Het SP topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm,
Mijn brokjes waren wat kleiner en ik wist waar het vandaan kwam . Een gebakken dynamo. Komt dinsdag weer terug!!!! In Ieder geval Dat zijn geen kleine stukjes. dat word open halen. Ik heb al bedacht dat als ik ooit wat vind aan de cilinder wanden of zuigeres ik dan maar eens bij kaizinger aan ga kloppen 1220cc op een SP 2 moet te gek zijn!
Ben wel erg benieuwd waar het vandaan kwam trouwens de mijnes staat nu zonder carter in de schuur en wellicht heeft het zin het eens te controleren.
Heb je je inwendige zuigkorf ook leeg gehaald. Zaten bij mij ook wat brokjes in. vrij gemakkelijk te checken. 8 bouten en je carter valt eronder vandaaan en dan het recht buisje een trekje geven en hij plopt er zo uit!

Later Maarten.

p.s. ik denk komende woensdag de eerste carbon covers klaar... en dat terwijl ik vandaag ook nog de heg heb geknipt en de achtertuin gewied! Ik heb wel recht op een biertje! grappig hoeveel tijd je over hebt als de leuke motor het niet doet. Alhoewel we hebben sinds vrijdag een MINI cooper en dat is ook lachen!
 
Was ik gister de laatste hand aan het leggen aan mijn motor om maandag weer een dagje te knallen op Zandvoort. Nog even nieuwe olie en filter een weer klaar dacht ik. Tot dat ik de oude olie terug goot in afvoer bak. Kom ik kleine aluminium deeltjes tegen. :?
Vervolgens de nieuwe olie er weer uit laten lopen en gefilterd in een panty. Komen er weer hele brokstukken mee. :(

Dus morgen geen circuitdag en maar es bekijken wat er aan de hand kan zijn. Maar voorlopig heb ik er geen goed gevoel bij. ;( Het gekke is dat ie nooit één slag verkeert heeft gelopen.
IK snap er weinig van. Maar ben bang dat het misschien een blok revisie wordt. Of een ander blok. Maar es kijken wat het prijs gunstigste is.
Kan wel zijn dat ie mischien na die tijd nog harder loopt.. *D

[afbeelding]

:W

Getverderrie, da's nooit goed. Als het idd aluminium is kan het niet zo heel veel zijn als heter in zulke brokjes uit komt. Omdat ie nog wel goed loopt zeg jij is het misschien niet eens van een zuiger. De koppelingskorf, is dat ook niet alu? Misschien ligt daar een blad af, krijgt ook genoeg op zijn donder, maar, dan kan het nog mee vallen...

Heb volgens mij een SP2 blok gespot op MP recentelijk...

(ik heb nog twee gebalanceerde drijfstangen, twee hoge druk zuigers, 4 billet aluminium nokkenassen en een race dynamo liggen waar ik niks mee doe (voorlopig)).

Ik zou ff het koppelingdeksel er af wippen, voordat je de hele bike gaat slopen.

Sterkte

:W
 
Was ik gister de laatste hand aan het leggen aan mijn motor om maandag weer een dagje te knallen op Zandvoort. Nog even nieuwe olie en filter een weer klaar dacht ik. Tot dat ik de oude olie terug goot in afvoer bak. Kom ik kleine aluminium deeltjes tegen. :?
Vervolgens de nieuwe olie er weer uit laten lopen en gefilterd in een panty. Komen er weer hele brokstukken mee. :(

Dus morgen geen circuitdag en maar es bekijken wat er aan de hand kan zijn. Maar voorlopig heb ik er geen goed gevoel bij. ;( Het gekke is dat ie nooit één slag verkeert heeft gelopen.
IK snap er weinig van. Maar ben bang dat het misschien een blok revisie wordt. Of een ander blok. Maar es kijken wat het prijs gunstigste is.
Kan wel zijn dat ie mischien na die tijd nog harder loopt.. *D

[afbeelding]

:W

Goed idee om eerst zelf bij de koppeling en in het carter te kijken. Als ie nog goed loopt kan er niet veel schade zitten in het blok. Als alles open moet heb ik een goed adres voor een revisie waarbij ook alles 'netjes' gemaakt kan worden (blueprint). Heb je er toch nog lol van .. ;)
 
Thanks voor het meedenken en de tips collega's.
Zal morgen eerst de koppeling en de onderkant van het carter er af schroeven. Wie weet wat ik dan tegen kom.

:W
 
Ik vergat nog, HRC klepveren en retainers, die heb ik er ook bij.

Ja, ik had grote plannen en geld te veel blijkbaar... ik zou het nou niet meer doen... maar het ligt er nog wel, da's ook zonde...

Ik had ook een keer ergens gelezen (na de investering) dat er nikasil op de cilinderwanden zit? Moet en kan je dat na het boren/honen opnieuw aan laten brengen en hoe kostbaar is dat?
 
Thanks voor het meedenken en de tips collega's.
Zal morgen eerst de koppeling en de onderkant van het carter er af schroeven. Wie weet wat ik dan tegen kom.

:W

Ribbel had destijds wat materiaal in de olie wat afkomstig bleek van een eerdere crash......koppelingsdeksel stukgeslagen en ook wat naar binnen toe gekomen (hadden ze daarna niet goed schoongemaakt)

Koppelingsdeksel of dynamo deksel kunnen dus ook stuk zijn geweest.
Hele blok 'voor niks' uit elkaar gehad! B|

Heb je nog contact met de vorige eigenaar? mss ff navraag doen?


Succes ermee,
Hans
 
Meteen weer aan het sleutelen geslagen. Ik neem aan dat je met de koppelingskorf het getande alu omhulsel bedoeld waarin de koppelings platen vallen.

Die ziet er goed uit voor zover ik het kan zien. De caterpan er ook afgehaald en daar kwam ik nog veel meer stukjes tegen.
En als ik goed kijk zie ik de kleine stukjes her en der verspreid door het blok zitten.

Zometeen maar ff naar de dealer en kijken wat hij denkt en hoe ik het kan oplossen.

:W
 
Meteen weer aan het sleutelen geslagen. Ik neem aan dat je met de koppelingskorf het getande alu omhulsel bedoeld waarin de koppelings platen vallen.

Die ziet er goed uit voor zover ik het kan zien. De caterpan er ook afgehaald en daar kwam ik nog veel meer stukjes tegen.
En als ik goed kijk zie ik de kleine stukjes her en der verspreid door het blok zitten.

Zometeen maar ff naar de dealer en kijken wat hij denkt en hoe ik het kan oplossen.

:W
Hopelijk valt de schade mee! :?
 
Hopelijk valt de schade mee! :?

Dat hoop ik ook ja, vanmorgen ook de dynamo deksel eraf gehaald en gezocht of ik daar wat kon vinden. Ook hier alles prachtig in orde en niets te zien wat op schade lijkt.

Begin zo langzamerhand bang te worden dat het toch een serieus probleem wordt ;(
 
Heb eindelijk mijn Proton flushmounts voor de SP1 binnen.

Iemand ervaring met de aansluiting? Komen 4 draden af; zwart, rood, oranje en geel?

Zit een vrij onduidelijke (vind ik) beschrijving bij namelijk.
 
Dat hoop ik ook ja, vanmorgen ook de dynamo deksel eraf gehaald en gezocht of ik daar wat kon vinden. Ook hier alles prachtig in orde en niets te zien wat op schade lijkt.

Begin zo langzamerhand bang te worden dat het toch een serieus probleem wordt ;(

Kak... B|
 
Gisteravond rond half 9, drie rooie SP1's in formatie op een of andere 60 weg parallel ergens in Zeeland, met voor jullie aan de linker kant heel veel water. Ja, ik weet het, niet echt nauwkeurige omschrijving, maar goed... :)
Iemand van hier?! :]
 
@JZ

Zoiets:
04Basket.jpg


Ik zie HIER een SP1 blok rebuild topic. Denk dat je moet registreren om de plaatjes in volle glorie te mogen aanschouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgenochtend op de bank met de Speen. Als ik dan geen serieuze stap voorwaarts kan maken met met mijn volledig programmeerbare bakje ellende dan sloop ik hem.

En wat anders...
Koop ik twee jaar geleden een druppellader, want ik vond het nodig mijn accu's te vertroetelen. Haal ik vorig jaar mijn brommeRR accu van dat ding af, is ie stuk. Heb ik de Speen accu in de brommeRR gezet, dat was een nieuwe accu. Haal ik dat ding vanmiddag van die druppellader... is ie gvd ook stuk... 4 volt houdt ie nog vast...

Dan maar niet op vakantie ik ga natuurlijk zo'n lichtgewicht dingetje scoren.
 
Olé, het probleem is helder. Het was de olie pomp welke de boel vernagelde. Waarschijnlijk iets in afgebroken of geknapt. Anyway, nieuwe is besteld. Poosje schroeven en hij moet het weer doen hoop ik. :P

:W
 
tijdje terug hadden we het over een carbon voorspatbord op een rode sp1

vond net toevallig een fototje, en ik vind het toch niet onaardig
[afbeelding]



Achter het zitje zie je dat rubber zitten om je zitvlak iets te verkleinen.
Is dat specifiek voor de vtr? en wie weet waar je dat evt kan kopen?

Fab
 
Olé, het probleem is helder. Het was de olie pomp welke de boel vernagelde. Waarschijnlijk iets in afgebroken of geknapt. Anyway, nieuwe is besteld. Poosje schroeven en hij moet het weer doen hoop ik. :P

:W

Gelukkig maar, beter man! Kost dat, een nieuwe oliepomp?
 
Olé, het probleem is helder. Het was de olie pomp welke de boel vernagelde. Waarschijnlijk iets in afgebroken of geknapt. Anyway, nieuwe is besteld. Poosje schroeven en hij moet het weer doen hoop ik. :P

:W

Daar ben je mooi op tijd bij dan. Dat had veel slechter af kunnen lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan