Dé najaarsrit 1.0, de wintervoering editie, 10-10-2010

Ik doe niet mee! Had 'm als favoriet gedaan om tegen die tijd even te kijken, maar zit dan onverwacht in Barcelona :P Dus dat wordt 'm niet :P
Veel plezier iig!
 
Het hele verhaal...

Afgelopen maandag had ik op m'n laatste vakantie dag nog ff zin in een mooi ritje. Het weer zat mee dus hup op de motor.

Na een paar honderd km's was ik het zat en zette koers naar huis.
Nog ff binnendoor kom ik achter een tracktor met wat auto's er achter. Ik bedacht me nog pas op dat die auto's niet gaan inhalen...

Toch ging ik inhalen en gingen er helaas ook 2 auto's inhalen waardoor de tweede auto voor de eerste moest remmen en ik heel hard voor de tweede. Ik probeerde nog te ontwijken. Maar helaas ik tikte nog net z'n achterlicht aan en raakte daardoor in onbalans bij denk ik 10 a 20 km/u.

De motor viel precies op m'n voet en die kon ik er niet af krijgen dus een flinke ruk was nodig om 't been er onder vandaan tehalen.
Diedeed (en doet) meteen veel pijn.

Een klassieke fout die ik absoluut had kunnen voorkomen door wat minder gejaagd te rijden

De chauffeur van de auto stopte en hielp samen met nog iemand mij en de motor aan de kant.

Ik m'n vriendin gebeld en gauw gaan zitten. Komt er iemand vragen hoe het gaat. Ik zet goed... zie ik dat het de tante van m'n vriendin is. Zij was zo lief om bij me te blijven totdat m'n vriendin kwam.

In de auto naar het ziekenhuis kreeg ik de tip om gewoon naar de huishartsenpost te gaan omdat daar de wachttijd korter was dan bij de EH.

De dokter bleek ook een motorrijder te zijn en twijfelde of er iets gebroken was of niet... en tevens kwam er een vriend van ons aan die de ICT bij doktersposten verzorgd. Hoe toevallig allemaal.
De dokter verwees me dus door naar de EH.

Daar kon ik naast een andere motorrijder plaatsnemen die bij het parkeren van de motor door zijn knie was gezakt. En naar later bleek ook het een en ander had gebrokenen werd opgenomen in 't ziekenhuis.

Na foto's en een CT bleek dat een of twee m'n middenbeensvoetjes gebroken had. Dus werd ik ook ingegipst.

Maw another one bites the dust. Ik weet hoe ik had kunnen voorkomen en dat frusteert me nog 't meest.....

Groeten,

Jan Roelof
 
Het hele verhaal...

Afgelopen maandag had ik op m'n laatste vakantie dag nog ff zin in een mooi ritje. Het weer zat mee dus hup op de motor.

Na een paar honderd km's was ik het zat en zette koers naar huis.
Nog ff binnendoor kom ik achter een tracktor met wat auto's er achter. Ik bedacht me nog pas op dat die auto's niet gaan inhalen...

Toch ging ik inhalen en gingen er helaas ook 2 auto's inhalen waardoor de tweede auto voor de eerste moest remmen en ik heel hard voor de tweede. Ik probeerde nog te ontwijken. Maar helaas ik tikte nog net z'n achterlicht aan en raakte daardoor in onbalans bij denk ik 10 a 20 km/u.

De motor viel precies op m'n voet en die kon ik er niet af krijgen dus een flinke ruk was nodig om 't been er onder vandaan tehalen.
Diedeed (en doet) meteen veel pijn.

Een klassieke fout die ik absoluut had kunnen voorkomen door wat minder gejaagd te rijden

De chauffeur van de auto stopte en hielp samen met nog iemand mij en de motor aan de kant.

Ik m'n vriendin gebeld en gauw gaan zitten. Komt er iemand vragen hoe het gaat. Ik zet goed... zie ik dat het de tante van m'n vriendin is. Zij was zo lief om bij me te blijven totdat m'n vriendin kwam.

In de auto naar het ziekenhuis kreeg ik de tip om gewoon naar de huishartsenpost te gaan omdat daar de wachttijd korter was dan bij de EH.

De dokter bleek ook een motorrijder te zijn en twijfelde of er iets gebroken was of niet... en tevens kwam er een vriend van ons aan die de ICT bij doktersposten verzorgd. Hoe toevallig allemaal.
De dokter verwees me dus door naar de EH.

Daar kon ik naast een andere motorrijder plaatsnemen die bij het parkeren van de motor door zijn knie was gezakt. En naar later bleek ook het een en ander had gebrokenen werd opgenomen in 't ziekenhuis.

Na foto's en een CT bleek dat een of twee m'n middenbeensvoetjes gebroken had. Dus werd ik ook ingegipst.

Maw another one bites the dust. Ik weet hoe ik had kunnen voorkomen en dat frusteert me nog 't meest.....

Groeten,

Jan Roelof

komt hopelijk allemaal goed naar 6 weekjes
 
belangrijke vraag.... hoe is het met je motor? net nieuw e.d.

sterkte iig, en hopelijk een spoedig herstel toegewenst
 
motor zwabbert volgens een maat van me dus die wordt ff goed nagekeken.
omdat hij vrij nieuw is heb ik 'm allrisk verzekerd dus dag komt wel goed.......

JR
 
@jan roelof,

dat je snel mag herstellen.
de schade aan je fiets is in ieder geval gedekt. [-/- eigen risico??]

de laatste prognose voor mijzelf [polsbreuk] is dat het herstel nog zeker 3 maanden duurt
voordat ik de pols weer 100% kan gebruiken/belasten.
 
@jan roelof,

dat je snel mag herstellen.
de schade aan je fiets is in ieder geval gedekt. [-/- eigen risico??]

de laatste prognose voor mijzelf [polsbreuk] is dat het herstel nog zeker 3 maanden duurt
voordat ik de pols weer 100% kan gebruiken/belasten.
Wow dan heb ik veel mee geluk gehad, ik kan mijn pols nu weer helemaal gebruiken.

Alleen was er laatst op gevallen en dat doet wel verrektes veel pijn.
 
@ jari:
nog zo lang? heb je nu fysio oid?

't is niet anders. '(
blijkt vlgs de chirurg toch een pees/spier en weefsel issue te zijn.
bot is inmiddels [12 gr. uit 't lood] geheeld maar hoeft geen belemmering op te leveren.
eind december weten we meer.

ik heb fysiotherapie => incl. nek, schouder en rug massage. *D
was ik hier maar eerder mee begonnen.
 
UPDATE
Gisteren ben ik langs Buiten de Waterpoort bij Gorinchem geweest. Dezelfde plek waar we bij de voorjaarsrit ook gegeten en gedronken hebben aan het water. De eigenaar is het goed bevallen en we zijn ook met de najaarsrit weer van harte welkom *O* . Bij goed weer kunnen we uiteraard gebruik maken van het terras 8-) . Bij minder weer gaat het wat krapjes worden met 50 man binnen, maar dan gaat hij voor ons wat regelen, zodat het goed vertoeven is *D . Binnenkort hoef ik alleen nog door te geven hoe laat we aankomen en met hoeveel we komen, daarna zorgt hij voor de rest :}
 
@ Paul_K
Heb je nog wat gehad aan de "aanpassing" van dat laatste stukje van deel 3 en mijn verzonnen deel 4 of gaat dat een kant op die je niet wilt rijden ?
 
UPDATE
Gisteren ben ik langs Buiten de Waterpoort bij Gorinchem geweest. Dezelfde plek waar we bij de voorjaarsrit ook gegeten en gedronken hebben aan het water. De eigenaar is het goed bevallen en we zijn ook met de najaarsrit weer van harte welkom *O* . Bij goed weer kunnen we uiteraard gebruik maken van het terras 8-) . Bij minder weer gaat het wat krapjes worden met 50 man binnen, maar dan gaat hij voor ons wat regelen, zodat het goed vertoeven is *D . Binnenkort hoef ik alleen nog door te geven hoe laat we aankomen en met hoeveel we komen, daarna zorgt hij voor de rest :}

:Y zijn echt hele aardige mensen die het daar runnen!
 
:W :$

@ Paul, thanx voor je uitnodiging! Ik weet alleen nog niet of het mij lukt mee te gaan. De kans is groot dat ik op 10-10 tante wordt dit jaar...
 
UPDATE
Gisteren ben ik langs Buiten de Waterpoort bij Gorinchem geweest. Dezelfde plek waar we bij de voorjaarsrit ook gegeten en gedronken hebben aan het water. De eigenaar is het goed bevallen en we zijn ook met de najaarsrit weer van harte welkom *O* . Bij goed weer kunnen we uiteraard gebruik maken van het terras 8-) . Bij minder weer gaat het wat krapjes worden met 50 man binnen, maar dan gaat hij voor ons wat regelen, zodat het goed vertoeven is *D . Binnenkort hoef ik alleen nog door te geven hoe laat we aankomen en met hoeveel we komen, daarna zorgt hij voor de rest :}
je bent goed bezig paul! echt top!
het kost allemaal veel energie en tijd!
 
:W :$

@ Paul, thanx voor je uitnodiging! Ik weet alleen nog niet of het mij lukt mee te gaan. De kans is groot dat ik op 10-10 tante wordt dit jaar...
Pff kunnen ze dat niet op een andere dag plannen wij waren eerder ;) gewoon ducktape er over heen kan die er ook niet uit komen ;) (probeer overigens eerst lief tegen de buik te praten ;) )
 
en die aandacht was mischien niet nodig geweest!

een nieuwe aanmelding!
tevens heeft mijn vader aangegeven wellicht wel mee te gaan, dus in totaal 2nieuwe aanmeldingen

dat maakt een totaal van 46aanmeldingen tot nu toe!
wordt gezellig!
 
Ik heb 1 t/m 3 oktober ook al vrij gevraagd... maar care, ik wil hier ook bij zijn! ik ga mee, OVB!

Groep 2 SVP :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan