KTM RFS 4 takt topic

ah okee, tis alleen dat ie dat in het begin niet deed en nu steeds meer wordt.
waarschijnlijk de olie dan (of de vervuiling daar in)
hoef in ieder geval niet bang te zijn voor doorslippen :P
 
Nou dat is niet normaal..

Want ik heb nergens last van..
Als je een goeie kwaliteit olie gebruikt, goeie afstelling van je koppeling en op tijd je olie ververst moet er niks aan de hand zijn..

Ik heb er zelf volgens mij 10w40 inzitten, van bel rai ofzo.. Speciaal voor dikke 1 cilinders..
 
Ik heb ook belray thumper. Nu nergens last van, hiervoor had ik motorex en toen deed ie t ook. Is geen enkel probleem hoor als oe iets plakt.
 
Jep, heb er al veel goede verhalen over gehoord. Heb nog 4 liter staan, hierna ga ik motul 300v eens proberen. Schijnt echt merkbaar verschil te geven met schakelen, en geluid wat van de koppeling af komt. En is net zo duur als thumper.
 
en waar haal je dat belray spul vandaan?
en de liter prijs?
17 euro per liter wat ik nu betaal vind ik best fors.
 
ik reed met mijn suzuki en ktm altijd met castrol rs racing 10w50 koppeling plakte ook altijd komt denk omdat olie in koude toestand redelijk dik is. rijd nu met kroon oil Expulsa RR 10W40 koppeling plakt niet meer. en scheeld merkwaardig in de prijs
 
ik ga de putoline 10w60 eens proberen.
baad het niet dan schaad het n......

ik heb altijd geleerd op school olie moet zo min mogelijk van viscositeit veranderen als die koud of warm is. dus 10 w 60 verschilt heel erg veel van viscositeit in tegenstelling tot 10 w 40, en ik denk dat als de 10 w 60 koud is en dus dikker en stroperig is als de 10 w 40 meer plakt.
 
Iemand toevallig nog een uitlaat demper over voor een 520 exc? Of een goed adresje voor een niet al te dure.
Die van mij heeft zn beste tijd wel gehad.
 
Auw

DSC08048.jpg
 
De laatste rit begon mijn blok een rare trilling te maken zodra ik mijn koppeling inknijp en het lijkt ook alsof hij de koppeling niet helemaal uit trekt. Zegmaar als ik de koppeling inknijp heeft de motor toch drang om langzaam vooruit te gaan of te blijven rijden.
Nu heb ik het boeltje opgengemaakt en mijn frictie platen zijn allemaal 1mm en de koppelingsplaten zitten rond de 1,5mm. Ik weet niet of dat weinig is.

Maar het enige dat ik voor de rest kon vinden was dit. Kan dit het probleem zijn?
Het is alleen de buitentste frictie plaat en die plaat die erop ligt. Rest is niks op aan te merken.

full
 
Weer zijn 300u ding zeker? :P
Geen idee, staat er niet bij. :+ T ding maakte herrie en zat een hoop metaal aan de plug en in de screens. Hij heeft m wel lopens weg gezet, Dat is ktm he 8-)

@ Gemonde
Die slijtage is normaal, niets om je druk over te maken.
 
en toen was de achterrem weg. :?
zo ineens midden in de rit. B|

dacht eerst dat ik de blokken kwijt was ofzo of op, maar dat zal wel niet binnen 3 uur.
andere optie cilinder of leiding lek, nergens olie te bekennen.

toch maar door gereden hoewel dat wel iets lastiger wordt in afdaalinkjes en los zand bochten.

bij terug komst bleek het een typische KTM kwaal te zijn.
alles rammelt los. :(

zo was nu het boutje van het asje verdwenen die de plunjer van de rem pomp bediend.
asje natuurlijk ook weg. |(
iemand die nog liggen van een 525 (zal wel allemaal standaard zijn.)
 
Geen idee, staat er niet bij. :+ T ding maakte herrie en zat een hoop metaal aan de plug en in de screens. Hij heeft m wel lopens weg gezet, Dat is ktm he 8-)

@ Gemonde
Die slijtage is normaal, niets om je druk over te maken.

Ah oke, ik heb die iets gelslijte plaat nu omgedraaid met de frictie plaat eronder? Is dat niet erg of moet ik dat even terug zetten? Heb er nog niet mee gereden.

Dan zal ik mijn leiding maar eens gaan cotroleren
 
De koppeling is opgelost.

Heeft er iemand nog de grote pakking liggen voor achter de tussen de koppelingsdeksel en het carter? Ik heb alleen die nodig en ik kan geen losse vinden.
 
Dat zou 59030025100 moeten zijn, maar bij ktm-versand is die niet te krijgen. Moet je maar even bij een dealer vragen ;)

Edit: Superseded by 59030025200 lees ik op ktm-parts.com
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan