Mijn zelfbouwproject

ik heb hem vandaag mogen aanschouwen, prachtige motor, met een sublieme afwerking.
zeer knap gedaan.
maar er waren meer prachtige motoren te zien, echt de moeite waard die beurs.
 
Inderdaad, er zijn daar meer mooie motoren aanwezig, in allerlei categorieën. Ben benieuwd of de prijswinnaars morgen rijdend het podium op kunnen.

En even voor Zenabi, die Excaliber stuitert niet, hoor. Ik mag alleen niet harder dan 100. Maar ik heb tijd zat, gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Nou, de final countdown is wel afgesloten denk ik. Hij heeft op de beurs mooi staan glimmen. De belangstelling en waardering van club en overig publiek was duidelijk groter als van de jury.
Maar dat maakt allemaal niet zo veel uit, mijn project is klaar en nu komt deel 2 van het avontuur. Veel kilometers maken met deze motor. :] :] :] :]
En dat zie ik de prijswinnaars nog niet doen. :N :N :N
Allemaal hartelijk dank voor de belangstelling, de complimenten en het uithoudingsvermogen om deze langdurige topic te blijven volgen.
Ik denk dat hier wel een slotje op kan.
20151106_160752.jpg
 
Heb deze motor zelf gezien in Rosmalen ,en vind deze echt prachtig gemaakt.
Als je zoiets kunt maken in je eigen garage met basic tools en heel veel geduld,dan heb je echt wel wat in je mars.
Weet niet welke motor wel in de prijzen gevallen is,maar deze is wat mij betreft echt een winner. :}
Ik hoop dat je er nog vele kilometers mee gaat maken.

gr.
 
heb je motor ook goed bekeken :9~ en menig bedrijf kan jaloers zijn op zo'n eind product :} , mooi ding geworden en.....
id. ook een waar nog mee gereden wordt ook :]
 
heb je motor ook goed bekeken :9~ en menig bedrijf kan jaloers zijn op zo'n eind product :} , mooi ding geworden en.....
id. ook een waar nog mee gereden wordt ook :]


Precies dit dus.

In my humble opinion maak of customize je een motor om er ook op te gaan rijden. Logisch toch.
Wat je hier hebt gemaakt is een ontzettend mooi stukje huisvlijt, en een rijdbare motor, gemaakt met degelijke materialen. Zowel technisch als electronisch.
Wat ik in Rosmalen zag staan was veel van dat half afgemaakt spul. En ik gok dat er velen niet eens rijdbaar waren.

Anyways,
De jouwe is klaar. Rijdbaar en functioneel. Heel veel plezier bij alle toekomstige kilometers!
 
En dat zie ik de prijswinnaars nog niet doen. :N :N :N

[afbeelding]

Tis geen schande om te verliezen van oa Ronnie Breuer van Iron Pit. Een van de beste bouwers van Europa op dit moment, volgens mij dan. En reken maar dat op creaties van hem gereden kan worden en ook gereden wordt.

Heb jouw projekt ook kunnen zien op de beurs.

Geweldig wat je gemaakt hebt in je schuur, zou het niet na kunnen doen. Tis niet mijn ding wat je gebouwd hebt, maar wel van bijzonder hoog nivo.
 
Het is ook geen schande. Er was ook een motor bij de winnaars gebouwd door Thunderbike. Ik vraag me daarom af wat wij als hobbybouwers doen bij deze show. Altijd kansloos. Er gingen zelfs kunstwerken het podium op, duwend, omdat er geen koppeling en versnellingsbak in zat. Dan kan ik ook extreem bouwen. Volgens mij is het een grotere uitdaging om iets te bouwen, wat ook nog fatsoenlijk rijdt.
 
Laatst bewerkt:
die van die Engelsman starte gewoon in 1 trap en reed gewoon erg gemakkelijk ( door een vrouw ) het podium op
Dat flatheadje liep ook als een speer en was uber cool
Kan me niet voorstellen dat dat blauwe slagschip beter rijdt
 
je moet ook niet mee doen om de wedstrijd , je moet mee doen omdat je trots bent op je eigen creatie , ik wist van te voren al dat motoren als de mijne niet in groep kanshebbers komt .
Maar om van afstandje op het "terras" te zitten en zien hoeveel mensen in moeilijke bochten wringen om detail foto's te maken , voel ik toch een soort van trots , zovan : dat heeft een timmerman dan toch lekker maar gedaan
 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben retetrots op mijn bouwwerk en zal daar echt heel veel plezier van hebben.
Ik heb een heel erg gezellig weekend gehad en het was uiteindelijk meer een presentatie voor de club. Heb dit seizoen net de laatste rit gemist.
En als ik kijk naar houding op de motor ben ik zelf er in ieder geval van overtuigd dat dat blauwe slagschip beter rijdt en dat ik het langer volhoud dan het overigens prachtig gebouwde flatheadje. Maar ook dat is allemaal heel persoonlijk. Smaken verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet eigenlijk niet goed wat de meeste motorliefhebbers gewoon zijn; ik heb dit zelfbouwproject hier van A tot Z (ademloos) gevolgd en kan enkel die respect opbrengen voor de bouwer en het resultaat. Dit is puur vakmanschap én kunst in mijn ogen. Smaken verschillen inderdaad, maar persoonlijk vind ik dit een fantastisch project, én een van de mooiste en knapste die ik ooit gevolgd en gezien heb.
Proficiat Knutselsmurf, van harte!
 
Het is ook geen schande. Er was ook een motor bij de winnaars gebouwd door Thunderbike. Ik vraag me daarom af wat wij als hobbybouwers doen bij deze show. Altijd kansloos. Er gingen zelfs kunstwerken het podium op, duwend, omdat er geen koppeling en versnellingsbak in zat. Dan kan ik ook extreem bouwen. Volgens mij is het een grotere uitdaging om iets te bouwen, wat ook nog fatsoenlijk rijdt.
Eensch.

Ter eerste moet elke motor gewoon volledig functionerend zijn.

Ten tweede mag er best een categorie professionals en een categorie niet-professionals gemaakt worden.
 
Ik weet eigenlijk niet goed wat de meeste motorliefhebbers gewoon zijn; ik heb dit zelfbouwproject hier van A tot Z (ademloos) gevolgd en kan enkel die respect opbrengen voor de bouwer en het resultaat. Dit is puur vakmanschap én kunst in mijn ogen. Smaken verschillen inderdaad, maar persoonlijk vind ik dit een fantastisch project, én een van de mooiste en knapste die ik ooit gevolgd en gezien heb.
Proficiat Knutselsmurf, van harte!

Helemaal mee eens!

Een heel knap staaltje werk, Léon.

Ik had zaterdag en zondag werkafspraken de hele dag, anders was ik absoluut komen kijken.

Groetjes, Wim
 
Eensch.

Ter eerste moet elke motor gewoon volledig functionerend zijn.

Ten tweede mag er best een categorie professionals en een categorie niet-professionals gemaakt worden.

Jup... maar de lijn professioneel/niet-professioneel is ook maar dunnetjes.........
 
Dat is ook zo, Roel, daar is geen strakke scheidingslijn in te trekken. En als je een mooie motor hebt laten bouwen naar geheel eigen wensen wil je die fiets ook laten zien. En iedereen moet dezelfde mogelijkheden hebben.
Maar tijdens de prijsuitreiking waren er hobbyisten die uit onvrede hun eigen motor gingen starten. Zo van "Die van mij start wel".
Al met al mooie bouwwerken gezien en een gezellig weekend gehad. En het lekkere gevoel van kilometers maken op je eigen gebouwde motor blijft nog jaren.
Het wordt een mooi seizoen 2016.

En even voor Wimg, 120 voorbij Tilburg is hier in de buurt denk ik. Er zijn nog wat mooie dagen mogelijk en dan zet ik hem voor jou wel even buiten. En koffie is er altijd.
 
En nog even een reactie op René zij opmerking. Dat is ook het gevoel waar je het voor doet, die waardering voor je inspanningen. En de verwachtingen die je zelf mogelijk al hebt worden natuurlijk nog versterkt door de geschreven opmerkingen hier op het forum.
En dat samen geeft het tevreden gevoel wat je overhoud na het voltooien van het project. en nog heeeeel lang.
 
Jup... maar de lijn professioneel/niet-professioneel is ook maar dunnetjes.........
Nee.

De één verdient er zijn brood mee, de ander niet.

Zelfs al pruts ik wat in de avond uurtjes aan een eigen motor: professional. Ik heb werkplaats, met alles er op en er aan. Opleidingen. Verzekeringen. Inkoopkanalen, etc....

Tenzij je het verschil in kwaliteit bedoeld :)
Ik zie motoren van 'thuisbouwers' die mooier en netter zijn dan dat ik van sommige professionals tegenkom.... :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee.

De één verdient er zijn brood mee, de ander niet.

Zelfs al pruts ik wat in de avond uurtjes aan een eigen motor: professional. Ik heb werkplaats, met alles er op en er aan. Opleidingen. Verzekeringen. Inkoopkanalen, etc....

Tenzij je het verschil in kwaliteit bedoeld :)
Ik zie motoren van 'thuisbouwers' die mooier en netter zijn dan dat ik van sommige professionals tegenkom.... :/

En als je bedrijf er geen brood mee verdient? _O- *naar zichzelf wijzen doet....
 
Nee.

De één verdient er zijn brood mee, de ander niet.

Zelfs al pruts ik wat in de avond uurtjes aan een eigen motor: professional. Ik heb werkplaats, met alles er op en er aan. Opleidingen. Verzekeringen. Inkoopkanalen, etc....

Tenzij je het verschil in kwaliteit bedoeld :)
Ik zie motoren van 'thuisbouwers' die mooier en netter zijn dan dat ik van sommige professionals tegenkom.... :/

Juist, dit dus.

Als je af en toe ziet wat de 'pro's' aan prutswerk afleveren :') Nou, laat maar hoor. Dan doe ik het zelf wel met m'n eigen twee rechter handen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voornemens om geen nieuw project te starten, maar wil wel in overleg met de "klant" leuke, mooie en vooral exclusieve onderdelen gaan maken. Of kleine verbouwingen doen aan motorfietsen. Het is en blijft leuk werk. Ik heb uiteindelijk tijd genoeg. Maar zo,n langlopend project niet meer, gaat ten koste van het rijden en de andere hobby,s.
 
Ik ben voornemens om geen nieuw project te starten, maar wil wel in overleg met de "klant" leuke, mooie en vooral exclusieve onderdelen gaan maken. Of kleine verbouwingen doen aan motorfietsen. Het is en blijft leuk werk. Ik heb uiteindelijk tijd genoeg. Maar zo,n langlopend project niet meer, gaat ten koste van het rijden en de andere hobby,s.
dat zeg je nu... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan