Mijn zelfbouwproject

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.776
608
Midden van het Land
Als collega van Rubbere Ronnie, ook lid van de WSFH, heb ik het idee opgepakt om ook op het motor-forum.nl een topic te starten over mijn project. Ik ben vorig jaar begonnen en heb wat strepen op papier gezet, 1:1, en is gaan meten. Het eerste idee was om naast mijn prachtige Roadstar, full dressed, een mooie solo 1600 te gaan bouwen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor een donormotor gekocht en ben gaan strippen. Maar om van een standaard frame te komen tot een lang, lage Low Rider te komen viel niet mee.
Dus een bosje buizen laten buigen en walsen en gewoon van nul gaan bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Heel wazig dit!Was wel benieuwd naar dat frame!
En vooral dat woordje gewoon....................
 
Laatst bewerkt:
IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het hele project van begin tot eind
 
Al het net zo snel gaat als nu met Rubberen Ronnie zijn Thrillseeker nu dan zie ik het somber in........sorry Ron,weet waarom......
 
even een reaktie van het vakantieadres in kroatie.
Jammer dat het topic hier niet doorgaat, ik heb wel al foto's gezien en het is echt een mooi frame wat knutsel heeft gemaakt.
Fiets is er veelbelovend.
Als ik terug kom dan ga ik ook weer wat dingetjes oppakken met mijn fiets. '(
 
Euhm, Rubberr Ronnie, waarom vraag je dan niet of jij de foto's er voor hem op kunt zetten, kunnen we iig zien hoe het gaat worden.......Ben ook wel benieuwd, vooral na het "gewoon van nul gaan bouwen"
 
Tja, het model vind ik niet echt mooi, althans niet mijn smaak, maar de wijze waarop hij dit doet is wel erg gaaf om te zien, wilde dat ik de skills en lef had om dit te kunnen
 
respect ,knutsel heeft van een lelijke zwaan een pracht van een chop gebouwd.

jongens neem een voorbeeld aan deze man
deze meneer heeft tenminste het lef een eigen creatie te bouwen ipv de zoveelste "bobber"
 
respect ,knutsel heeft van een lelijke zwaan een pracht van een chop gebouwd.

jongens neem een voorbeeld aan deze man
deze meneer heeft tenminste het lef een eigen creatie te bouwen ipv de zoveelste "bobber"

Ziet er zeker super uit! :}

Maar dat laatste slaat natuurlijk nergens op,iedereen bouwd naar zijn eigen kunnen/smaak/financiele mogelijkheden en het is echt niet alleen een kestie van lef maar je moet echt wel weten waar je mee bezig ben als je dergelijke constructies bouwd en als je jezelf niet vertrouwd en niet de juiste apparatuur hebt en de skills laat het dan aan een (hobby)pro over.Ik weet waar ik over lul en het is echt niet dat doe ik effe. :+

Gr.Gerard :W
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker super uit! :}

Maar dat laatste slaat natuurlijk nergens op,iedereen bouwd naar zijn eigen kunnen/smaak/financiele mogelijkheden en het is echt niet alleen een kestie van lef maar je moet echt wel weten waar je mee bezig ben als je dergelijke constructies bouwd en als je jezelf niet vertrouwd en niet de juiste apparatuur hebt en de skills laat het dan aan een (hobby)pro over.Ik weet waar ik over lul en het is echt niet dat doe ik effe. :+

Gr.Gerard :W

Denk dat dat laatste slaat op het feit dat hij zelf wat bedenkt en niet simpelwekg zwarte velgen met een whitewall monteert en het voorspatbord eraf haalt.
 
en ik dacht dat ik handig was....bij dit soort objecten voel ik mij dan toch wel erg klein worden....
in biddinghuizen nog wel...dat is vlak naast de deur...
petje af, ziet er al super uit.. :}
 
Denk dat dat laatste slaat op het feit dat hij zelf wat bedenkt en niet simpelwekg zwarte velgen met een whitewall monteert en het voorspatbord eraf haalt.
je haalt me de woorden uit de mond murph.

wat ik respecteer is het creatieve en eigenzinnige van deze bouwer.

kuddedieren zoals bobbers of iets wat ergens op een bobber moet lijken hebben we inmiddels al veel te veel gezien.

petje af dus voor iemand dike outside the book denkt
 
respect ,knutsel heeft van een lelijke zwaan een pracht van een chop gebouwd.

jongens neem een voorbeeld aan deze man
deze meneer heeft tenminste het lef een eigen creatie te bouwen ipv de zoveelste "bobber"

eigen creatie, ik zie toch echt heel veel gelijkenissen met zijn voorbeeldmotor, en dan vooral de vorm van het frame.
Neemt natuurlijk niet weg dat hij wel lef en kennis heeft om dit te bouwen. Een paar buizen aan elkaar lassen kan iedereen. Maar om dat ook symmetrisch goed te krijgen is een kunstwerkje op zich.
Ik heb zeker wel respect voor hem!
 
Ondanks dat Oma (langer dan 14 dgn geleden) me gewaarschuwd heeft toch weer een reactie op het motorforum. Na lange tijd en een wat overmoedige reactie(technisch moeilijke site) even de stand van zaken.
Omdat ik uiteindelijk wel erg druk ben met bouwen en ik het forum van de WSFH erg actueel houd bleef er niet veel tijd over om alles twee keer te posten.
Maar ik zag dat Bugeater een linkje had geplaatst, zodat de vorderingen toch zichtbaar bleven. Ik kan beter bouwen als allerlei disciplines op de toverdoos.
Ik kwam hier weer terecht omdat ik op zoek was naar mijn collega van de WSFH, Rubberen Ronnie. Die liep zo'n beetje synchroon met mij als startende bouwer.
Tot en met het frame heeft hij foto's geplaatst, maar na de vakantie bleef het stil. Dus ik was nieuwsgierig naar zijn vorderingen en vond hem uiteindelijk hier op het forum.
Ik wil best weer gaan reageren, maar zal het linkje overnemen van Bugeater. Dan post ik alle foto's 1 x op het WSFH forum.
Planning gereed is mei/juni dit jaar en is even afhankelijk van de spuiter. Verder zijn alle hobbels genomen, de kabelboom is klaar, moet nog getaped worden en van de nodige stekkers worden voorzien.
Voor de rest zijn alle onderdelen binnen, de behuizing voor de stuurschakelaars moeten nog gefreesd worden.
Tot zover,

Knutsel.

http://picasaweb.google.nl/leondekock2/HetNieuweProject#
http://wsfh.nl/phpBB2010/viewtopic.php?f=24&t=1584
 
Laatst bewerkt:
En nog even een reactie op de opmerking "gewoon "van Jerryt.
Het woord is wat verkeerd gekozen, het kan niet dat je gewoon gaat beginnen en dan maar zien waar je uitkomt. Het uitgangspunt was om een standaard fiets te gaan ver(her)bouwen. Maar dan moest ik mijn beleving te veel concessies doen aan het idee. Als je je kan voorstellen wat er allemaal af zou gaan er er dan weer op een andere manier er op zit je gauw dicht tegen zelfbouw aan.
Ik ben, als meubelmaker van oorsprong een klein jaar aan het tekenen en rekenen geweest. Veel aandacht aan ontwerp en het passen van allerlei creatieve ideeën.
Uiteindelijk een frame getekend, 1:1 op de maten van mezelf, want een custom moet wel passen.
Veel aandacht besteed aan balhoofd in combinatie met naloop van het voorwiel, want het mag gerust een showbike worden, vooral voor andere, maar voor mij staat rijden op plaats 1. En ik weet wel dat je concessies moet doen voor de looks, maar een goede combinatie is goed mogelijk. verder was het belangrijk dat ik alles zelf wil en ga doen, ik heb leren airbrushen, elektra is geen geheim meer, lassen kon ik al en het deed een beetje zeer om het spuiten omwille van het eindresultaat toch maar uit te gaan besteden.
Voor ik ben begonnen mijn schuur geïsoleerd, betonvloer er in, heftafel in de vloer en nieuw gereedschap aangeschaft.
Dit was uiteindelijk mijn invulling van "gewoon".
Zoals het er nu voor staat moet ik de tank nog verlengen, dus eerst even wat oefenen in plaatwerk, buigen en kloppen.
Als het verloopt volgens planning moet hij op het 10 jarig jubileum van de WSFH, 9 juni klaar zijn. Of het juiste spuitwerk er dan al op zit ligt een beetje aan de planning van de spuiter. Of zijn er hier nog spuiters die het aandurven.
Draaien en frezen kan ik zelf niet, maar kan ik uit besteden. Tot op heden een balhoofd, een as en behuizing voor mijn stuurschakelaars. Voor de rest alles zelf en dat wil ik graag zo houden, daar haal ik mijn plezier en voldoening uit. Afrekenen kan niet iedereen, maar moet je eigenlijk ook niet willen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan