regenkleding

super john

MF'er
2 mrt 2006
37
0
maastricht
hallo, wie weet wat is het beste merk regenkleding is en het langste droog houdt, en het kleinste is zodat het niet te veel plaats inneemt, en wat kost zoiets ongeveer.

bij voorbaat dank.
 
Ik heb een regenoverall van Rev'it en deze bevalt uitstekend. Kostte volgens mij iets van 60 euro. Kan helemaal opgevouwen worden en is dan net zo groot als een grote broodtrommel.
 
Komo, weegt bijna niets, kost bijna niets, absoluut waterdicht *D
 
Laatst bewerkt:
standaard regenpak. na jaren trouwe dienst gister de binnencoating overleden @ 160 met tegenwind. dus thuis lag de vloer onder de stukjes binnencoating. maar daarvoor tijden lang droog gehouden. en de jas heeft me wel 100% droog gehouden. jas van 10-20 euro gewoon een simpel jassie.
 
Heb de Stormchaser van Polo-motorrad.de
gehele combi is 70,-. is ook klein van pak formaat.
Het ademt waardoor je het minder (snel) benauwd krijgt mocht je met wisselvallig weer ineens weer vol met de zon op je bakkes rond rijden.
 
Regenpak van de Hema. Eigenlijk een fietspak, maar heeft jarenlang trouwe dienst gedaan. Nu na ruim 7 jaar is niet meer helemaal waterdicht.....
 
Waterdicht en ademend, opvallend, reflecterend en niet net-echt nep-politie-fluoricerend:

7161ad7225d87e6b8602361e0ee06ff7_35.jpg


Jack: v.a. 34,95; broek 27,95; overall 69,95

57c508638faea15e1e2b3eaab9faa07a_10.jpg


Via: Motorradbekleidung günstig kaufen bei POLO Motorrad
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jas van difi en die is perfect waterdicht. De prijs bepaalt vaak de kwaliteit van de afwerking van een stoffen jas en dus indirect ook hoe waterdicht die is. Die fluo vestjes van hier boven zijn leuk maar beschermen niks -> dus moet je die over bv. je leren combi trekken wat mij niet echt gemakkelijk lijkt.
 
De regenoverall van Difi bij Motoport vandaan doet al jaren goede dienst. Zo over je pak heen te trekken en op te vouwen tot de zelfde grootte als een heuptasje. Wat dat ding gekost heb weet ik niet meer, iets met guldens ofzo.
 
regenoveral van MQP, zelfde idee als hierboven al genoemd is.

werkt prima, alleen na langdurig en veel regen komt het bij het kruis wel door de rits zetten.
Ben er verder wel tevreden mee, maar 100% dicht is het dus niet.
 
Mijn pak is gewoon van zichzelf al waterdicht (nou, gaat natuurlik niet vanzelf, komt door Gore-Tex *O* ). Dus geen gekloot met regenpakkies voor mij :)
 
Heb ook een overall van Heintje, idd iets van 60 euro.
Is 100% waterdicht maar .... gevoerd dus word warm wat soms ook weer een voordeel is.... nu alleen nog iets voor mijn laarzen..
 
Bij aad van kekem motoren een overal gekocht (zelfde als bij louis.de) simpel zwart ding voor iets van 40 euro. Neemt bijna geen ruimte in en is lekker droog wat wil je nog meer :)
 
hallo allemaal, nou bedankt voor jullie snelle reactie's. :} :}
ik denk dat ik hier bij polo in aachen eens even ga kijken van de week.

we zijn verleden weekend naar de mosel geweest en zondag de hele terugweg regen gehad en we waren door en door nat, dat gebeurd ons niet meer. '( '(

nogmaals bedankt.
 
Mijn regenpak (losse jas en broek) heb ik bij Trekpleister gekocht voor € 17,50.
Het is vrij dik materiaal, niet heel plastic-achtig maar wel 100% waterdicht.
Het voordeel van een tweedelig pak is dat als het toch een beetje vochtig wordt van binnen, het toch nog goed uit te trekken is. Dat heb ik bij overall's wel eens anders gezien.
Het zit niet heel strak, maar daardoor kun je ook nog bewegen.
 
Regenpak van de Action. 12 euro of zoiets.
Prima droog na ruim drie uur stromende regen.

Mijn pak (Büse) is op zich goed waterdicht maar als ik op voorhand weet dat ik drie uur te rijden heb in de regen, dan een paar uur op kantoor zit, en dan mijn natte spullen terug aan moet om wer drie uur terug te rijden, dan pak ik er een regenpak bij.
Anders is de boel wel erg klam en koud op de terugweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan