Triumph Speed Triple Topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
wel weer even leuk; brienenoord was dicht op de route naar zeeland, onder genot van een peukie met de andere motorrijders daar besloten dat t een ultieme moment was voor een sprintje ... toen ik bij 200 kmh mn gas dichtdraaide was t voor meneertje fireblade (geloof '03) en zx9 eindelijk mogelijk de triple te passeren :)
Hoe blij ik ook ben met de S3, de Blade verslaan in een sprint tot 200km/u gaat echt niet lukken :N Anders daag ik je hierbij uit, met een inzet die jij bepaald ;)
 
Hoe blij ik ook ben met de S3, de Blade verslaan in een sprint tot 200km/u gaat echt niet lukken :N Anders daag ik je hierbij uit, met een inzet die jij bepaald ;)


zal wel aan de bestuurder gelegen hebben dan ...maar ga toch graag de uitdaging aan, al is t alleen maar voor de fun :Y al is die van jou een flink stuk nieuwer...

2/3 oktober ? })
 
zal wel aan de bestuurder gelegen hebben dan ...maar ga toch graag de uitdaging aan, al is t alleen maar voor de fun :Y al is die van jou een flink stuk nieuwer...

2/3 oktober ? })
Geloof me het heeft aan de bestuurder gelegen :Y De '04 Blade schakelt past bij 135km en de '08 Blade bij 165km. Ofwel ik schakel slechts 1 keer tot 200km daar waar je met een S3 toch zeker 3 keer moet schakelen ;)

Tot nu toe ben ik 3 oktober beschikbaar :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoe blij ik ook ben met de S3, de Blade verslaan in een sprint tot 200km/u gaat echt niet lukken :N Anders daag ik je hierbij uit, met een inzet die jij bepaald ;)
Zo rap is de speed ook weer niet denk ik.
Vorige week met een street triple gereden maar als die in de 8000 toeren klimt gaat dat echt niet langzamer dan de Speed.
Oke" onder de 5000 toeren ben je de baas maar daarna.

Ben zelf niet echt onder de indruk van de power van de speed, maar de curve is fantastisch. :Y
Kom ook van een Corsaro af 2 cil. 140 pk en 124 NM en 4 maanden na de klote van de 5 maanden _O-

Bochies trekken , daar is de speed voor gemaakt. :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben een sprintrace bij Meerkerk op 3 Oktober ha ha ha .
Dat soort onzin gaat meestal fout :(

Ik zal een route plannen en zal ook een stukje zoeken voor aktiefoto,s voor de mensen die het belangrijk vinden om het knietje te vervuilen en of wheelies te maken.
OP foto,s!!!!!

Als mensen het perse" willen leren zijn er vast wel hier die het voor kunnen doen .

Kan iedergeval verklappen dat er 1 sneller is zonder te verzitten. _O-
He" klusjesman.
 
We hebben een sprintrace bij Meerkerk op 3 Oktober ha ha ha .
Dat soort onzin gaat meestal fout :(

Ik zal een route plannen en zal ook een stukje zoeken voor aktiefoto,s voor de mensen die het belangrijk vinden om het knietje te vervuilen en of wheelies te maken.
OP foto,s!!!!!

Als mensen het perse" willen leren zijn er vast wel hier die het voor kunnen doen .

Kan iedergeval verklappen dat er 1 sneller is zonder te verzitten. _O-
He" klusjesman.
Als we kunnen zijn we erbij :Y Neem ik de Blade mee })
En fout gaan, alleen als je gekke dingen gaat doen zoals hupjes, maar wat kan er fout gaan aan een sprintje :?
 
Geloof me het heeft aan de bestuurder gelegen :Y De '04 Blade schakelt past bij 135km en de '08 Blade bij 165km. Ofwel ik schakel slechts 1 keer tot 200km daar waar je met een S3 toch zeker 3 keer moet schakelen ;)

Tot nu toe ben ik 3 oktober beschikbaar :Y


Ben het wel met Rummer eens......
Niet dat ik ontevreden ben, maar met mijn gsx r 1000 was ik toch stukken sneller....
Zelfs op de dijkjes....
Heb ook het idee dat ik dat "gel"zadel eraf moet gooien omdat het te stroef is, en hebben meer mensen er last van dat er weinig ruimte naar achteren is ???
ik zie aardig wat foto's van knee-downs, maar kan zelf nog geen lekkere houding vinden....

Grtz #jd
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het trouwens wel grappig dat iedereen het altijd heb snelheid en zo heeft...
Hiervoor had ik dus die soes......
Als ik dan de gas los trok, zat je zo over de 250........ niks aan de hand...
Nu heb ik dus die speed-triple...
Bij 160 begint het al aardig te waaien en bij 180 moet ik me al aardig vasthouden _O- .
De "beleving" is 10 keer groter !!!

En een ander grappig detail....
Ik reed de afgelopen jaren allemaal nieuwe gixxer's...
Nooit iemand over gehoord in mijn omgeving.
Koop ik nu die Triumph.......
Krijg ik veel leuke reacties, zelfs van mensen die niet van motoren houden...


Moraal van dit verhaal ": Ik word oud.../ verstandig... O-)


Edit : 3 oktober kijk ik nog wel ff aan, blijf een mooi-weer-rijder O-)
:X

;)


Proost !!! :P
 
Laatst bewerkt:
Hier dezelfde soort ervaringen met Supersport / Naked;

Had een R1 ( model vanaf 2004 )

170 in 1
225 in 2
245 in 3
265 in 4
299 in 5

Teller stopt bij 299 dus, maar bij overschakelen naar 6 sprokkelt ie nog zo,n 600 toeren erbij en zou dus ongeveer 310 of nog ietsje meer aangeven.... :o

299 , en dan nog een keer schakelen dus.....maar wat moet je er in godsnaam mee ?
mijn ST heeft het al moeilijk bij 199 ;)

Kortom; we rijden op nakeds omdat deze het pure motorrijden heel goed benaderen,
het brede superbikestuur zorgt ervoor dat de zitpositie lekker relaxed en makkelijk is. *D
( en in mijn eigen geval vanwege een alsmaar toenemend bierbuikje )
maar het is maar een mening

;)
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik ontevreden ben, maar met mijn gsx r 1000 was ik toch stukken sneller....
Zelfs op de dijkjes....
oh nee, bij een beetje bochtige stukken heb je niets aan zo'n supersport hoor, kun je echt beter een naked rijden volgens mij :Y
 
En een ander grappig detail....
Ik reed de afgelopen jaren allemaal nieuwe gixxer's...
Nooit iemand over gehoord in mijn omgeving.
Koop ik nu die Triumph.......
Krijg ik veel leuke reacties, zelfs van mensen die niet van motoren houden...


Moraal van dit verhaal ": Ik word oud.../ verstandig... O-)


Edit : 3 oktober kijk ik nog wel ff aan, blijf een mooi-weer-rijder O-)
:X

;)


Proost !!! :P


dat herken ik ook
supersport fietsen trekt een beperkt publiek

de meeste mensen (lees niet motorliefhebber) hebben een afkeur op supersports (snel, lawaai, asso, plastic)
in hun ogen is een motor meer het type XJR 1300 en zo, tradioneel zichtbare techniek.

ik heb zelf 3 motoren gehad
sv650s, gixxer k6, superduke
de sv (ook redelijk tradioneel) trok idd meer aandacht bij allerlei publiek.
maar ook bejaarde (sorry) die vroeger ook motor hadden gereden (triumph bonneville ofzo)


GIXXER had positieve aandacht van de petjes op de scooters
maar veel afkeur van de rest

De SD trok in het begin veel aandacht van andere motorrijders.
maar nu zijn ze wat bekender en valt dat weg
meeste vrouwen vinden hem juist spuig lelijk

conclusie
hoe meer je een tradioneel ogende motor rijdt
hoe meer het wordt gewaardeerd bij jan modaal(niet motorrijder)

en een triple oogt voor de leken meer als een motor als een gixxer
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het trouwens wel grappig dat iedereen het altijd heb snelheid en zo heeft...
Hiervoor had ik dus die soes......
Als ik dan de gas los trok, zat je zo over de 250........ niks aan de hand...
Nu heb ik dus die speed-triple...
Bij 160 begint het al aardig te waaien en bij 180 moet ik me al aardig vasthouden _O- .
De "beleving" is 10 keer groter !!!

En een ander grappig detail....
Ik reed de afgelopen jaren allemaal nieuwe gixxer's...
Nooit iemand over gehoord in mijn omgeving.
Koop ik nu die Triumph.......
Krijg ik veel leuke reacties, zelfs van mensen die niet van motoren houden...


Moraal van dit verhaal ": Ik word oud.../ verstandig... O-)


Edit : 3 oktober kijk ik nog wel ff aan, blijf een mooi-weer-rijder O-)
:X

;)


Proost !!! :P
Ik ben er ook zoëen *D
 
Ben het wel met Rummer eens......
Niet dat ik ontevreden ben, maar met mijn gsx r 1000 was ik toch stukken sneller....
Zelfs op de dijkjes....
Heb ook het idee dat ik dat "gel"zadel eraf moet gooien omdat het te stroef is, en hebben meer mensen er last van dat er weinig ruimte naar achteren is ???
ik zie aardig wat foto's van knee-downs, maar kan zelf nog geen lekkere houding vinden....

Grtz #jd


heb je wel eens achter een groep GS'en gereden in de eifel

die kan je met je gixxer alleen in halen
als de GS iemand achter op hebt zitten

(K... GS blijven snel in korte bochten, ook voor een SD)
 
Ben het wel met Rummer eens......
Niet dat ik ontevreden ben, maar met mijn gsx r 1000 was ik toch stukken sneller....
Zelfs op de dijkjes....
Heb ook het idee dat ik dat "gel"zadel eraf moet gooien omdat het te stroef is, en hebben meer mensen er last van dat er weinig ruimte naar achteren is ???
ik zie aardig wat foto's van knee-downs, maar kan zelf nog geen lekkere houding vinden....

Grtz #jd

G13-432%20Siliconenspray.jpg
 
Ben het wel met Rummer eens......
Niet dat ik ontevreden ben, maar met mijn gsx r 1000 was ik toch stukken sneller....
Zelfs op de dijkjes....
Heb ook het idee dat ik dat "gel"zadel eraf moet gooien omdat het te stroef is, en hebben meer mensen er last van dat er weinig ruimte naar achteren is ???
ik zie aardig wat foto's van knee-downs, maar kan zelf nog geen lekkere houding vinden....

Grtz #jd
We hadden het over optrekken tot 200km/u ;) Op bochtige wegen tot 150km/u ben je op een S3 zeker niet in het nadeel als je de vering goed voor elkaar hebt :]

Als je op de GSX een KD kon dan moet het op de S3 ook geen enkel probleem zijn, gewoon platter gooien dat ding, de S3 kan het echt wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan