Mijn zelfbouwproject

Nee, Marc, dat meen ik. Het heeft wel lang geduurd en soms vond ik het een belasting in plaats van ontspanning. Maar had altijd wel de verantwoordelijkheid dat het zeker af zou komen. Dat gebeurt ook niet bij alle projecten.
Verder heeft het altijd een lagere prioriteit gehad als alle andere klussen in en rond het huis en ook de vakanties kwamen eerst. Altijd geroepen dat het een luxe-probleem was en dat was ook zo. Ik kon wel gewoon rijden op de Roadstar en met veel plezier.
De kans bestaat dat ik nog een café-racer ga bouwen, maar die beslissing ligt niet bij mij maar bij mijn zoon(of zijn vriendin).
Maar ik moet wel bekennen dat het op volle toeren draaien van de processor in mijn bovenkamer wel verslavend is.
Ga maar wat vaker vissen, denk ik.
 
Gisteren de foto,s van de beurs binnen gekregen. Professioneel geschoten door de huisfotograaf van de BigTwin, Onno Wieringa.

0229%252520%2525282%252529.JPG


0229%252520%2525284%252529.JPG


0229%252520%2525285%252529.JPG
 
Je zit er iig relaxed bij.
En terecht met zo'n mooi resultaat.

Petje af hoor.
 
Dat is ook zo, Roel, daar is geen strakke scheidingslijn in te trekken. En als je een mooie motor hebt laten bouwen naar geheel eigen wensen wil je die fiets ook laten zien. En iedereen moet dezelfde mogelijkheden hebben.
Maar tijdens de prijsuitreiking waren er hobbyisten die uit onvrede hun eigen motor gingen starten. Zo van "Die van mij start wel".
Al met al mooie bouwwerken gezien en een gezellig weekend gehad. En het lekkere gevoel van kilometers maken op je eigen gebouwde motor blijft nog jaren.
Het wordt een mooi seizoen 2016.

En even voor Wimg, 120 voorbij Tilburg is hier in de buurt denk ik. Er zijn nog wat mooie dagen mogelijk en dan zet ik hem voor jou wel even buiten. En koffie is er altijd.

Dank je, Léon! Ik mag komende week weer naar Antwerpen, maar moet ook nog in Brussel, Genk en Hasselt zijn, ik denk niet dat ik dit keer daarom langs Tilburg rij. Overigens heb ik geen idee waar je motor geparkeerd staat - ik woon zelf in het diepe zuiden des lands :).

En die foto's van Onno zijn klasse - laten de motor en de details zeer fraai zien :).

Groetjes, Wim
 
Laatst bewerkt:
Wim, in mijn veronderstelling dat je nog 120 km voorbij Tilburg moest zijn dacht ik in noordelijke richting. Maar dat blijkt niet zo te zijn, de motor staat in de gemeente Dronten, midden in het land. Dus "in de buurt" is dat zeker niet.
Mogelijk gaat hij in februari naar de motorbeurs in Utrecht, dus dat zou een optie kunnen zijn.
 
Mooie piccies Leon!Gewoon zittend en geen patserig gedoe.
Pracht werk wat geklikt hebt. :}
 
Ik vind het persoonlijk een gedrocht MAAR groot respect voor het niveau van afwerking, de aandacht voor detail en de vele uren die erin zitten!
 
Dank je, Gerard. Ik laat het zeer waarschijnlijk (welbekende slag om de arm) bij dit ene project, omdat ik gewoon een mooie motor naar mijn wensen wilde hebben en niet de middelen heb om er bij Thunderbike een uit te gaan zoeken. Verbouwingen en ander sleutelwerk binnen en eventueel ook buiten de club blijf ik wel gewoon doen. Gewoon, omdat het leuk is om te doen en ik tijd zat heb.
En ook bedankt, Buellbloke. Inderdaad, de smaken binnen motorrijdend Nederland lopen aardig uiteen.
Ik heb 1 keer op een Buell gereden, maar zit op mijn leeftijd toch liever op de Blauwe. Heb er overigens wel een mooie , RVS gepolijste uitlaat voor gemaakt.

Buell1.jpg


Ieder zijn ding, toch?
 
De kwaliteit van je werk lijkt bijzonder hoog en je neemt bepaald geen halve maatregelen, erg mooi om te zien!
 
Heel mooi geworden, het vakmanschap is duidelik te zien!!

Maak je niet druk om die bigtwinbeurs, ik heb wel vaker mijn twijfels gehad over de winnende fiets.
 
Ik heb een defecte printer staan, daar zit ook een hoop techniek in.
Maar even bij de motors blijven. Ik ga niet nog zo,n project starten. Ten eerste heb ik nu twee motoren en dat is ruim voldoende. Keuze is makkelijk, als mijn vrouw mee wil (en dat is vaak en lang) gaan we op de Roadstar. Motortreffens en rally,s is niet haar favoriet, dus dan op het "gedrocht", solo met eventueel bepakking.
En ik heb de eigenschap dat ik eigenlijk niks weg wil doen. Dus geen verkoop om de volgende te financieren.
Ten tweede de ruimte.
IMG_4148.JPG

Ik heb de afgelopen jaren heel wat moeten kruipen, bukken en mezelf in allerlei bochten moeten wurmen om dit project af te maken. In die ruimte staat nu nog een motor, dat zijn er dus drie. De V-max van mijn zoon staat er ook en er stond nog een motortrailer, die ik elke keer naar buiten moest rijden en s,nachts, vaak na 03:00 weer naar binnen. Om daar nu voor een langere periode weer een 4e bij te gaan zetten lijkt me geen goed idee.

Dus de volgende projecten zullen zijn: 1. Een snoek vangen van 1.25, 2. een snelheid van 85km/uur op de teller van mijn vliegerbuggy, 3. toer door Noorwegen en koffie bij Roel Scheffers en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het onderhoud van diverse motoren van de club en daar kunnen nu wel wat kleine verbouwingen bij. Dat heb ik de afgelopen jaren zo veel mogelijk af gehouden omwille van het eigen project.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je wellicht kleinere deelprojecten zo kunnen doen als je daar tijd en zin voor hebt?

Er zullen genoeg mensen zijn met een idee maar zonder de skills en het geduld om ze correct uit te voeren...?

IK ben erg benieuwd hoe een caferacer uit jouw schuur eruit zou zien!
 
Ik heb een defecte printer staan, daar zit ook een hoop techniek in.
Maar even bij de motors blijven. Ik ga niet nog zo,n project starten. Ten eerste heb ik nu twee motoren en dat is ruim voldoende. Keuze is makkelijk, als mijn vrouw mee wil (en dat is vaak en lang) gaan we op de Roadstar. Motortreffens en rally,s is niet haar favoriet, dus dan op het "gedrocht", solo met eventueel bepakking.
En ik heb de eigenschap dat ik eigenlijk niks weg wil doen. Dus geen verkoop om de volgende te financieren.
Ten tweede de ruimte.
[afbeelding]
Ik heb de afgelopen jaren heel wat moeten kruipen, bukken en mezelf in allerlei bochten moeten wurmen om dit project af te maken. In die ruimte staat nu nog een motor, dat zijn er dus drie. De V-max van mijn zoon staat er ook en er stond nog een motortrailer, die ik elke keer naar buiten moest rijden en s,nachts, vaak na 03:00 weer naar binnen. Om daar nu voor een langere periode weer een 4e bij te gaan zetten lijkt me geen goed idee.

Dus de volgende projecten zullen zijn: 1. Een snoek vangen van 1.25, 2. een snelheid van 85km/uur op de teller van mijn vliegerbuggy, 3. toer door Noorwegen en koffie bij Roel Scheffers en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En het onderhoud van diverse motoren van de club en daar kunnen nu wel wat kleine verbouwingen bij. Dat heb ik de afgelopen jaren zo veel mogelijk af gehouden omwille van het eigen project.


Hey Leon, als je punt 1 nou in realiteit weet om te zetten, plak dan effe een fototje hier? ;)
 
Jazeker, die deelprojecten wil ik blijven doen. Ik heb er ook al een en ander tussendoor gedaan. Zodat de liefhebber weer zelf verder kan met zijn eigen project. Maar het liefst iets waar ik zelf ook een klik me heb, dat triggert de fantasie wat meer.
IMG_1231.JPG

Deze is voor een groot deel ook van mijn hand. Alleen heb ik helemaal niets met een Bopper.
Maar bij een caferacer zou ik wel heel mijn energie en passie in kwijt kunnen. In ieder geval gespaakte wielen en het liefst een blank aluminium tank en kontje.
Die laatste zou dan bij Roughneckk vandaan kunnen komen. Maakt hele mooie dingen.
full

Dus wie weet.....
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het belangrijkste gedaan van deze topic, heerlijk gereden. Want voor de rest is er weinig activiteit meer te melden op deze topic. Hij is afgesloten met een heerlijk rijdende motor, wat op dit moment nog steeds verslavend is.
En nog effe voor Leejoow, dinsdag gaan we voor de meter en dan komt er hier op het motorforum echt een foto van en snoek te staan.
 
Er zijn meer sportvissers????


Vroeger heel veel gevist hier in de omtrek. Iedere snoek wel een keer gevangen, maar de maximale maat bleef toch echt 99cm. Maar ja, aan alle dingen komt een eind, dus ook aan het vissen. Andere interresses door de tijd heen en meer van die excuses. Snoeken blijft toch het mooiste vissen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn grootste is ook nog steeds die magische 99cm. Maar mijn zoon, overtuigd en fanatiek snoekvisser zegt dat we (ik) er dit jaar over heen gaan. Hij is al zo ver. 110 cm. Dinsdag (het weer??) moet het gaan gebeuren met dood aas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan