Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul4all

MF veteraan
14 jul 2009
12.099
390
Achterhook
Ja hoor,

Na bijna 7 jaar is het eindelijk tijd voor deel 2

Even wat informatie over deze fijne,stoere naked

De Honda CB750 is een motorfiets die in verschillende modellen werd gebouwd tussen 1969 en 2003
In 1969 was dit de eerste viercilinder motorfiets die grootschalig in serie werd gefabriceerd. Het model Dream CB 750 Four werd op 25 oktober 1968 op de 15e Tokyo Motor Show gepresenteerd.

De komst van de CB 750 deed de motorfietsmarkt op zijn grondvesten schudden, en wordt door velen rechtstreeks verantwoordelijk geacht voor de teloorgang van grote delen van de Europese motorfietsindustrie. Van het merk Triumph is bekend dat na afloop van een vergadering van de raad van bestuur iemand terloops opmerkte: "They're building a four cilinder, you know". Hierop werd de vergadering onmiddellijk hervat en men besloot tot het in productie nemen van de de Triumph Trident en BSA Rocket 3 drieclinders, die de beide merken echter niet meer konden redden. Kawasaki moest terug naar de tekentafels omdat hun eigen geplande 750 cc viercilinder niet meer de geplande impact zou hebben en zij besloten tot het uitbrengen van de Kawasaki Z 1 900, die echter pas eind 1972 werd gepresenteerd. Ook Laverda, Moto Guzzi en Ducati kregen behoorlijke klappen. Alleen BMW kwam de "CB 750-hausse" redelijk ongeschonden door, mede door een vaste klantenkring en een sterk imago op het gebied van betrouwbaarheid.

Toch bleek de Honda CB 750 (vaak tegen de verwachting in) een betrouwbare motor, die zowel toeristisch, in wedstrijden en als zijspan-trekker inzetbaar was. De machine bood ook accessoires die eind jaren zestig nog geen gemeengoed waren, zoals een startmotor, richtingaanwijzers en een hydraulisch bediende remschijf.

De CB 750 bleef vrijwel ongewijzigd in productie tot hij in 1991 werd opgevolgd door de Honda CB 750 F2 Seven Fifty. Intussen waren enkele bijzondere uitvoeringen verschenen, zoals de CB 750 Hondamatic met automatische versnellingsbak in 1976 en de wat sportievere modellen F1 (1975) en F2 (1977) en een custom, de CB 750 C uit 1981.

De Honda CB 750 werd aan het einde van de twintigste eeuw door motorjournalisten wereldwijd gekozen tot "Motorfiets van de Eeuw". Mike Hailwood, door zijn racesuccessen deels verantwoordelijk voor het succes van Honda, werd overigens "Motorcoureur van de Eeuw".

250px-Honda_CB_750_k1.jpg

Honda CB750four 1969

250px-1975_Honda_CB750F_Supersport_2.jpg

Honda CB750F1 1975

250px-Cb750_four_K7.jpg

Honda CB750K7 1977

4228_0_1_2_cb%20750%20sevenfifty_Image%20credits%20-%20Steve%20McLaren.jpg

Honda CB750 Seven Fifty 1991

Bron.Wikipedia


Dit is het eerste deel gestart in Oktober 2003 door PK
Wie o wie rijdt er CB Seven-fifty?

Nou,wij *O*
full
*O*


Lorenzooom :W

full


Paprikapoeder
:W

motor3.jpg



a4 :W

full



Koeno :W

26304711_4.jpg



slijpsteen
:W
Ja,ook dit kan met de Seven Fifty

full



Rimconator
:W

full



bierelier
:W
Bijna klokje rond :}

_MG_1541cc-border.jpg



Dirtbag :W

full




ArjanAnimal
:W

full



Miran750
:W

dsc9734forum.jpg



OhShit :W
Nighthawk,de Amerikaanse Sevenfifty

minip1000791.jpg



wouterpozor :W

full



buur :W


167273_10150129894817640_653062639_7610276_2880265_n.jpg



phm :W

full


Blackened :W
Unieke kleur

full


kermit de hond :W

full


MaTra :W

DSC01474.JPG


Madjoey87 :W

fotogfl.jpg


Bernez :W

sf_ber10.jpg


IohannesdeSloper :W
Nighthawk
foto1avo.jpg


rensoo :W

full


Cindy :W
Heeft er zelfs 2
Seven Fifty
FiftySeven3.jpg


En Nighthawk
MotorCindy6.jpg


Gerran :W

IMG_1299.JPG


Donkeyman
:W

full


GenesiZ
:W

Honda-2.jpg


Cool Rider
:W

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Angeli,

Dat was ik juist van plan,het vorige topic was wat los zand ik hoop dat we hier een meer hechtere club kunnen maken die ook eens gezamelijk gaan touren.

Wie hier voor is kan een foto van de bike sturen per pb,zorg ik ervoor dat het in de op komt.
 
Dan was ik te snel :+ maar je was er nog druk mee bezig zag ik :Y Foto komt eraan!

Idd wel leuk om eens een tochtje te doen met zn alle.
 
Ik zal hem ook weer eens wassen als ik tijd kan vinden, en even een mooie foto maken voor in de op. :)

mvg

db
 
Supermooie beginpost,
lekkere samenvatting over onze Sevenfifty...

als je wil mag je voor mij deze foto zetten,
kan zijn dat deze binnenkort veranderd als ik eens deftige foto kan nemen:

26304711_4.jpg
 
@ Dirtbag
Is goed,ik zie de foto wel verschijnen.

@Koeno
Ik zet je er bij,je hebt er al flink wat uren in gestopt zie ik,heb je het blok ook weer helemaal schoon gekregen?

@a4(via pb)je staat er bij.
Edit;foto werkt niet,heb je een pb gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Het blok is nog niets verbeterd,
heb al geprobeerd met gewoon afwasmiddel en licht schuursponsje, WD40, een polish.

Mijn laatste hoop ligt nu in een productje dat ik tegenkwam op een ander forum...

maar qua lak en uitlaten staat hij alleszins weer dicht bij "nieuwstaat"...
 
Ik heb een tank pad gekocht en binnen een week weer weggemieterd. Lelijk ding, (ook een doorzichtige) en haalde de lijnen uit de tank. Dus binnen een week weer in de container gemieterd :)

Oja foto laat nog effe op zich wachten want ik was een gang aan het opknappen en de rest van de tijd was het veel te mooi weer om te rijden :)

mvg

db
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch best aardig uit zo op de foto,is zo'n tankpad alleen voor de sier of heeft het ook nog eoa beschermende functie.
 
Is voor de bescherming van je tank. Krijg je geen krasjes van je ritsen :)
Vind ze eigenlijk ook niet mooi, vandaar een doorzichtige, vind m in het echt minder opvallen dan op de foto *D
 
Laatst bewerkt:
Gistermorgen dus mijn SF opgehaald bij de motorzaak. Om 9.00 uur. Eerst 1 uur uitleg over de motor, werking en onderhoud. Daarna om 10.00 uur naar huis gereden. Heerlijk :]

's Middags nog een toertje gedaan in de buurt, uurtje gereden. Staat nu bijna 80 km op de dagteller ;)

Vandaag dus een tochtje Zeeuws Vlaanderen met 2 vrienden. Zal daarna wel wat foto's posten hier.

Met dank trouwens voor jullie enthousiaste reacties, voel me erg welkom hier. :}
 
@Paprikapoeder
Kom je dan tegen de tank met je ritsen?dan lig je erg plat op je motor ;)

@Slijpsteen,
Foto staat er bij :Y

@Rimconator
Veel plezier met je SF,dat zal zeker lukken. :]
Als je een foto stuurt zet ik 'm in de OP
 
Bij deze te koop mijn Sevenfifty, Recent voorzien van groot onderhoud, dwz. olie filters, c.o. stellen carbs. gesynchroniseerd, bougies, voorvork olie tevens HYPERPRO voorveren gemonteerd, 4 x aluminium clignoteurs, mooi windschermpje gemonteerd, ander stuur voor wat actievere stuurhouding
Achter schokbrekers zijn HAGON dempers.
Stuurt heerlijk, loopt mooi zit goed in de lak, enz
km stand = 35000 bwj. = 1996
prijs = 1900 euro
gewoon een eerlijke goede motor banden en kettingset zijn goed, voorlopig alleen benzine er in en gaan met dat ding !
krijg er geen foto bij nu hmm. nou ja kijk anders bij interesse maar even bij motoren te koop op dit forum.
 
@Paprikapoeder
Kom je dan tegen de tank met je ritsen?dan lig je erg plat op je motor ;)

@Slijpsteen,
Foto staat er bij :Y

@Rimconator
Veel plezier met je SF,dat zal zeker lukken. :]
Als je een foto stuurt zet ik 'm in de OP

Lorenzoom,

Ik heb een foto van mezelf in actie, hoe krijg ik die in de op?

Laat even weten over hoe en wat, stuur anders PB. :}
 
Net terug van een rondje rijden na de toertocht van 180 km van gisteren.

Lekker door de polder gereden, stukje snelweg met 120km tegenwind meegenomen en toen voor de 1e keer richting pomp. Weet namelijk niet hoeveel inhoud de tank heeft en hoeveel km ik met 1 tank kan rijden.

Net 5 km voor de pomp houdt de motor in en slaat af. Op reserve dus maar. Had net 300 km op de dagteller.

Weet iemand hoeveel liter de tank is en hoeveel de reserve? En hoeveel rijden jullie gemiddeld met 1 tank? Is wel handig om te weten, dan heb ik een soort van leidraad.
 
:W

biere zijn Sevenfifty uit 1992,

rvs laser systeem,
wavedisks
stalen remleidingen voor,
zelfbouw voetsteunen en remschakelsetje
Ducati monster achterlicht
superbike stuur


en een dikke 93000km op de tellert


_MG_1541cc-border.jpg




_MG_1534e-border.jpg


en over het verbruik : zit tussen de 1:9 en en 1:21 :X
Almere - Sneek met een kruissnelheid van rond de 180 maakt dat je redelijk snel op reserve moet gaan rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Effe plaatje posten:

[afbeelding]

*O*

Je staat er bij :)
1 dag rijden en nu al actiefoto's,goed bezig :]

Moet ik ook eens gaan doen,denk ik eigenlijk nooit aan.
Mijn foto in de OP is nog bij de vorige eigenaar in Veldhoven genomen,verder heb ik alleen foto's gemaakt met m'n mobiel voor de Achterhoek United landmarkrally 2010 :P

Edit;Nu eigen foto
 
Laatst bewerkt:
:W

biere zijn Sevenfifty uit 1992,

rvs laser systeem,
wavedisks
stalen remleidingen voor,
zelfbouw voetsteunen en remschakelsetje
Ducati monster achterlicht
superbike stuur


en een dikke 93000km op de tellert


[http://i184.photobucket.com/albums/x208/bierelier/van%20alles%20wat/_MG_1541cc-border.jpg (afbeelding)]



[http://i184.photobucket.com/albums/x208/bierelier/van%20alles%20wat/_MG_1534e-border.jpg (afbeelding)]

en over het verbruik : zit tussen de 1:9 en en 1:21 :X
Almere - Sneek met een kruissnelheid van rond de 180 maakt dat je redelijk snel op reserve moet gaan rijden :)

Welkom Bierelier,je was er in het vorige topic geloof ik al als eerste bij.
Dat ducati achterlicht staat 'm goed.

Nog altijd druk met fotograferen bij MotoGP/Superbikes/ONK?
Tijdens paasraces heb ik nog een foto van de 400four caferacer van de vader van Maurice gemaakt,strak ding,helaas had ik alleen m'n mobiel bij me dus de foto is :X
full
 
Welkom Bierelier,je was er in het vorige topic geloof ik al als eerste bij.
Dat ducati achterlicht staat 'm goed.

Nog altijd druk met fotograferen bij MotoGP/Superbikes/ONK?
Tijdens paasraces heb ik nog een foto van de 400four caferacer van de vader van Maurice gemaakt,strak ding,helaas had ik alleen m'n mobiel bij me dus de foto is :X [afbeelding]
:W

nog altijd zeer druk met fotograferen idd :Y
en die CB400 is een erg fraai fietsje geworden *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan