Neighbours Nightmare Z1-R Racer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gixxerron

MF veteraan
10 nov 2002
12.232
0
amersfoort
Hysteria is af op testkeesen na dan,dus tijd voor nieuw project 8-)

Na een ong anderhalf jaar terug in de Performance bikes een art te lezen van een zeer brute Z1R zijn die foto's niet meer weg te krijgen uit me geheugen :z

Mijn inpiratie bron >

full
 
Het frame wat ik heb kunnen krijgen via via ,org Z1-R op kenteken,wat zwaar gemodificeerd gaat worden!

full


Zit al monoshock ophanging in wat ooit netjes gedaan is door Strartwin in Loenen,ook al verstevigd maar heeft nog wat verstevigingen nodig hier en daar zoals bij balhoofd!
 
Laatst bewerkt:
De Triumph swingarm die ook een metamorfose gaat krijgen zodat het gaat matchen met de Spondon swinger op het eerste plaatje..
Swingarm is splinternieuw en lag jaren op zolder bij een maat van me...gaat nu de zaag in en verlast worden :P

full
 
Had nog een mazzeltje,via me maat en die zijn kennis die had nog een complete GPZ1100i overjarig type van'86 staan afkomstig van eerste eigenaar en na te gaan volgens papieren die ik gezien heb,en nu komt het mooie,blok heeft maar 17.000 km gedraaid *O* is zwaar verweerd van jaren stilstaan maar die maken we wel mooi... is dus blok met de grotere kleppen en injectie achter de kop!heb daar nog meer plannen mee maar dat komt van de winter ter sprake 8-)

full
 
Standaard hebben die ouwe frames lelijke beugels/schetsplaten waar de swinger etc in hangt,Spondon maakt ze recht en strak ,ga ik dus ook doen...

full
 
Voorbeeltje hoe dat staat ,ophanging voor blok komt hier niet meer aan maar door een horizontale buis die ik tussen het frame ga lassen komen daar de ophangpunten voor het blok!


full
 
Nog een erg mooie aanwinst,deze ex Norick Abe Marchesini 5 spaaks velgen komen er in,achtervelg is 6 J dus er komt een 200 band in 8-)

Ook gaat me achter buurman die in de motorrace wereld regelmatig komt GP schijven regelen die op deze 3 bouts bevesteging passen !


full
 
ben ook zeer benieuwd :Y :P
staat bij favo's
ga je niet voor de radiale ophanging van de remklauwen of past dat niet bij de fiets
dat bij startwin zou ik effe goed controleren zal je vast wel doen ;) m'n broertje heeft ook een achterbrug laten doen en dat was huilen met de pet op ;(
ben zeker benieuwd hoe het gaat worden :Y
 
ga je niet voor de radiale ophanging van de remklauwen of past dat niet bij de fiets
dat bij startwin zou ik effe goed controleren zal je vast wel doen ;) m'n broertje heeft ook een achterbrug laten doen en dat was huilen met de pet op ;(
ben zeker benieuwd hoe het gaat worden :Y
Ga de achterbrug niet bij Startwin laten doen,monoshock ophanging in frame is ooit door Startwin gedaan ,is trouwens een erg strakke mooie construktie!

Deze USD gaat er niet in blijven is van een maat van mij,komt een radiale in waarschijnlijk van een ZX10R met de mooie goude kleur!



Ron
 
Ga de achterbrug niet bij Startwin laten doen,monoshock ophanging in frame is ooit door Startwin gedaan ,is trouwens een erg strakke mooie construktie!

Deze USD gaat er niet in blijven is van een maat van mij,komt een radiale in waarschijnlijk van een ZX10R met de mooie goude kleur!



Ron
de constructie van mijn broertje is ook zeer mooi alleen niet goed door gelast bleek later is nu door een maat van mij afgelast

zo'n voorvork is zeker :9~ heb zelf ook een goude mag ik een foto plaatsen O-)
spiegels3.jpg

:$ voor de topic vervuiling
 
Ja dat gaat weer mooi worden , maar zou je een foto van de schokbrekerbevestiging willen plaatsen zou graag eens zien hoe ze dat gemaakt hebben.
Ben zelf een gpz 1100 b1 frame naar monoshock aan het ombouwen.
Alvast bedankt en ga het volgen.
 
Ja dat gaat weer mooi worden , maar zou je een foto van de schokbrekerbevestiging willen plaatsen zou graag eens zien hoe ze dat gemaakt hebben.
Ben zelf een gpz 1100 b1 frame naar monoshock aan het ombouwen.
Alvast bedankt en ga het volgen.
Heb het subframe hier al er af gezaagt en dus ook 2 buisjes foetsie gezaagt,komen later weer terug ,maar konstruktie is degelijk en kan veel hebben zoals ze het toen gemaakt hebben...is trouwens jaren en jaren mee gereden


full




Ron
 
als hij net zo mooi word als je vorige project neem ik mijn petje voor je af
ik heb hem zaterdag op de jerryt meet weer bekeken wat een brute machine
ps tevens volgpost })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan