142MM. [ dus 2MM meer dan de NS-2 band ].


dat houd dus in dat ik met deze band aan beide zijde in de voorvork nog 5mm ruimte over heb.
 
Laatst bewerkt:
jeb nu de keuze uit de volgende 3 bandenmaten .


linker band Nankang NS-2 165-40-17
middelste band Nankang AS-1 165-45-17
rechter band alle motorbanden 120-70-17

 
Laatst bewerkt:
En het prijs verschil valt wel mee zie ik.
Wat is het voor/na deel van een platte autoband t.o.v een ronde motorband?
 
Laatst bewerkt:
En het prijs verschil valt wel mee zie ik.
Wat is het voor/na deel van een platte autoband t.o.v een ronde motorband?

hoi Big Mouth.

de ronde motorband is bij mij al versleten tussen de 2 & de 3 duizend KM. ik hoop met deze smalle auto band toch wel wat meer KM te rijden voor dat hij versleten is. plus dat ik met de ronde motor band in de snelle linkerbocht wel wat last had van onderstuur . maar ervaring met de auto band heb ik nog niet dus de voor en nadelen kan ik nog niet tegen elkaar afwegen .
 
Laatst bewerkt:
Een metzeller lasertec gaat veel langer mee dan 3000 km. Ziet er wel dikker uit met die autobanden 👍
 
Bedankt voor de info, denk dat het ook wel met rijstijl te maken heeft.
Ik ben niet zo wild meer,zal de leeftijd wel zijn :-)
Mijn schommel is in de maak, en er komt het orginele wiel in,
met een nog goede heidenau band.
Die maar eerst opmaken.
Tegen die tijd hoor ik wel de ervaringen met de nankang's.

grt rein
 
Ja Rein het heeft natuurlijk heel veel te maken met hoe je de banden gebruikt . toen ik voor het eerst zijspan ging rijden kon ik ook bijna een keer zo lang met de voorband. tijdens onze laatste zijspanvakantie vroeg mijn vrouw wat piept daar zo. heb ik maar verteld dat er in de hars in Duitsland heel ander asfalt word gebruikt dan in Nederland . toen kon ik dus ongehinderd de bocht door piepen .
 
de klem om de voorvork bij aanbouw van het zijspan is nu ook aan vervanging toe. het was ook de bedoeling om die toch te vervangen [ was maar tijdelijk ] want RVS en ALU gaan nu eenmaal niet samen.


het rot al aardig in.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan