Triumph Speed Triple Topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
te koop voor de lief hebber
4 stuks
full

1 maal
full
 
toen de tank gedraaid lag heb ik de motor gestart, branden het lampie al, dus heb die stekkers op luchtfilterhuis los en weer vast gedaan
en toen ik de tank heb terug gedraaid zaten de stekkers op de tank allemaal vast

hoe kan je de tank ontkoppelen zonder dat er benzine uit loopt??
zag geen kraan zitten
Als het goed is zitten er van die kliksluitingen aan de slangen.
Een grijze en een roze.
Je kan ze er af klikken dus.
wel voorzichtig er uit halen dan....omdat de ooooringetjes nogal snel beschadigen.
Die storing zal dus ergens door veroorzaakt zijn.
Meestal een los contact toen je de motor starte.

edit de storing blijft in het motormanagement staan en is dus uit te lezen door de dealert.
Motor zal er wel normaal om starten en lopen
 
ff een weekendje niet achter de computer en dan gelijk een nieuw deel met al 9 pagina's |( Kan het niet meer bijhouden, dan maar zo :W
 
Ik wil de onderste :W

Hoeveel moet ik dan aan Mevrouw DCMC vragen? PM mij aub ;)
daar heb ik er nog 1 van over :) (dus de knippert van een 2008/2010 model)

ik sta nog een biertje bij je in het krijt, dus als we ergens een meet and greet kunnen regelen :)
bij een dealert bv... ik kom uit de bollenstreek :)
dus kan naar bodengraven, of mijdrecht of amsterdam
 
Laatst bewerkt:
daar heb ik er nog 1 van over :) (dus de knippert van een 2008/2010 model)

ik sta nog een biertje bij je in het krijt, dus als we ergens een meet and greet kunnen regelen :)
bij een dealert bv... ik kom uit de bollenstreek :)
dus kan naar bodengraven, of mijdrecht of amsterdam


Ik weet niet meer wat het biertje was voor :$ , maar ga je op 3 /4 oktober mee? Anders zien we elkaar een keer bij een dealer :W

(Ik heb maar een nodig, als ik ooit mun motor verkoop, kan ik alle vier dan weer op zetten ;) en de Kellermans doorverkopen _O- )
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer wat het biertje was voor :$ , maar ga je op 3 /4 oktober mee? Anders zien we elkaar een keer bij een dealer :W

(Ik heb maar een nodig, als ik ooit mun motor verkoop, kan ik alle vier dan weer op zetten ;) )
slecht geheugen?, mmm was ik er maar niet over begonnen :)
je hebt PM :)

PS 2/3 oktober ben ik met werk op excursie, benne we wel sávond in denbos, iemand nog uitgaan tips voor daar??
 
Laatst bewerkt:
toen de tank gedraaid lag heb ik de motor gestart, branden het lampie al, dus heb die stekkers op luchtfilterhuis los en weer vast gedaan
en toen ik de tank heb terug gedraaid zaten de stekkers op de tank allemaal vast

hoe kan je de tank ontkoppelen zonder dat er benzine uit loopt??
zag geen kraan zitten

aan de benzineslang zit een hardplastic koppeling, weerskanten inknijpen en lostrekken,

slang wel wat omhoog houden , die loopt nl wel leeg, de tank uiteraard niet...

(midden van de foto...)


 
Even iets anders dan motoren, ik ben vandaag naar de Formule 1 geweest in Francorchamps. Was al erg lang geleden dat ik er eens was, geweldig om weer eens te zien en wat een geluid.
 
Zo dacht ff vandaag tussen de buien mijn knippers voor te wisselen
pffff
moest de tank er af + luchtfilterhuis..... wat een F.ck klus
had ook een Nieuw K&N filter die ook gelijk geplaatst (na 15 schroeven los :( )
had de tank kwartslag gedraaid dus lag op subframe (wel een deken tussen gedaan)

bij terug plaatsen nie goed opgelet, zitten nu krasjes op mijn polyester :(:(
weer een rede om 2009/2010 kappen te scoren
en mijn lampie brand nu bij dat motortje (motor management????)

had expres alle kabels vast laten zitten :( wat kan er fout zitten??? (vandaar tank gedraaid)

ander vraagje wie heeft er geexperimiteerd met de inlaatpijpjes aan de voorkant van het luchthuis, kan je die weg halen, waardoor hij meer aanzuig geluid maakt? en of harder gaat


Heb ik net ook gedaan (controle fuelpomp, water in tank, gelukkig niet). Tja tis wat gewriemel en alleen niet gemakkelijk. Die benzine slang kun je er zo vanaf trekken, daar lekt niet veel, alleen wat uit het slangetje. Tis net zoals dewpro zegt inknijpen en van elkaar af trekken. Dan alleen nog de stekker naar de pomp en de twee "ontluchting en een waterafvoer" slangetjes eraf, wel onthouden welke waar zat en je kunt de tank eraf pakken (veel gemakkelijker)

Aan de linkerkant (van achteren gezien) van de airbox zit een stekker en aan de onderkant van de zender een een slangetje. Heb je deze niet los getrokken bij het optillen/draaien. Deze moet dan los gemaakt/geraakt zijn. Zie foto dewpro, het slangetje ligt in/op de linker inlaat, met de stekker erbij.

Voorkant airbox heeft mij ook voor raadsels gezet. Wat een rare ingang zo om de bocht. Kan ik niet begrijpen. Heb er ook al aan gedacht om hier wat aan te gaan doen (zaak in te ze zetten?). Dat moet veeeel beter (lees met minder weerstand) kunnen.

Heb je een standaard motor wat betreft uitlaten, tune en pijpen? Ik had er ook een K&N filter opgezet maar mijn Amerikaanse daelert heeft me gebeld en voorgesteld om weer terug te gaan naar standaard filter. Deze kerel heeft voor diverse toppers in AMA racing motoren getuned (zat oa in Honda, Doekaatie fabrieksteam als hoofdmonteur) Zijn redenatie was Triumph heeft alles op elkaar afgesteld. Een freeflowing airfiter fuckes everything op.

:W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan