Dop voor kroonmoer

Mr.Bean

Die hard MF'er
26 mei 2004
930
48
Gelderland
Weet iemand toevallig een nederlandse gereedschapzaak die dit soort doppen verkoopt:

mb460589000700.jpg




Of wordt het toch een dop 34 aan stukken slijpen ... ?
 
Geen idee waar ze te krijgen zijn, maar als je ziet hoeveel mensen een Dop 34 opofferen, (die zijn vaak ook al niet goedkoop :X ) zou ik zeggen dat het de moeite niet loont zo'n duur ding te gaan bestellen :P

Lekker flexen die handel *O*
 
Dat soort doppen zijn bij de dealer te bestellen ,is orgineel gereedschap,
zal wel niet goedkoop zijn,of vragen bij een dealer of je er 1 mag lenen.
 
Laatst bewerkt:
yep. maar de vraag was nederlandse gereedschapzaak.

originele tool is 100€, en de dealer heeft er ook geen. te duur :+)
heb al aardig wat door dealers stukgeslagen moeren gezien .
 
Dop 34 opofferen is anders helemaal geen slecht alternatief, gewoon eentje van bij de gamma kost ook net niets. En als je het eerst even netjes aftekent met een watervaste stift met dunne punt stelt het slijpen weinig voor. Ik heb er laatst ook eens naar gezocht, het is toen niet gelukt om een originele/'echte' voor een redelijke prijs te krijgen.
 
Dop 34 opofferen is anders helemaal geen slecht alternatief, gewoon eentje van bij de gamma kost ook net niets. En als je het eerst even netjes aftekent met een watervaste stift met dunne punt stelt het slijpen weinig voor. Ik heb er laatst ook eens naar gezocht, het is toen niet gelukt om een originele/'echte' voor een redelijke prijs te krijgen.
Grootste maat bij de bouwmarkt is 32.
 
yep. maar de vraag was nederlandse gereedschapzaak.

originele tool is 100€, en de dealer heeft er ook geen. te duur :+)
heb al aardig wat door dealers stukgeslagen moeren gezien .

Weet niet wat voor dealer dat is geweest,wij hebben ze wel.alleen lenen
we geen gereedschap meer uit,omdat er in het verleden de nodige gereedschappen
niet terug werden gebracht. :)
 
Op mijn SV650 heb ik ook verschillende van die dingen nodig gehad. Allemaal gemaakt met standaard gamma doppen en een haakse slijper.

Bij één maat was de binnenkant te klein en die heb ik toen met een schuurrol in een rechte slijper groter moeten maken.

Een paar weken geleden moest de achterbrug er weer uit en toen heb ik met behulp van de draaibank en freesmachine echt nette doppen gemaakt.... dat paste wel een stuk beter ;)

Maar je zou het ook eens bij een betere automateriaalen zaak kunnen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Kop dicht oma, techniek is nooit oud.

Kijk eens op ebay, daar heb je die dingen vaak voor een prikkie(vergeleken met dealerprijzen dan)

Het aanbod op ebay valt best tegen. USA is duur qua verzenden.
Toevallig vandaag iemand in engeland gevonden die ze verkoopt, voor een zeer schappelijke prijs, geen achtelijk hoge verzendkosten.
'K heb er zelf eigenlijk nóg een nodig voor het balhoofd. Heeft ie.

Voor andere MFers die er een nodig hebben, voor diverse merken motoren:

turbosuzukis | eBay

Als de link niet (meer) werkt, zoek dan ff "turbosuzukis" op ebay.co.uk
 
Heb je gekeken hoeveel ie er voor vraagt ? En wat er in het topic hierboven staat ?
Zelf in elkaar flansen loont niet voor die prijzen.

Ach, daar zijn diverse stromingen in.

Zo zijn daar zondagen, spullen die je hebt liggen, geld wat je voor iets over hebt of de uitdaging.

En natuurlijk de andere stroming, maar alles mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan