opvolger van de GP125

Ik zou het niet weten. Het is te hopen dat de tweetakten nog lang blijven in de 125 cc.
Gezeur over het milieu is onzin, de fabrikanten verkopen nog steeds 125 tweetakten straatmotoren, dus doorgaan. De tweetakt is ook nog lang niet uit ontwikkeld, dus daar is nog veel te winnen kwa milieu.
Ook in de GP1 zouden ze eigenlijk weer 500 cc tweetakten weer moeten toelaten, het zijn toch prototype`s.
In 1012 gaan ze weer naar 1000 cc , gewoon jammer dat Dorna alles probeert om de SBK serie`s kapot te maken, 600 cc hebben ze nu ook al , damn cheaters.
Maar ja ,dat is mijn mening denk niet dat iedereen daar met eens is, zeker Dorna en schijnbaar de FIM ook niet. '( '( '(
 
De 125cc klasse gaat er definitief uit. Seizoen 2011 gaat (voorlopig, tot voor zover bekend) het laatste seizoen worden dat we een tweetaktklasse in actie gaan zien op WK niveau. Vanaf 2012 zal de 125cc klasse omgedoopt worden in de Moto3 klasse, en (inderdaad) bestaan uit 250cc viertakten.

Voorwaarden
Hiermee komt een einde aan het gebruik van tweetakten. In de Moto3 zijn slechts één cilinder viertaktmotoren tot 250cc toegestaan. De kosten van de motoren zullen rond de 10.000 euro liggen en de deelnemende fabrikanten zijn verplicht tot vijftien rijders van motoren te voorzien.

Aldus RTLGP.nl op 16 augustus j.l.

Ik vind het persoonlijk jammer dat het mooie geluid (en de geur) van de tweetakt zal verdwijnen van het wereldtoneel. Dorna verandert te veel naar mijn mening. Verandering brengt verwarring, en dat zorgt ervoor dat fans afhaken.

Neemt niet weg dat ik stiekem ook wel benieuwd ben naar deze klasse, hoop alleen niet dat Honda ook hier een stevige vinger in de pap zal krijgen. We zullen het moeten afwachten.
 
Jammer he, naar het schijnt dus een motorleverrancier. Gerucht : Briggs & Stratton . '( '(
 
Ik zou het niet weten. Het is te hopen dat de tweetakten nog lang blijven in de 125 cc.
Gezeur over het milieu is onzin, de fabrikanten verkopen nog steeds 125 tweetakten straatmotoren, dus doorgaan. De tweetakt is ook nog lang niet uit ontwikkeld, dus daar is nog veel te winnen kwa milieu.Ook in de GP1 zouden ze eigenlijk weer 500 cc tweetakten weer moeten toelaten, het zijn toch prototype`s.
In 1012 gaan ze weer naar 1000 cc , gewoon jammer dat Dorna alles probeert om de SBK serie`s kapot te maken, 600 cc hebben ze nu ook al , damn cheaters.
Maar ja ,dat is mijn mening denk niet dat iedereen daar met eens is, zeker Dorna en schijnbaar de FIM ook niet. '( '( '(

Met tweetakt is zeker veel te winnen qua milieu!!

Een tweetakt met directe injectie in de cilinderkop is namelijk zuiniger en milieuvriendelijker dan een viertakt met vergelijkbaar vermogen...!!

Het is gewoon om geld te doen, of de sport leuk blijft is niet eens interessant meer...

Het is al moeilijk om nog GP te kunnen kijken tegenwoordig, zodra de 125cc klasse verdwijnt al helemaal geen zin meer om mijn tijd daarmee te verknoeien...
 
Laatst bewerkt:
http://www.motor.nl/nieuws/12978-einde-aan-125cc.html ('Einde aan 125cc' UPDATE)
 
Denk met weemoed aan die tijd , dat er nog 50, 125 , 250, 350 , 500 en op donderdag de F1 te bekijken waren . Damn de sport is gewoon hard achteruit gegaan, zo bekeken.
Tegenwoordig komen ze in het N.K. al met complete werkplaatsen , campers aanzetten, in de GP`s geen prive team`s meer, enz. Gaat vanzelf kapot zo, in elk geval mist het hele circus de glans en sfeer van vroeger, shit ik word te oud. ;( :( :9


En dan heb ik de zijspannen nog vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Je wordt echt niet te oud, het is gewoon harde realiteit. Het is inderdaad hard achteruit gegaan, zie Assen. Je mag op zaterdag geld komen brengen en zo snel mogelijk weer wegwezen. Misschien over een jaar of 3 om een uur of elf warming up moto gp en om 1 uur de race zonder bijprogramma en om 14.15 sluiten de circuitpoorten. Nog een flitsbonnetje op de A28 er achteraan en met een voldaan gevoel naar huis.
 
Eerst zien of het wat is voor je het veroordeelt denk ik :Y

De Moto2 werd ook uitgekotst voor het starte ,en kijk nu eens ...
Het is 1 van de meest favoriete klasse van de 3 :P

Moto 2 is ook vaak spannender en leuker om naar te kijken dan bv de koningsklasse vind ik :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je vaker dat standaart klassen spannend zijn, maar heeft niks te maken met de GP.
Daar horen geen standaart klassen of merk klassen in thuis, vind ik dan.
Waarom geen supermono in de GP`s , dat zou nog eens ontwikkeling zijn. Ook op natinaal nivo.
 
Denk met weemoed aan die tijd , dat er nog 50, 125 , 250, 350 , 500 en op donderdag de F1 te bekijken waren . Damn de sport is gewoon hard achteruit gegaan, zo bekeken.
Tegenwoordig komen ze in het N.K. al met complete werkplaatsen , campers aanzetten, in de GP`s geen prive team`s meer, enz. Gaat vanzelf kapot zo, in elk geval mist het hele circus de glans en sfeer van vroeger, shit ik word te oud. ;( :( :9


En dan heb ik de zijspannen nog vergeten.

:^

waldorf_stettler.jpg




:W
 
Eerst zien of het wat is voor je het veroordeelt denk ik :Y

De Moto2 werd ook uitgekotst voor het starte ,en kijk nu eens ...
Het is 1 van de meest favoriete klasse van de 3 :P

Moto 2 is ook vaak spannender en leuker om naar te kijken dan bv de koningsklasse vind ik :Y

Spectaculair?? Zeker wel! Meeste crashes...

Wegrijden van de rest is bijna onmogelijk, aangezien degene in jou slipstream exact hetzelfde vermogen heeft, dus die gaat harder...

Wat er overblijft is een hoop duw en trekwerk wat er zeker spectaculair uitziet...
Enige probleem is dat je hier geen coureurs mee ontwikkeld maar slagers....

Paar wedstrijden gezien, ik kijk er niet meer naar....
 
t lijkt net of er bij moto2 (honda cup race optocht) een onzichtbare bowling heen en weer over de baan rolt.
en regelmatig valt er een strike , zo veel als er omvallen.
ik wil een prototype classe zien als ik naar de klasses van de GP kijk.
geen supersport of cup race. die bestaan al.
 
Dat heb je vaker dat standaart klassen spannend zijn, maar heeft niks te maken met de GP.
Daar horen geen standaart klassen of merk klassen in thuis, vind ik dan.
Waarom geen supermono in de GP`s , dat zou nog eens ontwikkeling zijn. Ook op natinaal nivo.


Hoi,

Niet vergeten dat we de Supermono´s al hebben! Het is in NL de laatste prototype klasse die helaas niet de waardering krijgt die ze behoort te krijgen. Wordt nog steeds een beetje op neer gekeken. Terwijl als de rode vlag uitgaat, het meestal een SS of SBK is die valt danwel ploft! Enjawel ik preek voor eigen parochie:-)

Wim
 
Ik zou het niet weten. Het is te hopen dat de tweetakten nog lang blijven in de 125 cc.
Gezeur over het milieu is onzin, de fabrikanten verkopen nog steeds 125 tweetakten straatmotoren, dus doorgaan. De tweetakt is ook nog lang niet uit ontwikkeld, dus daar is nog veel te winnen kwa milieu.
Ook in de GP1 zouden ze eigenlijk weer 500 cc tweetakten weer moeten toelaten, het zijn toch prototype`s.
In 1012 gaan ze weer naar 1000 cc , gewoon jammer dat Dorna alles probeert om de SBK serie`s kapot te maken, 600 cc hebben ze nu ook al , damn cheaters.
Maar ja ,dat is mijn mening denk niet dat iedereen daar met eens is, zeker Dorna en schijnbaar de FIM ook niet. '( '( '(

Deel je mening :Y
 
Hoi,

Niet vergeten dat we de Supermono´s al hebben! Het is in NL de laatste prototype klasse die helaas niet de waardering krijgt die ze behoort te krijgen. Wordt nog steeds een beetje op neer gekeken. Terwijl als de rode vlag uitgaat, het meestal een SS of SBK is die valt danwel ploft! Enjawel ik preek voor eigen parochie:-)

Wim

Dat bedoel ik, als ze nou de Supermono als Gp3 gaan gebruiken, straalt dat ook af op het NK supermono. Wordt er niet meer op neer gekeken. Maar dan heb je wel kans dat ze sneller zijn dan de Gp2. :P :P ( de Gp 3 dan )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan